Gister een Golf GT van 2006 op bezoek.
De eigenaar wilde voor de komende winterperiode de wagen goed beschermd hebben en wou wat meer weten van het detailen.Zelf was die al een beetje bezig met het detailen , maar wilde meer.
Dus de wagen bij aankomst gisterochtend ( was nog wat donker buiten , dus helaas geen strakke foto`s ) :
Op het eerste gezicht zag de wagen er redelijk netjes uit , je kon zien dat die netjes wordt bijgehouden.
En na de nodige babbeltjes zijn we aan de gang gegaan.Eerst met een flesje APC ( 1:4 ) en een kwastje alle rubbers en kunstoffen gedaan.En voor de wielen/banden hebben we een APC met Superdegrasermengsel genomen.
De wagen afgespoeld en vervolgens de wagen gewassen volgens de 2 emmer methode.En ondanks dat die er "schoon" uitzag , was het resultaat te zien aan de emmers.En zo zie je ook meteen de "waarom" :
Nadat de wagen is gewassen is de wagen met Iron-X ingeneveldt.Dit spul gaat een reactie aan met metaaldeeltjes die op je lak zitten.Ook wel "spoorslag" genoemd.Wagen was in juni al een keer gekleid door de eigenaar , maar deze man komt uit Amsterdam en woont in de buurt van een tramlijn.En dit was ook meteen te zien aan de 'uitslag" van de Iron-X :
Dit even z`n werk laten doen en vervolgens de wagen afgespoeld.Ook nog de ramen met de Pro Vision - Glass Scrub gedaan.
Vervolgens de wagen ingeneveldt met Poorboys Spray & wipe en de wagen gedroogd.
En hierna de wagen binnen gezet.En samen met de eigenaar een rondje lakdefecten gedaan.Wat ons meteen opviel waren de swirls.En dan meer de afwezigheid daarvan.Maar zaten er op de wagen meer rechte krassen.Heb er een aantal geprobeerdt vast te leggen , maar zilvergrijs blijft een lastige kleur daarvoor.
na de lakdefecten zijn we met de lakdiktemeter aan de gang gegaan.De lak was van een normale waarde met waardes tussen de 100 en 110 micron.Alleen de linkervoorportier week af , maar deze was recentelijk vernieuwd ivm diefstal van het paneel.En de achterdeuren weken af.Deze zaten op de 160 micron.
Na dit te hebben gedaan zijn we gaan kleien.En dit was nodig ook.Floris was met de Mothers klei aan de gang gegaan met de detailer van Mothers.Zelf heb ik de Poorboys klei samen met de Spray & Wipe gebruikt.
Vervolgens zijn de delen afgeplakt die niet in aanraking mogen met de polijsten.Op deze wagen zat niet veel ongespoten kunstof of rubber , dus was snel gedaan.
En heb ik een testspotje gedaan en meteen aan Floris laten zien hoe te werken met een DAP.En Floris dus ook aan het werk gezet met een DAP en oranje pad met Monello Mezzo.Zelf ben ik aan de gang gegaan met de rotary en oranje pad en de Scholl Concepts S17.Op de achterklep zelfs nog een wolletje te voorschijn gehaald icm Scholl S3.Hier zaten hardnekkige krassen.Ook de achterlichten zijn meegepakt met de rotary en de oranje pad met de S17.
voor :
En na :
Na de oranje pad met Mezzo is Floris aan de gang gegaan met de licht groene pad icm Finale.
op de lak een mooie correctie kunnen behalen van een 80%.Sommige krassen zijn zelfs voor een 90% weg.
in de tussentijd een handpadje zwart gepakt en de Pro Polish ( de 1 versie ) voor de mat zwarte lijsten.
Voor :
En na :
Ook de uitlaten aangepakt :
En na de Mothers Mag en Alu cleaner :
Na het polijsten is de lak ontvet met de Eraser.En hebben we een de poorboys White Diamond aangebracht als glaze voor de voedende laag.
En dan komt de keuze voor de beschermende laag.Door Floris werdt die keuze bij mij neer gelegd.1 eis van hem , lange standtijd ivm de winter.Lang had ik niet nodig om na te denken en de Monello Ibrido wax te voorschijn gehaald en die aangebracht.
In de tussentijden ben ik ook nog bezig geweest met de wielen.De wielen en banden ontvet met de Eraser.En die wieldoppen in de Wheelsealant van Poorboys gezet.En de bandjes in de Wolfgang Black Diamond gel.
En na een 9 uur arbeid , was de wagen klaar.Alleen 1 klein min puntje kwam nu naar voren.We zitten in de wintertijd en de dagen worden korter dus is het sneller donker.Oftewel , het was donker buiten.Dus de na foto`s maar binnen gemaakt.
De eigenaar weer helemaal blij, wagen zag er veel jonger uit dan dat die eerst was.En hij heeft een mooie bescherming voor de komende tijd.
En dan krijg je de volgende ochtend een foto doorgestuurd van de eigenaar van een mooie beading :
De eigenaar wilde voor de komende winterperiode de wagen goed beschermd hebben en wou wat meer weten van het detailen.Zelf was die al een beetje bezig met het detailen , maar wilde meer.
Dus de wagen bij aankomst gisterochtend ( was nog wat donker buiten , dus helaas geen strakke foto`s ) :
Op het eerste gezicht zag de wagen er redelijk netjes uit , je kon zien dat die netjes wordt bijgehouden.
En na de nodige babbeltjes zijn we aan de gang gegaan.Eerst met een flesje APC ( 1:4 ) en een kwastje alle rubbers en kunstoffen gedaan.En voor de wielen/banden hebben we een APC met Superdegrasermengsel genomen.
De wagen afgespoeld en vervolgens de wagen gewassen volgens de 2 emmer methode.En ondanks dat die er "schoon" uitzag , was het resultaat te zien aan de emmers.En zo zie je ook meteen de "waarom" :
Nadat de wagen is gewassen is de wagen met Iron-X ingeneveldt.Dit spul gaat een reactie aan met metaaldeeltjes die op je lak zitten.Ook wel "spoorslag" genoemd.Wagen was in juni al een keer gekleid door de eigenaar , maar deze man komt uit Amsterdam en woont in de buurt van een tramlijn.En dit was ook meteen te zien aan de 'uitslag" van de Iron-X :
Dit even z`n werk laten doen en vervolgens de wagen afgespoeld.Ook nog de ramen met de Pro Vision - Glass Scrub gedaan.
Vervolgens de wagen ingeneveldt met Poorboys Spray & wipe en de wagen gedroogd.
En hierna de wagen binnen gezet.En samen met de eigenaar een rondje lakdefecten gedaan.Wat ons meteen opviel waren de swirls.En dan meer de afwezigheid daarvan.Maar zaten er op de wagen meer rechte krassen.Heb er een aantal geprobeerdt vast te leggen , maar zilvergrijs blijft een lastige kleur daarvoor.
na de lakdefecten zijn we met de lakdiktemeter aan de gang gegaan.De lak was van een normale waarde met waardes tussen de 100 en 110 micron.Alleen de linkervoorportier week af , maar deze was recentelijk vernieuwd ivm diefstal van het paneel.En de achterdeuren weken af.Deze zaten op de 160 micron.
Na dit te hebben gedaan zijn we gaan kleien.En dit was nodig ook.Floris was met de Mothers klei aan de gang gegaan met de detailer van Mothers.Zelf heb ik de Poorboys klei samen met de Spray & Wipe gebruikt.
Vervolgens zijn de delen afgeplakt die niet in aanraking mogen met de polijsten.Op deze wagen zat niet veel ongespoten kunstof of rubber , dus was snel gedaan.
En heb ik een testspotje gedaan en meteen aan Floris laten zien hoe te werken met een DAP.En Floris dus ook aan het werk gezet met een DAP en oranje pad met Monello Mezzo.Zelf ben ik aan de gang gegaan met de rotary en oranje pad en de Scholl Concepts S17.Op de achterklep zelfs nog een wolletje te voorschijn gehaald icm Scholl S3.Hier zaten hardnekkige krassen.Ook de achterlichten zijn meegepakt met de rotary en de oranje pad met de S17.
voor :
En na :
Na de oranje pad met Mezzo is Floris aan de gang gegaan met de licht groene pad icm Finale.
op de lak een mooie correctie kunnen behalen van een 80%.Sommige krassen zijn zelfs voor een 90% weg.
in de tussentijd een handpadje zwart gepakt en de Pro Polish ( de 1 versie ) voor de mat zwarte lijsten.
Voor :
En na :
Ook de uitlaten aangepakt :
En na de Mothers Mag en Alu cleaner :
Na het polijsten is de lak ontvet met de Eraser.En hebben we een de poorboys White Diamond aangebracht als glaze voor de voedende laag.
En dan komt de keuze voor de beschermende laag.Door Floris werdt die keuze bij mij neer gelegd.1 eis van hem , lange standtijd ivm de winter.Lang had ik niet nodig om na te denken en de Monello Ibrido wax te voorschijn gehaald en die aangebracht.
In de tussentijden ben ik ook nog bezig geweest met de wielen.De wielen en banden ontvet met de Eraser.En die wieldoppen in de Wheelsealant van Poorboys gezet.En de bandjes in de Wolfgang Black Diamond gel.
En na een 9 uur arbeid , was de wagen klaar.Alleen 1 klein min puntje kwam nu naar voren.We zitten in de wintertijd en de dagen worden korter dus is het sneller donker.Oftewel , het was donker buiten.Dus de na foto`s maar binnen gemaakt.
De eigenaar weer helemaal blij, wagen zag er veel jonger uit dan dat die eerst was.En hij heeft een mooie bescherming voor de komende tijd.
En dan krijg je de volgende ochtend een foto doorgestuurd van de eigenaar van een mooie beading :