• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volgorde foamen, wassen, APC en non ferro

Jacobs

Detailing trainee
1 jul 2013
16
45
Aankomend weekend ga ik de auto helemaal detailen. Nu zijn al de stappen bekend maar ik vroeg me wel af welke volgorde ik moet aanhouden met deze 4 dingen stappen. "Foamen, wassen, PB's APC en monello non ferro" De auto isv rij vies. Eerst APC, Foamen, wassen daarna drogen en non ferro spuiten? Of raden jullie een andere volgorde aan??

Breng je non ferro op een natte of droge auto aan? Hierna de standaard stappen. Kleien, polijsten, glaze, sealen en waxen.

De Meeste producten zijn monello en poorboys's. Hier een foto van 80% van de spullen. Ondertussen nog een bestelling gedaan :)

C665F3A7-4AFB-41B3-8D91-4EDFB36486C9.webp
800DCE6F-BE24-41C4-AD52-163C27A46608.webp

Ik zou het zo doen:
  1. Foamen
  2. Afspoelen
  3. Lokaal APC waar nodig / inwerken / inborstelen
  4. Afspoelen
  5. Wassen
  6. Afspoelen
  7. Non-Ferro (mag op natte auto)
  8. Na 5 minuten Non-Ferro opnieuw verdelen met mitt of spons
  9. Na inwerken weer afspoelen
  10. Drogen
Succes!

Het is misschien niet noodzakelijk, maar ik merk dat ik toch elke maand een rondje Non-Ferro doe en dat ziet er zinvol uit. Maar mijn auto is wit en dan vallen de vliegroestpuntjes wel erg snel en goed op.

Voor een full detail raden we het altijd aan, het vergemakkelijkt de kleibeurt en verkleint de kans op marring. Vliegroest kan hard en hardnekkig zijn.

• Leuk
Reacties: IbizaSigno