Bij deze dan maar het speciale topic voor m'n Volvo 66, welke ik vorige maand heb aangeschaft om op te knappen.
Behalve dat de lak helemaal verkrijt is, zitten er ook een aantal slechte plekken in. De lak is op deze plekken gebarsten, gaan hobbelen, en/of (helaas) het plamuur dat een vorige eigenaar er ooit op gesmeerd heeft, -blijft toch lastig zo'n variomatic blijkbaar- is gebarsten. Daarom komt er komende week een "spotrepairder" bij om te kijken of hij nog iets kan betekenen. Hij had het al over een 2K lak die misschien ooit over een synthetische lak is gespoten na mogelijke schades, dat de lak daardoor is gaan breken. Maar goed, hij heeft het nog niet gezien, dus wie weet valt t mee.
Afijn, genoeg gelult, de foto's.
Hier een foto toen ik de auto pas in bezit had. De vorige eigenaar heeft de Volvo "verDAFt" met DAF bumpers en grill.
Inmiddels staat de auto in de stalling, en zijn er hier en daar al wat dingen vervangen, je kan op deze foto al aardig zien hoe verkrijt de lak is.
Omdat ik pas sinds dit weekend een poetsmachine (DAP 900) heb aangeschaft ben ik begonnen met een aantal kleine stukjes. Vond het eerst wat eng, maar aangezien de motorkap het veiligste stukje was om te proberen, ben ik hier maar begonnen. Een foto vóór:
En eentje na:
Echter krijg ik nog niet alles eruit. De lak zit best wel vol krasjes. 't Is wel heerlijk verbeterd, maar kan in mijn ogen nog beter.
Verwacht van de week nog een stukje te gaan doen, maar wacht eerst even op het deskundig oog van de spotrepairder die donderdag komt.
Ik hoop dat ik bij deze een goed overzicht post hebt gegeven, zodat jullie alvast een beetje een beeld hebben van de 66.
Behalve dat de lak helemaal verkrijt is, zitten er ook een aantal slechte plekken in. De lak is op deze plekken gebarsten, gaan hobbelen, en/of (helaas) het plamuur dat een vorige eigenaar er ooit op gesmeerd heeft, -blijft toch lastig zo'n variomatic blijkbaar- is gebarsten. Daarom komt er komende week een "spotrepairder" bij om te kijken of hij nog iets kan betekenen. Hij had het al over een 2K lak die misschien ooit over een synthetische lak is gespoten na mogelijke schades, dat de lak daardoor is gaan breken. Maar goed, hij heeft het nog niet gezien, dus wie weet valt t mee.
Afijn, genoeg gelult, de foto's.
Hier een foto toen ik de auto pas in bezit had. De vorige eigenaar heeft de Volvo "verDAFt" met DAF bumpers en grill.
Inmiddels staat de auto in de stalling, en zijn er hier en daar al wat dingen vervangen, je kan op deze foto al aardig zien hoe verkrijt de lak is.
Omdat ik pas sinds dit weekend een poetsmachine (DAP 900) heb aangeschaft ben ik begonnen met een aantal kleine stukjes. Vond het eerst wat eng, maar aangezien de motorkap het veiligste stukje was om te proberen, ben ik hier maar begonnen. Een foto vóór:
En eentje na:
Echter krijg ik nog niet alles eruit. De lak zit best wel vol krasjes. 't Is wel heerlijk verbeterd, maar kan in mijn ogen nog beter.
Verwacht van de week nog een stukje te gaan doen, maar wacht eerst even op het deskundig oog van de spotrepairder die donderdag komt.
Ik hoop dat ik bij deze een goed overzicht post hebt gegeven, zodat jullie alvast een beetje een beeld hebben van de 66.