• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Polo 6N rood makeover

ANI

Detailing rookie
1 jun 2009
45
0
Wellicht dat jullie mij nog kennen van mijn dreft avontuur en de Daihatsu Cuore. Destijds al veel geleerd maar ben nu weer veel verder.

De auto die in dit verhaal centraal staat is een rode Volkswagen Polo uit 1999 welke maar 65000km levenservaring heeft. De auto is van mijn achtertante welke ivm haar leeftijd niet meer met de auto mag rijden. Aan mij de taak om de wagen te verkopen maar dan moet hij wel eerst goed onder handen worden genomen. De auto is sinds 1999 namelijk enkel door de wasstraat en de 'huishoudhulp' schoongemaakt en dat laat zijn sporen na. Alle kieren en hoekjes stonden vol met zwarte zooi, zand en modder.

De motorkap van de auto was er het ergst aan toe. Toen ik voor advies langs ging bij Carclean zei Dennis meteen 'Neem maar de DAP900 icm Geel en Inizio'. En zelfs met die combi zijn niet alle krassen eruit gegaan. Nog wel mijn dank naar Dennis 'Dibbuz' voor de adviezen en de kleine demo. Top!

Auto is als volgt onder handen genomen:

- Wassen met de Mothers washmitt en PB super slick
- kleien met PB spray&wipe en Mothers klei
- polijsten met de DAP900 en de Brinkmann dual Xenon
- Hit geel + Inizio
- Hit Oranje + Mezzo
- Hit lichtgroen + Finale
- PB Black hole
- PB Natty's Blue wax
- Details. Trims in de trimrestorer, banden zwart gemaakt, wielkasten mooi schoon etc.

De auto heeft lichte schade gehad aan de rechterkant. Het rechter voorpaneel is hierbij vervangen en de totale rechterkant is recent opnieuw gespoten. Deze heb ik dan ook enkel behandeld met Finale icm de licht groene pad. Toen ik de wagen op ging halen bij het schadeherstel bedrijf vertelde de beste man dat hij de motorkap had gepolijst ivm de vele krassen. Zie hier het resultaat:

Nog incl TomTom om de weg richting Carclean te vinden. :-"

DSC_0447.jpg


Rest van de voor-foto's
DSC_0692.jpg


DSC_0668.jpg


DSC_0675.jpg


DSC_0656.jpg


DSC_0659.jpg


DSC_0681.jpg


Schoonmaken
DSC_0459.jpg


DSC_0458.jpg


Lakdefecten
DSC_0689.jpg


DSC_0493.jpg


DSC_0492.jpg


DSC_0487.jpg


DSC_0467.jpg

Kijk naar de krassen boven het achterlicht!

DSC_0457.jpg


DSC_0457-2.jpg


Polijsten / Foto's zijn gemaakt na een hit geel + Inizio. Van de rest heb ik geen foto's
DSC_0629.jpg

50/50 van het dak

DSC_0515.jpg

50/50 van de kofferdeksel

DSC_0513-2.jpg

idem

Resultaat
DSC_0621.jpg

Geen doffe achterlichten meer

DSC_0616.jpg

Krassen boven het achterlicht behoren tot het verleden

DSC_0750.jpg


DSC_0655.jpg


DSC_0646.jpg


DSC_0645.jpg


DSC_0642.jpg


DSC_0637.jpg


DSC_0633.jpg


DSC_0650.jpg


DSC_0668-2.jpg


DSC_0672.jpg


DSC_0704.jpg




De handgrepen heb ik gedaan met een oranje handpad + Mezzo. Echt een wereld van verschil

Voor:
DSC_0447-2.jpg


Na:
DSC_0453.jpg



Zoals eerder te zien in de foto's was het plastic voor de tellers erg vies en dof. Dus de stoute schoenen aangetrokken en hem eruit gehaald om te polijsten.

Voor:

DSC_0505.jpg


DSC_0681.jpg


Tijdens:

DSC_0513.jpg


DSC_0518.jpg


DSC_0520.jpg


Na:

DSC_0446-2.jpg



Ben zeer tevreden over het resultaat. Auto is er weer helemaal van opgeknapt en toen ik langs de VW dealer ging voor een taxatie wisten ze niet wat ze zagen.... :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Gedaan!

mijn voige auto was ook een inferno rode polo!! fijne auto
jammer van de standaard velgen.
 
Prachtig gedaan! Mijn vrouw had vroeger ook een rode polo, maar die heeft nooit zooo mooi geblonken zelle.
Mag ik is vragen of je die achterlichten oog met de DAP gedaan hebt ?
Ik wou dat ik ook al zover stond .... GRATZ
 
dat taxatiebedrag zal zeer zeker de hoogte in gegaan zijn...knap gedaan.

@minieken : gewoon doen....je machien en de produkten doen het werk; met een dap kan je niet veel verkeerd doen !

Die achterlichten dap ik ook altijd mee....liefst met een niet te hevige combi (SSR1 op wit bijvoorbeeld)
 
Erg mooi gelukt dacht ik zo! Denk dat ie zo verkocht is in deze staat.
 
@ markprinzen. Waar zie je dat aan dan? De sinaasappelhuid?

@ minieken. Achterlichten heb ik gewoon meegenomen met het hele stappenplan. Dus Geel + Inizio, daarna Oranje + Mezzo en uiteindelijk Groen + Finale. En het blijft gewoon een kwestie van proberen, dit was ook mijn eerste DAP project en de 5de de auto nadat ik van de dreft ben afgestapt.

@ de rest, thanks voor de complimenten!

Vrijdag staat de volgende auto op het programma, een Mitsubishi Space Star vol met swirls en enkele krassen. I'll keep you in touch!
 
Bedankt voor je tip, achterlichten meedoen, daar had ik nog niet over nagedacht, ma ja ... ik ben ook maar een beginner hé.
Ik kan nie wachten om aan die oude subaru te starten... alles kriebelt .:p
 
mooi resultaat! TOP!

maareh, even een puntje van kritiek.

je hebt het over

De auto heeft altijd in een verwarmde garage gestaan en heeft dus weinig te lijden gehad van de zon en regen

maar waar komt die enorme laag vervuiling dan vandaan?

voor de rest: TOP resultaat!
 
Hier is serieus werk van gemaakt en het resultaat mag er zeker zijn :cool:
Heb je nu geen spijt dat hij verkocht wordt? Ik zou hem zelf houden denk ik zoals die er nu uitziet... :grinning: