• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoep schade bovenkant auto en oude forumlid die jullie hulp nodig heeft

Figo112

Detailing addict
6 feb 2013
19
50
Beste forumgenoten,

Ik ben al langer lid ooit via het forum gestart met detailing etc en na een lange tijd weggeweest te zijn, wil ik de hobby weer oppakken. Heb niet zo lang geleden een 2de hands auto gekocht en heb een goede basisset besteld om deze netjes te houden (dojo shampoo, colinite 845 wax etc) alleen waar ik sinds gisteren achter ben gekomen is dat de auto best veel inbrand plekken van vogelpoep heeft. Gisteren zag ik namelijk een aantal plekken vogelpoep die ik had verwijderd en naar mate ik verder keek zag ik ook andere plekken. Vermoedelijk van voordat ik de auto had gekocht. Maar de auto is verder erg netjes dus ik zou eigenlijk jullie hulp willen in deze en of het wellicht met machinaal poetsen deze zoveel mogelijk weg te halen is? En dan bij voorkeur samen met een forumgenoot omgeving amsterdam die de nodige spullen bezit en tegen kleine vergoeding bereid is om het dak van deze auto onderhanden te nemen. Ik kan daarbij natuurlijk meehelpen. Heb dit trouwens via het forum ooit ook is gedaan bij een forumlid in amsterdam noord maar weet even niet meer wie dit was.

Heb een foto van de ergste plek toegevoegd. Kan ook een foto van de bovenkant maken.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • 20220423_140251.jpg
    20220423_140251.jpg
    224,2 KB · Weergaven: 152
Om maar gelijk realistisch te zijn, op die plek is de blanke lak al deels weg.
Handigste is om met een vergrootglas of loupe (kan zelfs op menig telefoon) eerst de plek te beoordelen op barstjes / craquele
Met polijsten haal je toch lak weg (soms ook schilfers) die je bij zware schade misschien beter kan laten zitten.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@RedCat bedankt voor je reactie. Wat zou je in zo een geval adviseren spot repair of hele dak overspuiten?, als je het leuk vind om een keer kennis te maken en mee te denken ben ik altijd bereid om langs te komen.
 
Beoordelen wat je het beste kan doen, is alleen mogelijk als je de hele auto bekijkt en dan in gesprek gaat.
Voor mij is het hobby, ik vind al teveel leuk ;) en heb overeenkomstig veel "te doen"
 
@Hean ok ben nog blijven hangen in 2013 weet niet of je toen ook al zo langs carclean kon komen maar waar zitten ze en welke dagen is het beste?

Ik zie het al, zitten niet zo ver en mooie winkel. Thanks voor de tip.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Hean