Ik heb zojuist een hele set polijst set gekocht voor de makita 18V dap met 6mm uitslag. Ik heb 3 pads gekocht van scholl, paars, blauw en oranje. Daarnaast van Menzerna de 400, 2400 en de 3500. Tornado padcleaner en een fles
Gyeon prep. Nadat de auto gekleid is, dacht ik om de auto schoon te maken van glijmiddel door de auto te foamen, is dit genoeg om het goed schoon te krijgen? Foamen en naspoelen zal ik doen met een hoge drukspuit en vervolgens drogen alvorens de auto binnen te zetten.
Nadat de er een stuk van 50x50 bewerkt is met polijstmiddel moet ik dit afnemen om het resultaat te beoordelen, is
Gyeon prep genoeg of raden jullie iets anders aan? Ik heb ook isopropanol dat ik zelf kan verdunnen. Afnemen zal ik doen met
Peluche verde doeken of vergelijkbaar van andere merken.
Na het polijsten wil ik de auto voorzien van bescherming. Ik heb een glaze (Fillit Bang), sealant(Red Mist), en een fles wax (Collonite 845). Eerst glaze, dan wax en dan sealant? Of enkel sealant. Bij een andere auto die ik laatst gedaan heb zonder polijsten heb ik enkel glaze en sealant gebruikt. En is de wax ook aan te brengen met de finishing pad (oranje)? Of liever handmatig met een foam applicator (voor therapeutische doeleinden)?