• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vocht in auto

Alex_G

Detailing chief
7 okt 2019
90
98
36
Breukelen
Omdat de auto van mijn vriendin weinig rijd lijkt deze last te krijgen van vocht in de auto . er hang een muffe lucht in en er waren ook beginnende weer plekken in de kofferbak te zien

nou zag ik het volgende in de webshop van Pingi 1 van jullie deze al geprobeerd ?
of zijn de klassieke zakjes van Pingi ook goed genoeg
 
Ik weet niet hou oud de auto is, maar ik zou even grondige inspectie uitvoeren. Kan namelijk hele vervelende gevolgen hebben als er een lek zit.

Denk aan veel schimmels, roest, kortsluiting etc.
 
  • Leuk
Reactions: Alex_G
de auto is een Ford focus uit 2008 heb wel het idee dat er lekkage onder het achterlicht zit vanavond maar eens even los halen.
 
Ik zou even googlen op lekkage Ford Focus. Mijn broer heeft er 1 uit 2013 en had laatst ook een waterballet in zijn kofferbak. Bleek een bekend euvel te zijn van de Focus. Water liep via beluchtingroosters achter de bumper naar binnen. Een auto hoort gewoon droog te zijn van binnen geacht leeftijd.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Alex_G
Wat wel een veel voorkomend probleem is, is dat de waterafvoeren verstopt zijn. Onder voorruit meestal 2 in beide hoeken. Achter idem dito beide hoeken.

Rubbers kapot of stug zodat deze niet goed afsluiten, dan goed insmeren. Helpt ook tegen vastvriezen
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Alex_G
dat ga ik ook zeker doen,
maar ook voor mijn eigen auto merk ik nu met veel korte stukjes en natte jassen erin dat de ruiten vaak beslaan.
vroeg mij ook af of het daar goed voor helpt ?
 
Ik heb drie van die dingen op m'n dashboard liggen. Elk jaar voor de winter herlaad ik ze door ze in de micro oven te steken. Maar of ze echt helpen? Ik durf ze niet aan te raden, maar ze kosten niet zo veel dus heb ik ze geprobeerd. Ik maak me zelf wijs dat ze "iets" doen. Voor korte ritjes en natte jassen gaan ze niet werken, ze werken vooral op een lange periode.
 
  • Leuk
Reactions: Alex_G
Zakjes helpen maar beperkt, je moet ze regelmatig regenereren (de mijne; minuut of 8 op 600W Magnetron)
Opwarmen uit laten dampen en herhalen tot de damp afneemt.
 
  • Leuk
Reactions: Alex_G
@Alex_G Ik kreeg een melding in beeld bij mijn tapatalk uit mijn ford tijd en moest gelijk aan jou topic denken. Het gaat om iets nieuwere modellen, maar wellicht heb je er iets aan. Of helpt het je op weg. Ook met andere storingen




PS is een leuk en levendig forum;)
 
  • Leuk
Reactions: Alex_G
Het lijkt er op dat deze Pingi gewoon het oude zakje is, met daar aan toegevoegd een kunststofbehuizing en elektrische warmtebron om het opgenomen vocht weer buiten de auto te verdampen (zodat ie opnieuw vocht op kan nemen). Mijn ervaring met het gewone zakje is dat het vooral in een winterperiode met vochtig weer het beslaan van de ramen wel veel minder is, maar je moet je ook bewust zijn dat alle vocht dat je meeneemt in de auto (natte kleding e.d.) toch weer uit de auto moet. Normaal moet ik 1 á 2 keer per jaar de zakjes in de magnetron drogen om ze optimaal te laten werken. Het helpt dus wel, maar je moet ook beslist de bron van het vocht bestrijden.
 
  • Leuk
Reactions: Alex_G
Weet niet hoe dicht je auto bij een stopcontact is maar het beste werkt een luchtontvochtiger.

bv zo eentje Luchtontvochtiger

Is met piëzo-elektrisch element dus stil en laag stroom gebruik. Paar dagen en / of nachten in de auto en je merkt echt verschil.
 
  • Leuk
Reactions: Alex_G