Dit weekend stond er een Volkswagen Fox op het programma voor een full detail; zowel interieur als exterieur.
De auto bij aanvang:
Zoals altijd begin ik met het foamen van de auto en daarna gewassen.
Gebruikt: Monello foamlance i.c.m. ValetPro Snow Foam Combo2, washmitt, Valetpro shampoo (vergeten welke..)
De wieldoppen schoon gemaakt met een de-ironizer.
Gebruikt: Monello Non-Ferro en diverse kwasten, washmitt
De lak voelde erg stroef aan. Tijd om te kleien dus.
Gebruikt: Dodo Juice SN klei en Poorboy's World Spray&Wipe
Zelfs ná het kleien voelde de lak nog stroef aan. Toch maar eens wat Non-Ferro erop gespoten. De hele auto sloeg paars uit...
Na het grondig afspuiten en droog maken, werd de auto naar binnen gereden.
Normaal ga ik dan aan de slag met het voorbreiden van het polijsten van de lak, maar ditmaal heb ik verschoven naar een later tijdstip omdat het (te) gore intereur prioriteit had.
Met frisse tegenzin ben ik aan de slag gegaan. De extractor werd weer eens ingezet, gezien de vervuiling was dit wel nodig...
Gebruikt: Kenotek Textile Cleaner, extractor, borstels en diverse doeken.
Voor en na:
En het verschil tussen behandeld en niet behandeld...
Alle kunststoffen in het interieur schoon gemaakt.
Gebruikt: Poorboy's Wold APC, Waxaddict Interior Cleaner, diverse kwasten en doeken.
Let wel... deze doeken waren vóór gebruik nog wit.
Dit kwam er uit het interieur...
Nadat het interieur gedaan was, was het tijd voor de buitenkant.
Eerst even random lakdikte metingen gedaan.
De lak werd in meerdere stappen gepolijst.
De glans en reflectie kwam weer goed terug.
De koplampen waren flink verweerd. Deze in meerder stappen gepolijst (Zonder schuren). Daarna behandeld met een koplampen coating.
Tijd voor de wax. Gekozen voor de Infinity Gloss+
- ramen schoon gemaakt met Waxaddict Magicglaze glass cleaner
- banden behandeld met Waxaddict Feeder Tyer Conditioner
- trims behandeld met Gyeon Preserve.
Toen kon de auto naar buiten.
De auto bij aanvang:
Zoals altijd begin ik met het foamen van de auto en daarna gewassen.
Gebruikt: Monello foamlance i.c.m. ValetPro Snow Foam Combo2, washmitt, Valetpro shampoo (vergeten welke..)
De wieldoppen schoon gemaakt met een de-ironizer.
Gebruikt: Monello Non-Ferro en diverse kwasten, washmitt
De lak voelde erg stroef aan. Tijd om te kleien dus.
Gebruikt: Dodo Juice SN klei en Poorboy's World Spray&Wipe
Zelfs ná het kleien voelde de lak nog stroef aan. Toch maar eens wat Non-Ferro erop gespoten. De hele auto sloeg paars uit...
Na het grondig afspuiten en droog maken, werd de auto naar binnen gereden.
Normaal ga ik dan aan de slag met het voorbreiden van het polijsten van de lak, maar ditmaal heb ik verschoven naar een later tijdstip omdat het (te) gore intereur prioriteit had.
Met frisse tegenzin ben ik aan de slag gegaan. De extractor werd weer eens ingezet, gezien de vervuiling was dit wel nodig...
Gebruikt: Kenotek Textile Cleaner, extractor, borstels en diverse doeken.
Voor en na:
En het verschil tussen behandeld en niet behandeld...
Alle kunststoffen in het interieur schoon gemaakt.
Gebruikt: Poorboy's Wold APC, Waxaddict Interior Cleaner, diverse kwasten en doeken.
Let wel... deze doeken waren vóór gebruik nog wit.
Dit kwam er uit het interieur...
Nadat het interieur gedaan was, was het tijd voor de buitenkant.
Eerst even random lakdikte metingen gedaan.
De lak werd in meerdere stappen gepolijst.
De glans en reflectie kwam weer goed terug.
De koplampen waren flink verweerd. Deze in meerder stappen gepolijst (Zonder schuren). Daarna behandeld met een koplampen coating.
Tijd voor de wax. Gekozen voor de Infinity Gloss+
- ramen schoon gemaakt met Waxaddict Magicglaze glass cleaner
- banden behandeld met Waxaddict Feeder Tyer Conditioner
- trims behandeld met Gyeon Preserve.
Toen kon de auto naar buiten.
Laatst bewerkt: