• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig exterieur stappenplan handmatig (met video's) ***20-11-18 Update geplaatst***

Als je echt zeker wilt zijn dat de wax weg is dan maak je gebruik van een paint cleaner (van Mothers bv.)
Overdosis shampoo is geen zekerheid.
 
Als aanvulling op de vraag van Pure; Is het na het finishen met met bijvoorbeeld Monello Finale ook verstandig om de lak te ontvetten met een cleaner zodat in de volgende stap een glaze als Black Hole de lak veel beter kan voeden?
 
Kan.
Black Hole kan -als ik me goed herinner uit een post die hier op het forum is gezet- in elk geval ook wel de laatste beetjes Finale wegnemen.
 
Beste,

Een jaar terug heb ik een hele Monello/PoorBoys set aangeschaft om te werken met een DAP900... echter, door verbouwing ben ik er niet aan toegekomen. Nu wil ik dit weer op pakken en vraag me af welke pads ik met welk middel moet gebruiken. Ik heb de witte, zwarte, oranje, gele en groene pad.

Voordat ik met de DAP900 begin zal ik eerst de auto wassen (Is Magico Foam voldoende? Of moet ik nog een keer met een shampoo er overheen?) met washmitt. Vervolgens nog Monello- klei gebruiken i.c.m. met Monello Perfetto.

Daarna de DAP900 met:

Monello Inizio
Monello Mezzo (Oranje?)
Monello Finale

Dit is ook de te gebruiken volgorde, toch? Heb Spruzzo staan om resten te verweideren.

Dan heb ik nog Balck Hole staan om de diepe kleur op te halen. Als sealant heb ik Poorboys EX-P staan. Dienen deze ook met DAP900 aangebracht te worden? Zo ja, met welke pad?

Aanleiding voor aanschaf van deze producten was een bericht op een forum welke ik op mijn vorige PC had opgeslagen en nu kwijt ben :( Hopelijk kunnen jullie mij weer op weg helpen!

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Joep

(Beginnend detailer ;) )
 
Is het aan te raden om een aparte oranje en zwarte pad te kopen voor de mezzo (oranje) en glaze (zwart) of is het ook een goede keus om de Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad te pakken?
En glaze echt met zwart doen of kan dit ook gewoon met een applicator pad? lijkt me niet dat je dezelfde zwarte pad voor zowel de mezzo als de glaze moet gebruiken ook al draai je hem om?
 
ik heb door de jaren heen dit topic echt veel laten lezen door mensen die willen beginnen met hun auto poetsen.
echt top dit !
 
Is deze how to ook te gebruiken met de DAP 900 V3?
Dus het polijsten en het aanbrengen van wax en glaze met de DAP 900 V3.

Gr. Rohan
 
Kan prima, meestal doet Mezzo het wat beter naar mijn ervaring maar qua reiniging zit je sowieso goed.
 
Deze er afgelopen vrijdag ook maar weer eens bijgepakt en een collega laten zien hoe het poetsen werkt ;)
Hij was erg enthousiast, dus ben benieuwd of hij ook aan de slag gaat!
 
Dank je wel, ik ga als de temperatuur goed is gelijk een kansje wagen.
ik heb ook goed kunnen zien waarmee ik mijn spullen moet aanvullen
 
Het valt me nu pas op dat de 'voorwas', ik denk hierbij aan snow foam en traffic film removers, niet aan bod komen.
Is het aanbod daarvan simpelweg te groot om iets te kunnen aanbevelen, of gebruik je dit misschien niet (voegt het niets toe indien je wagen gecoat of gewaxt is bv.)?
 
@StijnV - Dit viel mij enkele dagen geleden ook al op. Ik zocht namelijk iets om teer-pitjes te verwijderen en kijk bij een onbekende stap (product) dan bij Dennis zijn stappenplannen. Echter vond ik daar niks en ben gaan zoeken op het forum enzo.

Uiteindelijk heb ik de AF Obliberate genomen.


Greetz