• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo 66

Oppo

Detailing rookie
23 okt 2017
11
15
Emmeloord
Bij deze dan maar het speciale topic voor m'n Volvo 66, welke ik vorige maand heb aangeschaft om op te knappen.

Behalve dat de lak helemaal verkrijt is, zitten er ook een aantal slechte plekken in. De lak is op deze plekken gebarsten, gaan hobbelen, en/of (helaas) het plamuur dat een vorige eigenaar er ooit op gesmeerd heeft, -blijft toch lastig zo'n variomatic blijkbaar- is gebarsten. Daarom komt er komende week een "spotrepairder" bij om te kijken of hij nog iets kan betekenen. Hij had het al over een 2K lak die misschien ooit over een synthetische lak is gespoten na mogelijke schades, dat de lak daardoor is gaan breken. Maar goed, hij heeft het nog niet gezien, dus wie weet valt t mee.

Afijn, genoeg gelult, de foto's.
Hier een foto toen ik de auto pas in bezit had. De vorige eigenaar heeft de Volvo "verDAFt" met DAF bumpers en grill.
IMG_20170923_173205.jpg

Inmiddels staat de auto in de stalling, en zijn er hier en daar al wat dingen vervangen, je kan op deze foto al aardig zien hoe verkrijt de lak is.
IMG_20171017_200733.jpg

Omdat ik pas sinds dit weekend een poetsmachine (DAP 900) heb aangeschaft ben ik begonnen met een aantal kleine stukjes. Vond het eerst wat eng, maar aangezien de motorkap het veiligste stukje was om te proberen, ben ik hier maar begonnen. Een foto vóór:
IMG_20171023_195903.jpg

En eentje na:
IMG_20171023_195910.jpg


Echter krijg ik nog niet alles eruit. De lak zit best wel vol krasjes. 't Is wel heerlijk verbeterd, maar kan in mijn ogen nog beter.
Verwacht van de week nog een stukje te gaan doen, maar wacht eerst even op het deskundig oog van de spotrepairder die donderdag komt.

Ik hoop dat ik bij deze een goed overzicht post hebt gegeven, zodat jullie alvast een beetje een beeld hebben van de 66.
 
Gaaf project, unieke wagen! Zelf ben ik ooit begonnen met een gekregen Vitara (woonde nog op Terschelling) die van oud roze toch echt terug ging naar de af-fabriek rode kleur. Met commandant, want van detailing had ik nog nooit gehoord, laat staan dat ik het als student kon betalen:p
Ben benieuwd hoe je deze weer in topstaat gaat brengen!
 
  • Leuk
Reactions: Oppo
Ik ga het proberen goed bij te houden hier:) voordeel aan de auto is dat je wel verrekte goed kan zien waar je al geweest bent:joy: de 1e cm die je doet laat mij iedere keer weer lachen.
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW
Ik dacht even dat de voorbumper er af was, vanwege het poetsen van de lak, maar ik begrijp nu dat je bezig bent om er weer een Volvo van te maken.:grinning:
 
  • Leuk
Reactions: Oppo en Quantoxx
Die verkrijte lak komt me maar al te bekend voor, mooi project en al een mooie vooruitgang!
Welke combo hebt u gebruikt?
 
Laatst bewerkt:
2x hit met Monello Raffini green + Rupes Zephir
Daarna 1x hit met Monello Raffini green + Rupes Keramik, met daarna nog Black Hole.
 
Het is alweer even geleden dat ik wat gepost heb, dat komt omdat ik toch wel wilde weten wat er achter een plek zat, waarvan ik vermoedde dat het plamuur was. Zie hieronder het resultaat...
Dat vergt vanzelfsprekend eerst even wat aandacht
IMG_20171121_190428.jpg
IMG_20171121_185529.jpg
 
Ik ging uit van een klein plaatje erin zetten, want had wel gezien dat t een slechte plek was, maar dit is toch effe wat meer. Plamuur van 2cm op sommige plekken.. het is gewoon kunstig :p tijd voor een nieuw stukje erin