• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vocht gevonden in oldtimer, morgen stalling, wat nu?

Tonny

Detailing guru
1 mei 2017
318
153
33
Lemmer
He mensen!

Ik ben de laatste weken druk geweest met het detailen van een Rover SD1 uit 1985. Tijdens het stofzuigen vandaag vond ik helaas een plas water bij het reservewiel. Na onderzoek het idee gekregen dat het via de achterste ruitenwisser naar binnen is gekomen, hier druppelde namelijk water uit. Positieve aan het verhaal, het lijkt geen roest veroorzaakt te hebben. Ik zal een paar foto's laten zien, aan het tapijt te zien is het niet een probleem van gisteren...

Morgen ga ik de auto afronden en gaat hij de stalling in (dit moet uiterlijk morgen gezien de oldtimerbelasting).
In de stalling zit geen licht of stroom en is onverwarmd.

Uiteraard heb ik ervoor gezorgd dat het water nu uit de kofferbak is. Maar het tapijt is erg nat en vettig. Ik heb er al een mini straalkachel bij gezet, maar die gaat dat morgen niet redden om het daar droog te krijgen.

Wat kan ik doen? Vochtvreters werken niet onder de 5/7 graden.. Is er iets wat wel werkt zodat iig dat tapijt droogt gedurende de stalling?

En de auto waxen bij een temperatuur van 5 graden morgen, dat moet verder kunnen toch? Vitreo ga ik gebruiken.

Rechterkant waar ik ook de plas vond:
IMG_2172.JPG


IMG_2173.JPG

Linkerkant, veel minder water gevonden maar wel goor en vochtig tapijt:
IMG_2175.JPG
IMG_2174.JPG


Hoor het graag mensen! Alvast bedankt.
 
Allereerst wat de bron van het water betreft: de SD1 heeft daar niet toevallig ook een ruitensproeier zitten waar het water uit kan komen (mogelijk lekkende sproeierslang)?

Is het een optie om het tapijt er uit te halen gewoon apart te drogen? Anders kijken of er iemand is met een heater voor coatings waarmee je het tapijt kan drogen.
 
Sok met kattengrind erin
Deed ik altijd in de winter in de auto Vd vrouw die geen airco had en lang duurde voordat ramen ontwasend waren.
Deze zuigt al het vocht uit de lucht en na een winter in het een harde klomp.

Vul een sok gewoon zo vol mogelijk met kattenkorrels en knoop dicht.
Gooi het in de kofferbak en desnoods nog 1 onder de stoel en je auto is vochtvrij @Tonny
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
@Cordoba

Bedankt voor de tip! Zal even zien hoe dat zit. Al denk ik sowieso niet dat het ruitenvloeistof is, anders had ik dat wel geroken.

Nee volgens mij niet, durf er ook niet teveel aan te zitten want alles dondert uit elkaar in die oldtimers :p

Helaas ken ik niemand met een heater in de buurt en helemaal niet op zo korte termijn.

Thanks voor de input!

@DonButtie

Die tip had ik ook ergens gelezen! De vraag of dit dan wel met lagere temperaturen werkt?

En moet ik de sok dan ook nog even in een bakje leggen?
 
@Tonny Inhoud van een vochtvreter is hetzelfde als kattengrid, alleen kun je zo'n vochtvreter in de magnetron leggen om het vocht er weer uit te stoken en dan opnieuw gebruiken. Mijn ervaring is dat het ook bij temperaturen rond het vriespunt helpt: in het verleden had ik veel last na een nachtvorst. Ik reed weg met schone ruiten, en na 500 meter rijden sloeg het overal aan op de binnenkant van het glas. Nu met vochtvreter is dat stukken minder, al blijft er bij vocht en lage temperaturen altijd ademdamp beslaan tegen het koude glas. De Action had ze in elk geval een poos terug in het assortiment onder de naam 'Lafita' voor 3 of 4 euro. Voor zo'n bedrag kun je er een stuk of wat in de kofferbak gooien als ie in de opslag staat, en na verloop van tijd die dingen regenereren in de magnetron. (ik neem aan dat de afstand naar de opslag geen wereldreis is)
 
@David en @Cordoba

Mijn neef woont helaas in Amerika, dus dat wordt ook wat krap qua tijd om hem in te vliegen. Of eigenlijk, te laten vliegen, want hij is piloot:p

Zonder gekkigheid. Ik doe het liever niet zelf alleen. Dan ga ik morgen toch maar langs de action voor wat vochtvreters. Het vriest hier natuurlijk ook niet de hele winter. Aankomende dagen wordt het toevallig even fris. Tevens zet ik dat straalkacheltje even aan. Of misschien pak ik nog even een grotere mee van thuis. Het wordt morgen overdag maar 5 graden, dus zal de loods ook behoorlijk fris zijn. Elke graad is mooi mee genomen haha.

Moet morgen ook nog het een en ander afronden aan de auto. En ik wil hem voor het donker is de opslag weer in hebben.
 
+1 voor de reacties! :)

Gatver, dat tapijt moet er sowieso toch wel uit, lijkt mij? Goed reinigen krijg je zó in de kofferbak ook niet lekker voor elkaar, dus ik zou je neefie bellen en aangeven dat het er eigenlijk effe uit moet. :)

Vitreo heb ik de laatste paar keer ook met lagere temperaturen gesmeerd, dit was geen probleem. Echter, let er goed op of je niet veel dauw/condens op de lak hebt. Dit was voor mij een killer. ;)
 
Ook bedankt voor jouw reactie @Quantoxx !

Ja het zou een x schoon moeten. Maar daar ligt ook het reservewiel en dan planken met weer tapijt, dus je ziet het normaal niet. Voor nu is het doel, het moet droog. ;)

Maar die aanslag komt toch niet van twee weken? Dit probleem is al veel langer gaande zo te zien.

Mooi, goed om te horen! Heb in de loods gelukkig nog geen last van dauw gehad, lijkt we aardig droog te zijn daar!
 

Vergelijkbare onderwerpen