• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoep..... :-(

Surreallistic

Detailing addict
5 sep 2009
178
65
Nu de auto wat vaker gewoon voor de deur geparkeerd staat op doordeweekse dagen in plaats van in de garage bij kantoor, heb ik vogelpoep op de motorkap te laat opgemerkt. Krijg het met claybar helaas niet meer weg. Het voelt ook gewoon helemaal vlak als ik er overheen wrijf. Is ter grote van een stuiver ongeveer.

Zijn er nog andere middelen die ik kan gebruiken?
 
Birdshit-removers, paint cleaner, polijsten, enzovoorts.

Maar... Zonder foto is niet te bepalen wat er precies aan de hand is. ;) Meestal komt er bij "te laat opgemerkt" polijsten om de hoek kijken, maar het kan ook al te laat zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Ik had vorige week ook 2 van zulke plekken. Zag aan het eind van de zonnige middag de vogelpoep zitten, er gelijk na het avondeten afgewassen. Foamen, afspuiten ("poeh, gelukkig, vogelpoep spoelt er makkelijk af"), gewassen met 2-emmer methode en afgedroogd, maar helaas, duidelijk afdrukken in de lak waar die vogelpoep had gezeten. En natuurlijk pas geleden gepolijst, dus balen. Heb er nog met een paar buurjongens, ook beginnende detailers, naar staan te kijken.

Afgelopen zaterdag heeft de auto de hele dag in de zon staan te bakken terwijl ik met mijn velgen bezig was, en aan het eind van de middag kwamen die buurjongens nog even kijken. Vraagt er één of ik die plekjes nog gepolijst had, en terwijl hij ernaar zoekt zegt hij dat hij ze niet meer ziet. Ik ongelovig, ook kijken, maar he-le-maal niets meer van terug te vinden! Hoe kan dat nou???? Heb zojuist ook nog een keer gekeken, maar ze zijn echt weg, terwijl het vorige week duidelijk van die vogelpoep plekjes waren.
 
@Kuip - Warmte kan soms een hoop doen. ;)


Idd, een fhon of een verfbrander (uiteraard voorzichtig gebruiken!!) kunnen dergelijke vlekken doen verdwijnen. Mocht dat niet lukken dan heb ik recent de ervaring gehad de plek te verwarmen (voorzichtig en altijd de fhon blijven bewegen zeker niet stilhouden!) om daarna met een klein beetje compound heel voorzichtig over de plek de plek er uit te "poetsen" hierbij heb ik minimale druk gezet eigenlijk poetste ik het er zo uit.
 
  • Leuk
Reactions: Kuip