Deze Volvo V70 is van de zelfde eigenaar als de Mazda MX-5 die ik laatst heb gedetailed. Deze auto was er echt heel erg aan toe. Jarenlange vervuiling en de nodige krassen en zonnebrandvlekken. Ook het leder kon een goede opfrisbeurt gebruiken. Als bescherming heeft de klant gekozen voor de Gyeon Prime coating, zodat de auto er weer een tijdje tegenaan kan.
Allereerst wat foto’s bij aankomst:
Allereerst de auto gefoamd en gewassen volgens de 3 emmer methode. Vervolgens de auto ingespoten met Gyeon Tar en Gyeon Iron. De velgen zijn twee maal behandeld met Bilberry Safe wheel cleaner en een stuk of vijf keer met de Gyeon Iron en Tar. De ingebeten remstof van alle jaren dat de auto rondrijdt heeft zich diep in de velgen gebeten. Na 5 keer heb ik dan ook besloten dat het resultaat acceptabel was. De velgen zijn dus niet als nieuw geworden, maar wel voor 95% opgeknapt.
Na het wassen viel het al snel op dat dit een hele zware klus zou worden. Toen de auto in de zon stond was dit al het resultaat:
En de nodige zonnebrand vlekken rondom de gehele auto:
Toen de auto gekleid. Er kwam enorm veel vervuiling van de auto af. Ik heb hem dan ook in totaal 3 keer moeten kleien voordat de lak mooi glad en vrij van vervuiling was.
Dit kwam alleen al van een stukje van 30x30 centimeter op het dak:
Toen de auto gepolijst. Ik ben na een aantal testspots uitgekomen op de Rupes Rotary met een wollen pad met Scholl S3 Gold polijstmiddel. Dit is vrijwel de zwaarst mogelijke combinatie om krassen uit de lak te polijsten. De harde Volvo lak had twee hits nodig met deze combinatie. Om de hologrammen te verwijderen die ontstaan zijn door het gebruik van de rotary, heb ik de Rupes excenter LHR 15 gebruikt in combinatie met de gele pad en polijstmiddel. Dit gaf voor mij een zeer acceptabel resultaat, er zitten nog wel wat kleine krassen in maar die zijn te diep om er uit te polijsten.
Dak voor:
Dak na:
Motorkap voor:
Motorkap na:
Na het polijsten is de auto 4 maal ontvet met Gyeon Prep. Hierna is de Gyeon Prime aangebracht. De banden zijn behandeld met Wolfgang tire gel, de trims met Autofinesse Revive (3 lagen) en de velgen met Gyeon Cure.
Het interieur is compleet gestofzuigd en het leer is gereinigd met APC 1:10, Gliptone cleaner en vervolgens verzorgd met de Gliptone Conditioner. De ramen zijn gereinigd en alle plastic delen zijn behandeld met Poorboy’s Natural Look.
Dit alles gaf het volgende resultaat:
Allereerst wat foto’s bij aankomst:
Allereerst de auto gefoamd en gewassen volgens de 3 emmer methode. Vervolgens de auto ingespoten met Gyeon Tar en Gyeon Iron. De velgen zijn twee maal behandeld met Bilberry Safe wheel cleaner en een stuk of vijf keer met de Gyeon Iron en Tar. De ingebeten remstof van alle jaren dat de auto rondrijdt heeft zich diep in de velgen gebeten. Na 5 keer heb ik dan ook besloten dat het resultaat acceptabel was. De velgen zijn dus niet als nieuw geworden, maar wel voor 95% opgeknapt.
Na het wassen viel het al snel op dat dit een hele zware klus zou worden. Toen de auto in de zon stond was dit al het resultaat:
En de nodige zonnebrand vlekken rondom de gehele auto:
Toen de auto gekleid. Er kwam enorm veel vervuiling van de auto af. Ik heb hem dan ook in totaal 3 keer moeten kleien voordat de lak mooi glad en vrij van vervuiling was.
Dit kwam alleen al van een stukje van 30x30 centimeter op het dak:
Toen de auto gepolijst. Ik ben na een aantal testspots uitgekomen op de Rupes Rotary met een wollen pad met Scholl S3 Gold polijstmiddel. Dit is vrijwel de zwaarst mogelijke combinatie om krassen uit de lak te polijsten. De harde Volvo lak had twee hits nodig met deze combinatie. Om de hologrammen te verwijderen die ontstaan zijn door het gebruik van de rotary, heb ik de Rupes excenter LHR 15 gebruikt in combinatie met de gele pad en polijstmiddel. Dit gaf voor mij een zeer acceptabel resultaat, er zitten nog wel wat kleine krassen in maar die zijn te diep om er uit te polijsten.
Dak voor:
Dak na:
Motorkap voor:
Motorkap na:
Na het polijsten is de auto 4 maal ontvet met Gyeon Prep. Hierna is de Gyeon Prime aangebracht. De banden zijn behandeld met Wolfgang tire gel, de trims met Autofinesse Revive (3 lagen) en de velgen met Gyeon Cure.
Het interieur is compleet gestofzuigd en het leer is gereinigd met APC 1:10, Gliptone cleaner en vervolgens verzorgd met de Gliptone Conditioner. De ramen zijn gereinigd en alle plastic delen zijn behandeld met Poorboy’s Natural Look.
Dit alles gaf het volgende resultaat: