• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 - Hologrammen Walhalla

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.932
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen! :p

Gisteren een Testspot gedaan op een Volvo S40. Deze bolide is de laatste aanwinst van vrienden en aangezien de auto particulier is overgenomen voor een scherpe prijs, vermoede ik al dat hij de nodige TLC kon gebruiken.

In de avond was ik al een keer langs de auto gelopen met de Faro. Uiteraard veel swirls en.. ooh uuumm... Overal hologrammen! :skull:

De Testspot maakte ik nét voor het donker werd, dus heel veel soeps zijn de foto's niet. Maar, zelfs in slechte belichting is het wel duidelijk dat de Volvo wel een beurtje kan gebruiken;

50/50 na kleien + Rupes 21 + S3 -->

20170226_164349.jpg



20170226_170713.jpg


20170226_170718.jpg


20170226_173019.jpg



Gek genoeg was 1 goede hit met de Rupes 21 + S3 al genoeg om te corrigeren. Nog gekker is dat ik hierna uiteraard met de S30 aan de gang ging en ik leek zelfs hier de werking van te zien. (Normaal zie je na S3 en goed doorwerken géén werking meer van de S30)

De eigenaar zag het wel zitten om de gehele auto te doen. Het interieur zag er ook niet uit, zoals de halflederen stoelen waarbij het leer nooit verzorgt is en dus is gescheurd.



Greeetz
 
Kan niet alleen een beurtje gebruiken, een nieuwe nummerplaat is ook wel op z'n plaats als je ermee klaar bent!

Leuk project, kan niet wachten komend voorjaar ook weer wat van dit soort projecten te zoeken, eigen auto's bijhouden is niet echt een uitdaging..;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Jeroen - Ik snap dat jij dat vind. Die zijde is jouw maatstaaf van kwaliteit, dus... :p

Wat erg opviel is dat het kleien enorm veel glans terugbracht. Daardoor zag je vanuit vele hoeken de defecten niet, zoals ook wel te zien is op de foto's. Als je langs de auto liep en precies de goede hoek/belichting/achtergrond had, dan dacht je dat er een mooie lak was imen ineens zag je holograkmen/krassen/ingebrande vogelpoep/marring/etc. en 1 stap verder glom het weer als een malle. :)
 
Nope! De detail was gepland, maar is ook weer gecancelled. :) De eigenaren zijn niet zo zuinig op de auto en dus ga ik hier niet 2 dagen aan werken met de wetenschap dat het toch niet gewaardeerd gaat worden. :)
 
  • Leuk
Reactions: Timm en Tonny
Nope! De detail was gepland, maar is ook weer gecancelled. :) De eigenaren zijn niet zo zuinig op de auto en dus ga ik hier niet 2 dagen aan werken met de wetenschap dat het toch niet gewaardeerd gaat worden. :)
Duidelijk verhaal, jammer. Gaat er nog is een project van jou komen? :D
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Tonny - Ik maakte al niet echt meer verslag van details het laatse jaar. En momenteel doe ik nog maar weinig aan het detailen voor anderen. :)

Een werkplaatst is gewoon écht nodig om lekker te kunnen werken, maar die is in mijn omgeving niet te vinden of reteduur. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Tonny
Raar, ik had net het omgekeerde gevoel bij mijn 1-reeks. Ik vond dat ik net méér resultaat behaalde met de S30... (wat eigenlijk niet logisch is, als je het nuchter bekijkt... maar toch)

Uiteraard behaal je meer hoogglans en reflectie als je nawerkt met een fijner polijstmiddel. Alleen zal het op de ene lak meer verschil maken als op de ander. :) Nuchter bekeken moet er dus wel meerwaarde aan zitten.

Met een plooitent kom je toch al een heel end, niet? Ben ook aan het rond kijken, maar die dingen zijn niet echt goedkoop als je wat kwaliteit wil...
plooitent? Was dat? :) (parrytent?)

Ik heb een Easy-Up tent (niet een echte EZup) en dat doet wel iets, maar met warm of juist slecht weer is het niet lekker werken. Wanneer je waterdichte stof hebt, word het ook flink donker in de tent; Moet je weer verlichting hebben. ;)
 
Uiteraard behaal je meer hoogglans en reflectie als je nawerkt met een fijner polijstmiddel. Alleen zal het op de ene lak meer verschil maken als op de ander. :) Nuchter bekeken moet er dus wel meerwaarde aan zitten.

plooitent? Was dat? :) (parrytent?)

Ik heb een Easy-Up tent (niet een echte EZup) en dat doet wel iets, maar met warm of juist slecht weer is het niet lekker werken. Wanneer je waterdichte stof hebt, word het ook flink donker in de tent; Moet je weer verlichting hebben. ;)

Ik bedoelde inderdaad die easy-up soort party-tenten. Gaat hier nog leuk worden met het verschil tussen Vlaams en Nederlands