• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vloeibare wax

Welkom Peterp.

Elke wax is weer anders, hoewel er veel overeenkomsten zijn. Ongetwijfels zitten daar ook waxen bij met siliconen.
Heb je een naam van de wax en heeft je vraag een bepaald doel?
 
Wat is kwaliteit vraag ik mij af, ook bij CarClean worden zaken verkocht die ik niet kwalitatief zou bestempelen maar deze worden toch regelmatig gekocht en om die reden in het assortiment behouden ( en waarom ook niet toch )
 
Welkom Peterp.

Elke wax is weer anders, hoewel er veel overeenkomsten zijn. Ongetwijfels zitten daar ook waxen bij met siliconen.
Heb je een naam van de wax en heeft je vraag een bepaald doel?
Hierbij de gegevens van de wax
 

Bijlagen

  • D7FB1699-DBC4-4A83-8FEC-61DC8CA07398.jpeg
    D7FB1699-DBC4-4A83-8FEC-61DC8CA07398.jpeg
    141 KB · Weergaven: 328
  • 3093009C-BFCB-4D0F-869C-DC9A352E82BE.jpeg
    3093009C-BFCB-4D0F-869C-DC9A352E82BE.jpeg
    189,3 KB · Weergaven: 296
Dat lijkt mij ook ten zeerste. :) Klinkt als een Pro Polish met een hoop bende erin + korrel + wax+ etc etc. :p

Verder misschien een prima product, maar dit zou ik zeker niet als 'kwalitatieve wax' willen bestempelen. ;)

Alternatief; Collinite - 845
 
Lijkt erop alsof het synthetische polymeren zijn, die er voor zorgen dat de wax smeerbaar is en ook nog eens glad maakt @peterp

In elk geval denk ik dat het een make-up functie heeft, om te verdoezelen. De polymeren hebben overigens geen lange “levensduur”, effect is over algemeen vrij snel verdwenen.

Ik ken dit all-in-one product niet. Kan dan ook niet beoordelen of dit kwalitatief hoogwaardige wax is zoals je aangeeft. Persoonlijk denk ik wel dat er betere alternatieven zijn.
Daarentegen is het wel een scherpe prijs volgens google shopping. In algemene zin lijkt het net boven categorie bouwmarkt-wax te zitten. “Hoogwaardiger” producten verwerken over algemeen wat makkelijker en zitten in prijsrange 20-50 euro.

Helaas kan ik je niet verder helpen, maar als het voor jou goed werkt, lekker smeren! Het kan geen kwaad in elk geval.
 
Bedankt voor de feedback heren, en dit busje gaat richting vuilbak!
Had deze nog nieuw staan, daarom wou ik effe informeren.
Heb er de scooter mee ingezet, en was mooi glanzend en super glad, ook nog na een paar weken.
Het was goed te verwerken, maar wel heel vloeibaar.
Maar we gaan voor het betere werk!
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste vraag was van algemene aard, had niet echt verwacht dat dit kwalitatief spul zou zijn.
Komt dacht ik nog van de Aldi?
Had dit in een set gekregen van een kennis, met ook nog velgenreiniger en insectenreiniger.
 
@Marcel1973 - Een sealant is toch gemaakt met/van synthetische polymeren en daardoor heeft het een langere standtijd? En oplosmiddelen maken een wax toch smeerbaar? (Pure carnauba is betonhard)

Nu ben ik nieuwschierig, haha! :p
 
De Nanolex Hybrid Wax of Collinite......?
Zullen beide wel top zijn, alleen van de Nanolex zie ik geen reviews?
Ik heb de Nanolex hybrid ook liggen en al een keer gebruikt.
+easy on easy off (wax altijd dun aanbrengen)
+flink hydrofobisch het water vliegt van de lak
+nazweten van de wax niks van gemerkt (gebruiksvriendelijk)
-beading vond ik minder dan een waxaddict wax persoonlijk
-standtijd is zeker goed vergelijkbaar met Collinite maar wel minder dan bv Waxaddict Quartz

Al met al vind ik het wel een aanrader.
 
Als ik de waxen op de site ga bekijken die jullie voorstellen, zie ik serieuze prijs verschillen van 20-24€ tot wel 70 en zelfs 130€.
Zijn die duurdere waxen dan zoveel beter in verhouding met de meerprijs?
 
Kunt met de colli beginnen. Prima instapwax met goede eigenschappen en scherpe prijs.
Uit ervaring kan ik je zeggen dat een uitbreiding met verschillende waxen dan vanzelf komt...
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Zijn die duurdere waxen dan zoveel beter in verhouding met de meerprijs?

Mijn idee hierbij:

Ja, duurdere waxen kunnen zeker beter zijn, in de zin van beading/sheeting en standtijd. Maar net zoals bij veel dingen betaal je vanaf een bepaalde prijs veelal voor de naam. ;) Zo vind ik de Collinites gewoon goed en de prijs eveneens. Zo vind ik de zowel gehate als geliefde Fusso Coat ook erg goed voor zijn lage prijs en momenteel bevalt mij deze erg goed op een zilveren Fiat Scudo en op mijn donkerblauwe BMW.

Ik ben zelf geen fanatiek wax-fanaat zoals velen hier, maar heb wel wat duurdere waxen mogen smeren. Bovenstaand verhaal blijft hetzelfde tot op heden. :p