• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken op rubbers rond de ramen

Intred

Detailing rookie
30 aug 2017
1
2
40
Hi,

Normaal gezien gebruik ik autoglym bumper & trim gel voor de raam rubbers maar ik stel vast dat het hier geen effect heeft.

Hoe krijg ik deze terug schoon?

BvVBIM_0RjVeSwIpM-ZorrVU-eVsU92ECBHbqWLGLuc-lliU5zW4XkXLyuaZIROHC2MsxfaNdsQW1=w1747-h1310-no-tmp.jpg


dFaAYQDq0R6a0i0cInFnhceMLMZc50EP2Vl51ws4XHVFEpej5K7yA_KCZue7KD3HsKDqvOvF9CqaC=w1747-h1310-no-tmp.jpg
 
Lijkt een beetje op een verweerd bovenlaagje
Minst agressief is een beetje (vloeibare) groene zeep
Afnemen met een licht vochtige doek
NaturalLook werkt ook, we daarna goed afnemen en wat anders als bescherming gebruiken
 
Veel raamrubbers/trims verschillen van structuur materiaal en dat kan uitmaken qua behandeling schoonmaak en het weer donker/zwart krijgen van de trims/raamrubbers.
APC gebruik ik vaak om de rubbers te cleanen.
Megs in verhouding 1:4
Poorboys in verhouding 1:10 of 1:15
Sommige mensen gebruiken ook wel een melanine sponsje dacht ik.
Het opnieuw voeden van raamrubbers maakt het zichtbare verschil vaak ook een stuk minder.
Ik gebruik hiervoor:
Autofinesse Revive ,Solution finish en op hard plastic delen Gyeon Trim.
Paar keer Solution finish en bijhouden mer Revive is voor mijn raamrubbers een oplossing.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
+1 voor de bovenstaande reacties.

Melaminesponsjes gebruik ik vaak voor dit oort dingen, maar meer als het rubber écht een vuillaag heeft waar je niet doorheen komt, na alle voorgaande stappen.

Ook gebruik ik het op rubber en ongelakt kunststof die zich niet wil laten voeden. (O.a. door bovenstaande) Wees voorzichtig c.q. niet lang met de spons schrobben omdat hij een licht schurende werking heeft. :)
 
  • Leuk
Reactions: Ozy en Rémon