• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volg de Skoda rijder:

Red

Detailing addict
23 okt 2010
41
65
Mijn persoonlijk archief gaf nog wat mooie plaatjes vrij omtrent mijn Skoda Octavia RS Combi.,^^

Zoals sommige van jullie in mijn voorsteltopic hebben gelezen, behoorde deze auto tot mijn eigen bezit.:)

Configuratie Skoda RS;
Kleur: diamond silver
Motor: 2.0 TFSI, 200 PK-280 Nm, voorzien van dumpvalve Forge
Interieur: leder met alcantara
Velgen: OEM RS 17 inch, Zenith

Aangezien deze auto eigens was, werd de lak vertroeteld met Swissvax producten.;)

Behandeling:
- Wassen met Swissvax bath, kokos shampoo
- Drogen met div. doeken, oa Meguiars
- Voorbereiden lak met cleaner fluid, handmatig
- Afwerken met Swissvax shield, handmatig aangebracht met pad, voor langdurige bescherming
- Layering met Swissvax concorso, met de handjes ingewreven, voor optimale glans
- Ramen behandeld met NXT-Glasscleaner
- Bandenvoorzien van Swissvax pneu
- Velgen en uitlaat behandeld met cleaner fluid en autobahnwax
- Dakreling behandeld met Swissvax fabric en protection

Hieronder wat foto’s, gemaakt tijdens de fotoshoot am Rhein
fotoshootDrielsedijk001.webp

fotoshootDrielsedijk012.webp

Wat schijnt het zonnetje toch weer lekker in mei8-)
fotoshootDrielsedijk025.webp

fotoshootDrielsedijk029.webp

Zelfs op een lichte lakkleur is er duidelijk sprake van reflectie, Jippie doel bereikt !:party
fotoshootDrielsedijk015.webp

fotoshootDrielsedijk024.webp

Warum ist es am Rhein so schön ?:lol
fotoshootDrielsedijk008.webp

fotoshootDrielsedijk009.webp

fotoshootDrielsedijk007.webp

Opmerking:
Deze lichte lakkleur is ideaal ter voorkoming van zichtbaarheid van vuil, jullie kennen dat wel: ”Net gepoetst, gaat het regenen “, echter als autodetailer is deze kleur heel ondankbaar wegens gebrekkige dieptebeeld van de metallic-deeltjes en wetlook effect.
Desalniettemin, vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan !:-"

Bedankt voor het lezen,

Nette wagen! Wat mij betreft echt een onderschatte auto! Heb je alleen geen 18" overwogen? 't lijkt wel 16" nu...

Zeer mooie wagen! Vind de kleur wel een beetje anoniem, had liever dat mooie fel blauw gehad. Ondanks wat je zelf zegt over de lak, vind ik hem wel lekker glimmen! Had zelf ooit bijna een Fabia RS gekocht, met een lekker potente 130 pk TDI in het vooronder.

Pfff. ik heb heel wat uurtjes vertoefd op de plaats waar jij je foto's gemaakt hebt. Krijg er zo onderhand soort van heimwee van:( Maar....zeer nette auto :-)^

Super kleur !

De Swissvax producten vindt ik erg mooi werken op een zilver kleurige auto.
Met name de Cleaner Fluid brengt op een zilvere lak de metallic schitterend naar boven :love

mooi bak hoor,heb toevallig pas voor een witte RS gekeken maar kon het kwa prijs niet eens worden en wit is niet echt een zaligmakende detailkleur

:-)^ Mooi gedaan, zilver+reflectie is prima mogelijk inderdaad. Me pa zit ook te kijken naar octavia RS.. Maar dan RS blauw of zwart.. Persoonlijk had ik toch een ander motorblok uit de vag stal gehaald als ik Skoda was...

Zeer mooie auto, zilver valt wel wat aan te behalen hoor, als hij er vantevoren maar slecht genoeg uitziet ;)

Die van mij knapte toch wel heel erg op na een goede wasbeurt...

Niek_Gti zei:
:-)^ Persoonlijk had ik toch een ander motorblok uit de vag stal gehaald als ik Skoda was...

Dat geld ook voor mij hoor, voor de goede orde deze skoda is van 2006 en derhalve was er maar 1 capabele motor beschikbaar, de 2.0 TFSI met 200 Pk.
Wat jouw Pa betreft, de nieuwe facelift van de RS had eigenlijk ook de 211 Pk versie van VAG moeten hebben zoals de VI Golf GTI :bad

Ik denk zelf dat deze marketingtechnisch op een later moment uit de schappen wordt gehaald voor Skoda.:ja

IbizaSigno zei:
Mooie RS! Hoewel ik niet zo van de combi's ben.. :-p Fijne wagen denk ik!

Inderdaad een fijne reisgenoot, vaak geroemd als wolf in schaapskleren :jippie , echter bij dit type auto staat comfort voorop mbt vering/demping en motorkarakter.