• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Golf 2 GTI

Ehdht

Detailing trainee
3 jun 2018
20
25
Vandaag een begin gemaakt aan mijn Golf 2 GTI (8-kleppert).

Het linker achter paneel was vandaag aan de beurt. Na een aantal test spots, kwam ik erachter dat het een knetter harde lak is. MF pad met Scholl S2 en 2 hits waren nodig om het gewenste resultaat te krijgen. Dit is met Monello zwart en finale na bewerkt.

Vanaf volgende week gelukkig een eigen garage, dus vele foto's zullen nog volgen. (ook van andere projecten uiteraard)

Voor:
yp5g0jmy3qqk.jpg


Na:
tl8g7rcozm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit, alleen zou ik de auto best in het echt willen zien. (Onder goede verlichting)

Want de combinatie die je gebruikt is we heel erg grof. Dit bewerk je daarna na met een pad zonder cutting en het lichtste middel.

Als je de nabewerking knap krijgt met zo’n lichte combinatie twijfel ik of dat grove geschut nodig was.

Ik gebruik S2 alleen als een lak kei en kei hard is.. maar als dat het geval is gaat er ook meer werk in de het finishen zitten en dan volgt meestal wel een stap of 3.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en 350Z
Het lijkt alsof op de tweede foto de glans doffer is als op de eerste foto. Ik zou nog minstens 1 stap doen tussen S2 en Finale.
 
Volgende week heb ik betere verlichting en een dichte garage. Ik zal het dan nog eens bekijken.

Om eerlijk te zijn was ik zelf ook verbaasd. Ik heb eerst met de Monello geel en veloce de motorkap gedaan en afgewerkt met Monello zwart en finale. Daar behaalde ik zeker niet meer wat ik voor ogen had. Daarop de MF pad met S2 gedaan en dat werkte geweldig. Ook eerst nog een keer met Monello oranje en Veloce en later uit nieuwsgierigheid de Monello zwart met finale gedaan. Daaruit mijn conclusie getrokken dat het laatste 't gewoon afmaakte.

Ik zal het volgende week eens bekijken. Voor zover ik het nu kon zien zag het er goed uit!
 
  • Verbluft
Reactions: Cordoba
Inmiddels weer bezig met mijn linker deur paneel. Om 1 of andere reden krijg ik deze krasjes (lijkt haze?) er niet uit. Zowel met een grove, medium, finish compound. Diverse pads geprobeerd, maar tevergeefs... Elke keer het paneel ontvet om het te checken.

 
Wat @ivo's zegt kan idd.
Er kan ook vuil in je doek zitten.
Ik zou eens een lichte polish proberen en die afnemen met een nieuwe doek en een pufje prep en kijken hoe dat gaat, blijkbaar is je lak gevoelig voor afnemen.
 
Bedankt voor het mee denken mensen! Vrijdag heb ik inderdaad die Lotus doeken besteld.

Wat betreft het afnemen, dat heb ik inderdaad geprobeerd met wat prep erbij. Op de doek zelf en op de lak, tevergeefs...

Ik hoop dat de Lotus doeken het oplossen, dan kunnen we weer verder! :)

Vandaag toevallig de nieuwe velgen eronder
 

Bijlagen

  • IMG_20190623_123606.jpg
    IMG_20190623_123606.jpg
    398,8 KB · Weergaven: 259
  • Leuk
Reactions: Timm en Altos
@Vlerk
Haha klopt zeker! Dit weekend zal ik eindelijk een eigen hobby ruimte hebben. Dan zullen de foto's van de bumpers ook voorbij komen
 
Heel apart... Nieuwe doeken (lotus), nieuwe pads, de micro marring blijft terug komen na het af genomen te hebben met de Lotus doek en prep. Zonder het af te nemen met prep, wel afnemen met de doek alleen zie je het niet nu is dit logisch te verklaren doordat het polijst middel er waarschijnlijk niet volledig af is...
 
Niet helemaal waar @ivo's ;)

Primer kun je op 2 manieren verwerken:

1- Primer aanbrengen, curen, afnemen en na 15 minuten afnemen met Prep en vervolgens coating aanbrengen.
2. Primer aanbrengen, curen, afnemen en de lak 24 uur met rust laten. Daarna kun je meteen de coating aanbrengen.

In de webshop staat het volgende:
Gebruiksaanwijzing

Alleen machinaal te gebruiken.
Verspreid het product op een laag toerental.
Werk op een medium snelheid (afhankelijk van de machine) tot het product volledig is afgebroken.
Neem oppervlak af met een microvezeldoek.
Indien je direct een coating wil aanbrengen neem het oppervlak dan na 15 minuten af met Q²M Prep. De coating moet ten alle tijden 15 minuten drogen.
Een coating kan worden aangebracht zonder het gebruik van de Gyeon Q²M Prep nadat de Q² Primer 24 uur heeft gedroogd. Neem na de 24 uur de auto wel lichtjes af in verband met stofdeeltjes op de auto
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Het proberen waard! Het blijft apart, gezien de lak echt goed hard is. Wel redelijk oud uiteraard...

Iemand die daar een logisch verklaring voor heeft? (puur uit nieuwsgierigheid, gezien ik er zelf wel wat gedachtes over heb)