• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vliegverwijderaar/teerverwijderaar

Dylandr

Detailing chief
28 jul 2014
349
100
Amsterdam
Beste lezers,

Ik ben al tijdje gebruiker van poorboys bugsquash maar ik heb het gevoel dat deze niet echt wax-safe is. Ben over de werking wel tevreden ook best wel zuinig in gebruik. Gebruik hem nog verdund ook even inlaten werken hogedruk erop en alles is weg.

Maar weten jullie in deze prijscategorie nog een andere insectenverwijderaar die wel wax-safe is?
 
Bugsquash is zeker niet wax veilig kan ik mij herinneren.
In de regel gebruik je zo'n product en behandel je na met bijvoorbeeld een spray-wax.
Als alternatief heb je ook doeken die daar speciaal voor ontworpen zijn meen ik.
Of een natte doek op de lijken leggen en het even laten weken.
 
Geen enkele vliegenverwijderaar zal echt wax-safe zijn, omdat ze altijd wel een beetje alkalisch zijn. Nu vond ik Bug Squash 1:3 verdund toch nog best vriendelijk voor de wax en tegelijkertijd redelijk effectief. Kwestie van iets vaker waxen op de plekken waar je het gebruikt denk ik.
 
Ik gebruik Citrus Power van, u raadt het al, Auto Finesse.
Het zou veilig zijn voor de beschermlaag. Ik ben er alvast tevreden van. 15€/L.
 
Wel. Ik heb een tweetal weken geleden gewaxt. Ik heb eergisteren Citrus Power gebruikt.
Ik heb nu zonet een beetje water er op gespoten. Het vormde een mooie beading, en vooraan parelde het mooi in dikke druppels naar beneden. Is dat een goed teken ?
:)
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Maar het zorgt er wel degelijk voor dat de wax eerder weg is, is mijn ervaring. Een verse laag wax zal ook heus niet in één keer verdwenen zijn door een vliegenverwijderaar.