• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledige behandeling Seat Ibiza - suggestie polish

Skyactive3

Detailing trainee
11 apr 2017
21
45
Beste Medecleaners,

Ik ga van dit weekend weer eens aan de gang met een Seat Ibiza.
De auto is uitgevoerd in de kleur Candy white en bevat een harde lak zoals ik in eerdere topics heb gelezen.
Voor mijn eigen auto gebruik ik de Monello Raffini 3-staps methode. Ik las in vorige topics dat het moeilijk is om Swirls uit deze lak te halen met deze methode.
Hebben jullie suggesties wat voor een polish ik kan gebruiken voor deze auto om deze weer "Zomer-klaar" te maken?

Thanks
 
Hoi,

Neem aan dat je zwaarste Monello geel / Veloce is dan. Hiermee ga je toch wel een eind moeten komen hetzij met meerdere hits.
Stapje zwaarder is schol zwart witte spider pad met S3.
Testspot maken zal uitwijzen wat je nodig hebt iedere auto is anders.
 
Hey hallo! :)

Je las dat je met de Monello polijstmiddelen het lastig is om swirls uit de lak te halen? Las je dat op een kookforum of op het prikbord van de Albert Heijn? ;)

Met de Monello-lijn polijstmiddelen en pads kan je prima resultaten boeken.

Wat heb je al in huis? Handmatig of machinaal werken?



Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Hey hallo! :)

Je las dat je met de Monello polijstmiddelen het lastig is om swirls uit de lak te halen? Las je dat op een kookforum of op het prikbord van de Albert Heijn? ;)

Met de Monello-lijn polijstmiddelen en pads kan je prima resultaten boeken.

Wat heb je al in huis? Handmatig of machinaal werken?



Greeeetz
Haha, Mooie reactie.

Ik las dat in een van de vorige topics over een Seat Ibiza. Ik heb gebruik een DAP900 en maak inderdaad gebruik van de Yellow, orange en white pad. Ik heb voor de lichte krasjes ook nog Scholl 30+ nano compound in huis.
Gaat dit voldoen denk je?
P.s Auto zit onder de swirls (is al een keer behandeld met die paint restoration kit https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Brilliant_Solutions_Paint_Restoration_Kit_G3300_101956, met matig resultaat).
 
In mijn ervaring met de DAP, waarbij ik met Monello veelal harde lakken heb gedaan zoals BMW/Audi/Volvo/etc, moet het wel lukken. In een aantal gevallen kreeg ik de swirls niet weg na meerdere hits, maar dan moet je bedenken dat het simpele swirls lijken, maar ook deze kunnen verradelijk lastig zijn. :)

Veloce op Geel, niet te snel bewegen om de korrel zijn werk te laten doen. Je kan dit checken door een hit te doen en dan moet het polijstmiddel al flink transparant zijn.

Als de lak dusdanig hard is dat je niet tot een goed resultaat komt na 1 hit, dan simpelweg nog een hit doen. ;) etc etc.
 
@RoyR heeft een Seat Ibiza in de familie die hij bij houdt. Misschien dat hij tips kan geven
Klopt helemaal!

Lak is inderdaad hard. Heb zelf meerdere hits gedaan op de oranje monello pad met mezzo. Toen waren zo goed als alle swirls weg.
Veloce op geel kan ook geen kwaad...
Maar, gewoon testspot doen. En je komt er snel genoeg achter!
 
  • Leuk
Reactions: Skyactive3
Klopt helemaal!

Lak is inderdaad hard. Heb zelf meerdere hits gedaan op de oranje monello pad met mezzo. Toen waren zo goed als alle swirls weg.
Veloce op geel kan ook geen kwaad...
Maar, gewoon testspot doen. En je komt er snel genoeg achter!
Tof dankjewel voor je reactie @RoyR
Ik ga deze methode ook even testen.
Gezien je achtergrond met de Ibiza, heb je ook ervaring met een goede wax voor deze lak?
Ik gebruik zelf voor mijn mazda soft99.

Thanks
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Tof dankjewel voor je reactie @RoyR
Ik ga deze methode ook even testen.
Gezien je achtergrond met de Ibiza, heb je ook ervaring met een goede wax voor deze lak?
Ik gebruik zelf voor mijn mazda soft99.

Thanks
Heb zelf ook regelmatig Soft99 Fusso gebruikt op de Ibiza. Werkt prima! Momenteel zit er ook fusso op, maar op het dak en motorkap zit Waxaddict Quartz.
 
Tip van Flip - Een lak hard noemen en vervolgens met een medium-combi kunnen corrigeren betekent GEEN harde lak. ;)

Hard is mijn opinie meer in de richting van een compound op een harde pad en dan alsnog 3 hits nodig hebben. Denk aan Veloce/S3 op een Gele Monello Foam pad en met lichte druk de korrel op z'n lazer geven en vervolgens e hits nodig hebben om tot 80-90% correctie te komen. Vervolgens ook bij het afschalen het nodige werk hebben. :p
 
  • Leuk
Reactions: Rémon