• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vol verwachting de GTI gedaan.

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.764
193
57
Oké lekker een vrije dag vandaag en mooi de tijd om de Labocosmetica producten eens te proberen.
Normaal gesproken gebruik ik Bilt-Hamber autofoam en shampoo of gyeon shampoo om de auto te ontdoen van de vuiligheid.
En wilde wel eens zien of dit nu beter of gelijk aan werkt als Bilt-Hamber want dit bevalt mij echt super goed.
GTI is 2weken gebruikt na vorige wasbeurt en ongeveer een kleine 1000km mee gereden.
IMG_7742.JPG
IMG_7743.JPG
IMG_7744.JPG
IMG_7745.JPG
IMG_7746.JPG
IMG_7747.JPG

Maar na het zien van het filmpje van Labocosmetica heb ik de 3 producten aangeschaft die in het filmpje gebruikt werden.
Ben begonnen met de velgen in te spuiten met de Primus in verdunning van 1:10 en afgespoten.
Hierna ingespoten met Bilt-Hamber autowheel in verdunning 1:1
En hier overheen P&S Brake Buster uit de IK foamer.
IMG_7748.JPG
IMG_7749.JPG
IMG_7750.JPG
IMG_7751.JPG
IMG_7752.JPG
IMG_7753.JPG


Velgen waren als nieuw.

Toen de auto ingespoten met Primus in de verdunning 1:10 op de delen waar de meeste vervuiling zit, achterklep, onderkant deuren en voorbumper.
Auto hierna gelijk in gefoamd met Primus heb zelfde hoeveelheid gebruikt als ik normaal met Bilt-Hamber gebruikt 100/125ml op 1 liter warmwater.
Foam is lekker dik en loopt rustig van de auto af, heb meer dan genoeg aan de liter dus kom zeg maar 2x rond de auto.
IMG_7756.JPG
IMG_7757.JPG
IMG_7758.JPG


Het zag er veelbelovend uit maar na het afspuiten met HD zag ik nog best wel een flinke Traffic film zitten.
Ik heb natuurlijk wel iets minder product gebruikt maar met Bilt-Hamber heb ik toch echt een veel beter resultaat.

IMG_7759.JPG

IMG_7760.JPG


Dan is het tijd voor de volgende stap, auto weer op de meest vieze delen ingespoten met Purifica in de verhouding 1:10.
En toen ook weer met foam ingespoten en ook weer 100ml gebruikt op 1 liter warm water.
Toen 20ml Semper shampoo in 20liter warm water opgelost wat een lekker schuimbad gaf.
Hier de gehele auto mee gewassen met het 2 emmer systeem.
IMG_7761.JPG
IMG_7763.JPG
IMG_7764.JPG
IMG_7766.JPG
IMG_7767.JPG


De wasmitt glijd lekker soepel over de lak maar dat mag natuurlijk ook wel met zoveel schuim.
GTI toen gedroogd met Maestro en een droogdoek.
Natuurlijk is de auto schoon de Gyeon Syncro coating zit er pas op vanaf de Kerst dus die doet zijn werk nog wel.
Deze behandeling zou dan ook de coating weer tot leven moeten wekken als deze niet meer zijn ding doet.
Misschien dan gewoon wachten op de Restart Shampoo van Gyeon die onderweg is.

Hierna de auto met P&S Bead Maker behandeld ik had nog een restje liggen.
Ramen met Gtechniq G6 Perfect Glass schoongemaakt, dit product vind ik erg lekker werken met dit koude en vochtige weer. Het verdampt net even sneller dan Gyeon Glass wat ik gebruik op de wat warmere dagen of als de auto binnen staat omdat dit weer iets minder snel verdampt.

De motorruimte nog even droog gemaakt en toen was het wel weer klaar.
IMG_7773.JPG
IMG_7770.JPG
IMG_7771.JPG
IMG_7774.JPG



Maar nu de vraag vind het wat dat Labocosmetica??
In vergelijking met Bilt-Hamber nee, dan wint Bilt-Hamber in mijn ogen gemakkelijk.
Had er iets meer van verwacht maar nogmaals ik heb niet de verhoudingen gebruikt die hun stellen. (misschien de volgende keer doen)
Het ging mij meer om het gebruik tov de producten die ik normaliter gebruik om de auto schoon te maken en te onderhouden.
Vind het wel lekker ruiken maar ja daar word je traffic film niet mee verwijderd.
Zou ik het weer aanschaffen als de 3 flessen leeg zijn. NEE dan koop ik liever de producten die ik nu ook gebruik.
Heb het bewust gekocht om gewoon eens te proberen of het de producten die ik nu gebruik zou kunnen vervangen of iets toe zou kunnen voegen aan wat ik nu heb staan.
Maar in de verhoudingen die ik gebruik heb niet. Zal t.z.t de verhoudingen gebruiken zoals aangegeven en kijken wat het dan doet.
 

Bijlagen

  • IMG_7755.JPG
    IMG_7755.JPG
    262,6 KB · Weergaven: 115
@RoyR of dit nu je werking van de aangebrachte coating terug gaat halen weet ik natuurlijk niet.
Maar dan zou dat ook met Bilt-Hamber moeten lukken, heb je al eens geprobeerd om een rondje Iron remover over de coating te spuiten en te kijken of het daarmee terug komt?
 
Tof dat je het deelt! Producten zijn ook vrij kostbaar toch? 20ml shampoo op een emmer is niet eens zo slecht, zeker niet als het dan ook nog dik sop geeft (voor de beleving).
 
@RoyR of dit nu je werking van de aangebrachte coating terug gaat halen weet ik natuurlijk niet.
Maar dan zou dat ook met Bilt-Hamber moeten lukken, heb je al eens geprobeerd om een rondje Iron remover over de coating te spuiten en te kijken of het daarmee terug komt?

Ja zeker. Dat deed 0.0....
 
  • Verdrietig
Reactions: schaef
Tof dat je het deelt! Producten zijn ook vrij kostbaar toch? 20ml shampoo op een emmer is niet eens zo slecht, zeker niet als het dan ook nog dik sop geeft (voor de beleving).
Ja de prijs is
1 x​
LaboCosmetica #Primus (102532)
€ 14,49​
1 x​
LaboCosmetica #Purifica 1000ml (102611)
€ 21,95​
1 x​
LaboCosmetica #Semper (102166)
€ 15,95​
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Misschien dan gewoon wachten op de Restart Shampoo van Gyeon die onderweg is.

Dat filmpje wat ik zag van Gyeon vond ik ook maar een beetje onzinnig...
De beading was weg voor het wassen.
Na het wassen met Restart was er weer beading te zien.
Maar... Dat is dus altijd zo. Met elke shampoo die je ook gebruikt. Aangezien je dan gewoon de vervuiling eraf wast.
Correct me i'm wrong.

 
@RoyR Dit is wat jij schreef over het wassen van je auto.

"Alle liggende delen voorzien van een laagje wax... Waarom? Ondanks dat de auto in de Gyeon Syncro staat. Was er geen beading en sheeting meer te bekennen op alle liggende plaatwerk delen... Meerdere keren gewassen. Niks hielp"

Dus als alle shampoo's dat zouden doen had je toch wel wat beading en sheeting gehad.
Dan zal er toch iets in de shampoo zitten waardoor het net wat schoner word of iets anders doet et de coating.
 
Ik denk dat @RoyR bedoelt dat de beading en sheeting altijd beter is na het wassen. De video van Gyeon was beter geweest als ze de vieze auto eerst hadden gewassen met een 'normale' shampoo om de beading te laten zien om vervolgens nogmaals te wassen met Restart om te laten zien dat de beading nog beter werd.
 
Beste Detailers,

Dit is weer een leuk verslag van producten. Ik Heb nu alleen monello produkten staan en die mij bevallen mij prima. Vind leuk om te lezen zoals anderen het doen en uittesten. Je steekt er steeds weer wat van op, ik moet zeggen de velgen zijn echt als nieuw geworden :cool: Bling
Leuk verslag .
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Mooi verslag!

Mijn ervaring met Labo was dat de stroefheid van de gecoate lak weg was nadat we het 3PH systeem gebruikt hadden. Vastzittende troepjes en kalk (wss opgedroogd leidingwater) waren weg. Sindsdien hebben we Gyeon Cure erop gezet en niet meer tussendoor ff afgespoten met leidingwater.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Leuk dat je je tijd en energie hierin steekt om dan met ons te delen! Dank hiervoor.
Vind het een leuke test met een duidelijke conclusie.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Morgen nog maar eens proberen nu met de aangegeven verhoudingen ipv de verhouding die ik met BH gebruik. Auto is nu ruim twee niet gewassen en heeft 2weken lang door de pekel en rommel gereden. Ziet er dus niet uit. Zal er wel verslag van doen. Tevens de onderkant met Karcher terrasreiniger proberen schoon te maken en pekel rommel eraf spoelen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en RoCo
Oke vanmorgen begonnen aan de GTI om deze te ontdoen van al het zout van de afgelopen weken.


IMG_7901.JPG
IMG_7902.JPG
IMG_7903.JPG
IMG_7904.JPG
IMG_7905.JPG
IMG_7906.JPG
IMG_7907.JPG



Begonnen de met terrasreiniger onder de auto door te halen. Komt toch nog een hoop vuil los. Auto opgekrikt en zo kon hij er onderdoor.


IMG_7908.JPG



Omdat de auto toch op de krik stond de wielkasten met APC+D ingespoten en dit even laten inwerken.

IMG_7909.JPG
IMG_7910.JPG


Hierna met BH Auto Wheel en Brake Buster de velgen schoongemaakt.


IMG_7914.JPG
IMG_7915.JPG
IMG_7916.JPG
IMG_7917.JPG
IMG_7918.JPG


Toen werd het tijd om de Labocosmetica weer te proberen.
Eerst de auto op de erg vuile delen ingespoten met Primus in een verdunning van 1:10. Ik zie dan niet het vuil er af lopen zoals in het filmpje.
Maar goed gewoon gedaan.
Dan de auto infoamen met de Monello Foam lans hierin 200ml Primus. Dit gaf een dikkere foamlaag dan de vorige keer.
Dit laten zitten voor een minuut of 5.
Auto afgespoten, heb foto's gemaakt waar nog stukken te zien van de vervuiling een soort van wel en niet afgespoten. Vuil verdween echt goed nu.
Moet zeggen vervuiling was er ditmaal toch voor 80/90% al af. Veel beter dus.
IMG_7920.JPG
IMG_7921.JPG
IMG_7924.JPG
IMG_7925.jpg
IMG_7926.jpg
IMG_7927.jpg
IMG_7928.jpg
IMG_7929.jpg


Je ziet dat er dan al weer een goede Beading en Sheeting is.

Toen weer de delen waar het meeste vuil zat of ingespoten met Purifica en ook weer 200ml in de foamlans gedaan en gefoamd. Moest nu zelfs met water toevoegen tijdens het opbrengen omdat de foam gewoon te dik was anders.
IMG_7930.jpg
IMG_7931.JPG


Met de foam op de auto aan het wassen gegaan met 20ml Semper in 20liter emmer.
Wat me opviel is dat ik nu een veel schonere spoelemmer had na het wassen dan wat ik van de week had toen ik de audi deed met alleen foam van BH.
Wel logisch ook natuurlijk je foamt nu 2x.
Maar goed auto gewassen en afgespoten.

IMG_7937.JPG
IMG_7938.JPG


Met de Maestro de auto geheel droog geblazen in combi met droogdoek.
Ramen schoongemaakt, auto in de Nanolex SIfinish gezet en banden met Gyeon Tire behandelt en ook de auto nog even uitgezogen.
Hij is weer fris en fruitig en kan er weer even tegen.

IMG_7940.JPG


Dus als testoordeel nu met meer product gebruikt te hebben toch een beter resultaat dan eerste maal. Ben zeker tevreden nu.
Maar dan vind het toch wel een duurdere oplossing die ik ook kan behalen met BH producten. Je moet meerdere producten gebruiken om tot een zelfde schone auto te komen. En ook veel mer tijd kwijt.
Het is dan ook bedoeld als een herstelprocedure van je coating, misschien als dat dan wel werkt is het natuurlijk de moeite waard maar om het als onderhouden product te gebruiken vind het te duur. Dan heb ik in de kast andere producten staan die ook de auto goed schoon krijgen.
De shampoo is wel zuinig in gebruik.
Misschien dat @RoyR t.z.t eens zijn visie over dit product kan laten schijnen omdat zijn coating niet meer doet wat het moet doen.
Dat is bij mij niet aan de orde natuurlijk.
 
Wederom leuk om te zien! Ik ga dit weekend ook wat testen met prewashes in de vorm van BH Surfex en BH foam. Ik ben van plan 1 voordeur wel en 1 voordeur niet te behandelen om er na het afspuiten een doek overheen te halen zodat je kan zien welke doek schoner blijft.