• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken / Vettige waas Non ferro

DonButtie

Detailing chief
28 jun 2013
345
88
35
Ik heb op mijn rechter voorscherm een soort waas of vettige vlek zitten
Deze is ontstaan nadat ik toen ik de auto kocht en na het wassen nog ijzerdeeltjes wilden verwijderen
Dus spoot ik non ferro over de voorkant heen
deed ik met mijn fiesta die ik ervoor had ook altijd na de winter en altijd zonder problemen

Nu was ik gisteren weer lekker aan het wassen en zag ik ineens weer die waas zitten
Hoe kan ik deze weg krijgen op de foto zie het niet en als de zon niet schijnt ook niet echt
voelt het ook niet zitten maar het lijkt wel of de non ferro in de blanke lak getrokken is

Maar dan zou je dat moeten voelen lijkt mij
Hoe ga ik dit weg krijgen want grondig wassen kleien helpt niet.

Zou polijsten een oplossing kunnen zijn of zijn er andere maatregelen nodig?
 
Eerlijk gezegd denk ik dat het waarschijnlijker is dat de bedrijfspoetser een lichte lakschade heeft veroorzaakt (ik denk aan minimale marring bij het kleien, of ultralicht hologram van een rotary) en dat dit verhuld is met een glaze of iets dergelijks. Als je vervolgens met je grondige reiniging niet alleen ijzerdeeltjes maar ook de glaze hebt weggehaald, komt zo'n schade weer te voorschijn.

Ik kan me dan ook helemaal vinden in de suggestie van Redcat.

Overigens duurde het even voor ik begreep, dat je geen probleem met een vaas hebt, maar met een waas.
 
  • Leuk
Reactions: mdlange
Gebruik al jaren non Ferro nog nooit klachten gehad.
Ik denk ook dat Córdoba gelijk heeft,en dat het niet door de non Ferro komt
 
snap er echt niks van want deed op mn vorige auto ook gewoon elke jaar een laag non ferro erover
zal va het weekend eens kijken of pro polish helpt want dat heb ik staan.
zal dan eerst nog even goed wassen en kleien en daarna de pro polish met de dap500
ook nog even kijken of ik er een foto van krijg
ziet eruit alsof de non ferro is opgedroogd op de lak maar er niet mer af gaat
 
hoop dat het morgen goed weer is zoals vandaag
dan ga ik proberen om er een foto van te maken want met zon zie je het beste