• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Volkswagen Golf 6

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
41
Brunssum
Hi Peeps!

Zijn we weer :p
Gisteren en vandaag aan een Golf 6 liggen werken.
Auto is van 2011 en vrij goed onderhouden, vooral het interieur was goed onderhouden.
Buiten kant was voornamelijk hier en daar swirls maar geen zware defecten of krasjes
Een zuinige eigenaar dit keer :)

Eerst de auto maar eens gewassen met Meg's Shampoo en de velgen in de non ferro gezet.
Bandjes zijn zwart gemaakt met Meg's Tire gel.
upload_2016-4-9_18-16-50.webp

Daarna de raampjes streepvrij schoongemaakt met Meg's perfect clarity glass cleaner.
Het interieur uitgezogen en het dashboard/consoles etc gedaan met Nanolex interieur cleaner.
upload_2016-4-9_18-18-45.webp

Daarna de auto gekleid met Quick detailer en Megs clay bar. Viel gelukkig mee, kwam bijna niks van vuil meer af.
Daarna begonnen met het polijsten, eerst de hele auto gedaan met twee hits M105 en gele pad.
Daarna nog 1 hit met Monello finale op witte pad.
Onder wat voor en na shots.
upload_2016-4-9_18-20-8.webp

upload_2016-4-9_18-20-44.webp

upload_2016-4-9_18-21-0.webp

Daarna de auto in de M21 sealant gezet en nog in de M16 Wax.
Trims nog gedaan met Meg's Ultimate Black.
Eind resultaat:

upload_2016-4-9_18-22-24.webp

upload_2016-4-9_18-22-53.webp

upload_2016-4-9_18-23-46.webp

Laatst bewerkt:
Hey Michel,

Ziet er weer netjes uit! Ik heb de voorkeur voor eigenaren die hun auto als vuil behandelen en plotseling het licht zien. Dan maak je van een grafbak weer wat moois. Persoonlijk vind ik auto's die NIET afgetrapt zijn niet leuk om te doen, heb na afloop altijd vele malen minder voldoening. :D

Ik ben het eerlijk gezegd vergeten; Met wat voor een machine polijst jij ook al weer? :P

Greetz

• Leuk
Reacties: Michel Kuijpers
@Quantoxx

Ja op zich de voldoening is zeker veeel meer als je zo'n vuil auto weer tot showroom staat brengt B-)

Deze auto had gelukkig alleen wat swirls, waarvan de motorkap het meeste vol zat.

Ik polijst alles nog met een dap500, wel met M105 en monello. Dus vandaag was ik blij dat auto niet zo afgetrapt was aangezien vw lak altijd zo lekker knetterhard is.

Eerst weer eens flink sparen, aangezien ik net een nieuwe ketel zelf heb moeten kopen. Dan wil ik voor een rupes gaan kijken in de toekomst.

Greetz

@Aficior

Ik gebruik de M105 voor het compound werk. De monello finale vind ik persoonlijk een mooie finish geven. Vandaar gebruik ik voornamelijk die combo. Ik moet de m205 weer eens bestellen om te zien wat het verschil is.

@michiel Kuijpers
Ik ben ooit begonnen met Poorboys World producten.
Vervolgens ben ik toen via Menzerna bij Monello terecht gekomen.
Tot op heden heb ik hier nog altijd alles mee kunnen doen.
De Meg 105 en 205 wil ik nog wel eens proberen in de toekomst.

Mooi resultaat!

ik krijg de beste 'diepte glans' wanneer ik een extra stapje met de Foampad (de gele van Rupes) en de M205 doe.
Ik probeer geregld wat combinaties uit, wanneer ik er de tijd voor heb.
M105 gebruik ik niet zo veel meer wegens te veel stof.
D300 heeft dat veel minder.

Zijn die nrplaten photoshop of heb je die erop gezet?
Waar haal je die?

De m105 stoft wel veel inderdaad dat klopt, maar hij werkt zo lekker :)
De m205 gaat met de volgende bestelling mee vanuit mijn kant.
De nummer platen heb ik via http://www.kentekenmaken.nl
Ik had ze een mail gestuurd met het verzoek om te maken en dit was geen probleem.
Geloof 25 euro voor de twee even zo uit me hoofd.

• Leuk
Reacties: PeterS