• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vogelstront

Paultjuh

Detailing addict
16 mei 2008
579
62
mis eigenlijk een topic problemen..
maargoed normaal als ik vogelstront heb dan haal ik het eraf met ultimate quick detailer, werkt altijd prima
gister zag ik toen ik vanuit het werk kwam ook vogelstront zitten op de achterklep dus dacht rij even langs de wasstraat en spuit hem even
wou er al met moeite af dus thuis gekomen een doek gepakt en ultimate quick detailer erover heen, maar ik blijf vieze kringen houden
heb nog niet zo heel veel thuis maar met scratch x wou het er ook niet af, lijkt wel minder te zijn geworden
heb in de planning om in de zomer vakantie de auto te gaan kleien maar ben bang dat ik het er daar ook niet mee af krijg
iemand een idee hoe ik het nog weg krijg?
 
Inderdaad! Scratch-X moet je soms meerdere keren herhalen en je moet ook flink boenen. Als je na het behandelen nog een glas bier vast kunt houden, heb je 't niet goed gedaan:grinning:

Gr. Rudi
 
Tjibbe zei:
Inderdaad! Scratch-X moet je soms meerdere keren herhalen en je moet ook flink boenen. Als je na het behandelen nog een glas bier vast kunt houden, heb je 't niet goed gedaan:grinning:

Gr. Rudi

Zo!..dan moet je wel héééééééél hard poetsen als dat niet meer lukt...:D

Vogelpoep is wel erg vervelend inderdaad, ik kan me voorstellen dat ScratchX ook een keer ophoudt...zijn er nog andere meerdere mogelijkheden?
 
Als dat niet lukt zul je met de machine aan de gang moeten. Het is en blijft een rottig goedje...dat vogelschijt.

Gr. Rudi
 
Ik heb ook op mijn motorkap zo'n flats zitten welke er in is gebrand :0
Januari nog is mijn motorkap opnieuw gespoten, dus ben er zacht gezegd, niet blij mee!
Heb zelf al stuk of 5 x gekleid, paint cleaner geprobeerd en met de Scratch X der overheen gegaan, alleen zonder resultaat :sob:

Vrees dat ik ook met de machine moet proberen (welke ik niet heb)
 
Tim zei:
Heb je een foto Paul? Als het in closeup lijkt op een uitgedroogde woestijn dan wordt het moeilijk. :auw

zit nou bij m'n vriendin thuis dus kan even geen foto's maken
zal er zo nog eens goed op gaan boenen met scratch x

auto gaat maandag naar de spuiten, die haalde oneffenheden in het spuitwerk na 2 weken weg door hem licht op te schuren en dan weer te polijsten
is dat hier misschien een optie voor?

maar dan moet je denk ik eerst een foto zien
 
Mijn methode is meestal de volgende:


  1. Kleien
    Cleaner
    Scratch-X

De klei en cleaner zijn vooral ter voorbereiding (als het dan al weg is kun je de Scratch-X uiteraard overslaan) maar als het ernstiger is moet Schratch-X het meeste werk doen. Daarna weer even wat polish en wax aanbrengen...

Lukt dat niet dan moet er naar zwaardere middelen worden gegrepen.
 
Freaky1975 zei:
Heb zojuist het Scratch X filmpje op Carclean.com zitten kijken: nog 2 à 3 keer proberen, niet na 1x opgeven... ;)

filmpje deed het niet meer maar op een amerikaanse site wel
zag al dat ik harder moest drukken
het is wel minder geworden maar nog niet helemaal weg
aardig wat pogingen gedaan
morgen als ik met licht thuis ben zal ik eens een foto maken, maar ik vrees het ergste
 
Flauw... Het is toch juist reclame? Ze zouden er blij mee moeten zijn. :roll

Zag op YouTube dat het daar ook verwijderd is... "This video is no longer available due to a copyright claim by a third party."
 
Wat ik nog het allerlompste vind: Carclean verkoopt het nota bene, maar goed, youtube zit ertussen dus dat kunnen ze bij Meguiars ook niet ruiken.

Misschien een idee om de filmpjes rechtstereeks van hen te betrekken...
 
De DVD waar het betreffende filmpje van afkomstig is, is niet van Meguiar's zelf. Het is gemaakt door ShowCarGarage, een samenwerking van OctaneGuy en Mike Philips, ondertussen werkt Mike Philips voor Meguiar's en runt OctaneGuy SCG. Vorig jaar ging Mike Philips zich fulltime bezig houden met SCG en ging weg bij Meguiar's Online waar hij moderator was. 2 weken later was hij terug op MOL, en heeft SCG laten vallen. Ze hebben hem waarschijnlijk een aanbod gedaan wat hij niet kon afslaan :)^ Mike Philips is het gezicht van MOL en Meguiar's, het is dé detailguru $$)
Overigens is OctaneGuy de "uitvinder" van BlackWow

De copyrights rusten dus bij SCG en niet bij Meguiar's. Ze wilden ook een DVD maken voor roterend detailen, deze was eigenlijk al klaar, maar is nooit uitgekomen, Meguiar's heeft er een stokje voor gestoken.

Tot zover een beetje inside info :-"

We maken gewoon zelf wat filmpjes, ook meteen in het Nederlands voor de niet engels begijpende onder ons. :cool: