• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo s60 - 1e dap-beurt - benodigde producten

Hollywood

Detailing addict
10 mrt 2009
71
52
Beste carcleaners,

Sinds kort ben ik van een vw Golf mk4 overgegaan naar een prachtige, gitzwarte, overheerlijk comfortable rijdende Volvo s60 gegaan.
Deze is uit eind 2002 en de lak is door oa de dealer flink mishandeld. Vettige hologrammen, kleine/ middelgrote krasjes en eigelijk bestaat de lak uit een grote swirl.

Nu ben ik ban plan een dap aan te schaffen en "haar" en mezelf kennis te laten maken met het machinaal poetsen van de auto.

Over het stappenplan ben ik qua polijsten er nog niet helemaal uit.

Het volgende deed ik altijd bij de golf ( niet machinaal)

1. Dual emmer wassen met mothers gold na het foamen;
2. Drogen met waffle van PB
3. Kleien met mequairs klei en q+w spray;
4. Pb white diamond (wordt black hole)
5. Cg butter wet wax
6. eindigen met de wel bekende natty's
7. Plastic delen met B2b van Mothers. / ruiten met clearvue / banden etc

Nu komt dus het polijsten erbij (of heb ik iets overgeslagen?). Ik wil de DAP500 aanschaffen incl monello beginners pakket.(is dit voldoende?)
Ook doe ik er gelijk een flesje collinite 815 liquid insulater erbij voor de duurzaamheid.

Zou ik met bovenstaande handelingen mijn nu-al-geliefde s60 weer laten schitteren?


ps. kan iemand mijn in jip en janneke taal uitleggen hoe ik een testspot nu precies uit moet voeren?
 
Even wat gedachtenspinsels.
Een V 60 is al best wel wat oppervlak, vraag is of je de tijd hebt of niet.
Daarnaast is de vraag of je lak hard en lastig is of wat zachter en dus (mijn mening) makkelijker.
Veel oppervlak en harde lak vraagt om een keuze tussen de DAP 500 en de DAP 900
Proberen en je weet het.

Mijn versie van een testspot;
Niet te grote oppervlakte en beginnen met een zachte combinatie (bijv Finale op een witte pad) en langzame snelheid
Kijken wat er gebeurt. Verdwijnen er al swirls / krassen, dan heb je een zachte lak.
Gebeurt er weinig of niets, ga je een stapje omhoog in snelheid.
Weer weinig of niets, omhoog in middel en of pad, eerst weer langzaam.

Als je de combinatie gevonden hebt, langzaam beginnen, stapje sneller tussendoor en langzaam eindigen.
En vooral niet haasten en je product goed uit laten werken (Mezzo en Finale verdwijnt zichtbaar naar meer olieachtig)

Onthoud dat je alles weg KAN krijgen met een zachte combinatie en heel veel geduld.
Zwaarde combinaties geven én tempo, én net een beetje meer egaliteit.

Verder is het een kwestie van ervaren. Dus succes.

Hans
 
+1
wijze woorden redcat

en de machine het werk laten doen, en niet gaan leunen of duwen op de machine/pad.

verder zal je de dap als goddelijk bevallen, en wil je nooit meer zonder :)
 
Dank je wel voor de uitleg redcat. Ik heb er ongeveer 2 á 3 dagen voor uitgetrokken, dus dat is tijd zat:)

Ik zal de DAP maar eens gaan bestellen en aan de slag gaan. Ik hoop dat ik er iets van kan maken, wordt vervolgd en tips blijven welkom:)^
 
RedCat zei:
Als je de combinatie gevonden hebt, langzaam beginnen, stapje sneller tussendoor en langzaam eindigen.
En vooral niet haasten en je product goed uit laten werken (Mezzo en Finale verdwijnt zichtbaar naar meer olieachtig)

langzaam beginnen - stand 1 of 2 ? :|
stapje sneller - stand 5 of 6 (inizio) stand 3 of 4 (mezzo) stand 1 of 2 (finale) ? :|

Inizio verdwijnt zichtbaar ook naar meer olieachtig ?? :|
 
Stand 1 / 2 om het product te verdelen, daarna naar 3 of hoger.
Van 6/5 eerst weer naar 4/3 voordat je stopt.

Inizo is wat poederachtig, heeft dus niet zo'n duidelijke olieachtige eindfase.
Zie je vaak ook minder omdat het de lak wat mattig maakt.

Doen wat je zelf prettig vindt.

Hans