• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70 2.4 MY mrt 2007

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Hallo allemaal, vorige week mijn eigen auto een opfrisbeurt gegeven. Het gaat om een Volvo V70 2.4 met 162.000 km op de teller van maart 2007 in de kleur Barents Blue. Ik dacht dat het wel leuk is om wat foto's te delen en te vertellen wat we allemaal gedaan hebben.

Het was koud en de auto werd bevroren de wasstraat in gereden.

001.jpg


Gelukkig konden we gebruik maken van een ruime verwarmde werkplaats met een inpandige wasplaats :)

We hebben de wielen en de wielkasten van een laagje foam voorzien met de Gloria foamer.

002.jpg


003.jpg


004.jpg


De rubberen afdekranden hebben we ingespoten met Meguiars APC 1:8 en met een Mothers borstel schoongemaakt.

005.jpg


006.jpg


007.jpg


Om zeker te weten dat de lak vrij was van wax en vettigheid, heb ik de auto voorzien van een laagje Nanolex Prewash concentrate.


008.jpg


009.jpg


Na de Nanolex prewash, heb ik de auto gewassen met de Poorboys Slick & Suds icm de Monella washmitt. Na het wassen heeft de auto een non ferro behandeling gehad. De wielen zijn losgehaald van de auto en zijn schoongemaakt met Non ferro.

We hebben extra veel tijd besteed aan het wassen van de auto met onderstaand resultaat.

014.jpg


010.jpg


012.JPG




011.jpg


De velgen hebben een laagje Poorboys velgenwax gekregen.

De lak is behandeld met Qyeon prime als voorbereiding op een laagje Wolfs nano coating.

015.jpg


016.jpg


017.jpg


Het was heerlijk werken in een verwarmde en zeer ruime werkplaats waarvoor dank aan mijn maatje Thierry. De auto is daar enkele dagen binnen blijven staan zodat de coating goed heeft kunnen curen. Hij staat er weer glanzend bij en is beschermd tegen de pekel.

Meestal krijgt de auto van mij een behandeling met Swissvax Cleaner fluid + Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant + Swissvax Mirage, maar voor de extra bescherming heb ik voor de Wolfs coating gekozen. Tenminste, omdat het om een coating gaat verwacht ik een betere bescherming.

Dank voor het lezen!
 
Mooi gedaan en lekkere foto's. Prachtige auto.

Leuk dat jij ook nog steeds fan bent van de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant. Ik gebruik die sealant ook nog steeds. Bijzonder fijn product. Vaak gebruik ik het in combinatie met een Pinnacle wax.
Old school.

Dank voor het delen. Heerlijk.
 
Een goed begin is het halve werk, die uitspraak klopt bij detailen voor 101%. Een schoon en zuiver oppervlak draagt in grote mate bij aan het resultaat na polijsten.
 
Mooi gedaan en lekkere foto's. Prachtige auto.

Leuk dat jij ook nog steeds fan bent van de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant. Ik gebruik die sealant ook nog steeds. Bijzonder fijn product. Vaak gebruik ik het in combinatie met een Pinnacle wax.
Old school.

Dank voor het delen. Heerlijk.
Is de DGPS oldskool geworden ? Oh ik word oud☹️
 
Is de DGPS oldskool geworden ? Oh ik word oud
Niet echt oud hoor. Maar in het geweld van iedere drie maanden weer nieuwe producten die hier telkens worden geïntroduceerd vind ik iemand die Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant Old-School klinken.
Voor zover ik weet is het product in Nederland niet meer te koop.
 
Ben niet meer zo actief op het CC forum. Krijg de nieuwe producten niet meer mee. Tijd voor een hernieuwde kennismaking na 10 jaar een CC account misschien.

Volgens mij is het op Ebay nog wel te vinden. Blijft best wel een favoriet voor mij.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Aficior