• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo C30 R Edition 2012 - Full detail plannen

kaaskroket

Detailing trainee
28 mei 2013
6
45
Hallo mede-detailers,

Mijn naam is Wessel, 25 jaar en IT'er. Ik heb nog nooit actief gepost op het forum, maar ben al een aantal jaar actief in het detailen van auto's. Op het gebied van detailen polijst en coat ik vooral auto's van liefhebbers. Dit zit op dit moment op een gemiddelde van 1 auto per 2 weken. Dit doe ik nog steeds met veel plezier, maar ben mij wel aan het richten op de wat exclusievere auto's

Zelf heb ik altijd in een Fiat Panda hondenhok rond gescheurd als student. Deze auto was het voor mij niet waar om volledig aan te pakken. Nu ik full-time ben gaan werken, heb ik een eigen auto gekocht die ik altijd al wilde hebben. Deze auto ga ik compleet onder handen nemen, waarbij ik zeker op mijn gemak 5 dagen aan de auto denk te besteden.

ObrIP0L.jpg


Voor zover ik heb gezien, is de auto er heftig aan toe voor zijn leeftijd. Ik heb de indruk dat de lak erg zacht is, helemaal voor een Volvo lak. Een van de plannen is een orange peel behandeling, afhankelijk van de lak dikte en de hardheid van de lak. De auto wordt dagelijks gebruikt, daarom ga ik ook aan de slag met transparant folie op dorpels.

De komende tijd ga ik dit topic updaten met foto's, ik ben benieuwd of er uberhaupt interesse is om het te volgen :)
 
Welkom hier.

Vanuit mij is er zeker interesse.
Ik heb de C30 altijd al een leuke auto gevonden, ben benieuwd naar de stappen en de foto's!
 
Welkom veel lees en poetsplezier plezier.
Leuke auto,is misschien een goed idee om folie op de dorpels te plakken.
Ik heb de mijne gekocht met allemaal krassen op de dorpel.
Heb hier nu chromen sier stukken op geplakt zodat het niet meer op valt.
 
Bedankt mannen!

Helaas heeft het de afgelopen 4 maanden dat ik deze auto heb, nog niet mee gezeten. Op vakantie is de auto door zijn versnelling heen gedrukt, toen ik parallel geparkeerd stond. Het resultaat was de trekhaak van de auto achter mij in m'n bumper. Ik zag de bui al hangen, aangezien ik heel veel schade herstel van dichtbij heb gezien. Uiteindelijk is de gehele bumper heel erg netjes gespoten zonder zichtbaar kleurverschil. De sinaasappelhuid is wel net iets anders dan de originele lak, weer een reden om hem grondig aan te pakken.

Ik ben altijd erg tactisch met het parkeren van mijn auto, deuken in de lange deuren zit ik echt niet op te wachten. 2 weken geleden heb ik mijn auto naast een Pools busje neer moeten zetten. Ik had hem behoorlijk ruim geparkeerd, de deuren konden wijd open. De volgende ochtend zat er een kras van voorwiel tot achterwiel op mijn auto. De kras heb ik vlot bekeken, hij lijkt wel door de blanke lak heen te zitten. Ik zal hem nooit weg krijgen, maar onzichtbaar in daglicht is hij nu gelukkig wel. In volgende verslagen zal ik meer foto's laten zien.

14716321_10209067897787655_1091164436731277685_n.jpg
 
Zo dan.. daar zou ik goed ziek van zijn, ik kan het gewoon niet geloven dat je dat a) niet merkt b) niet even een briefje achterlaat..

Maargoed, zag gisteren ook weer een persoon uit een parkeervak wegrijden, eerst stukkie achteruit, kusje tegen de auto erachter, even verschrikt kijken en dan maar wegrijden. Zelfs met genoeg ruimte om er makkelijk ineens uit te rijden..