• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorbereiding Gyeon RIM: welke polijstball / cone?

Kikker79

Detailing chief
15 okt 2013
56
75
45
Amersfoort
Beste detailers,

Zoals het onderwerp al aangeeft wil k een set velgen (origineel BMW) voorbereiden op de Gyeon RIM sealing.

De buitenzijde van de velg is klaar om ontvet te worden, maar de binnenkant.. :(

Ik heb al gekleid en een begin gemaakt met de DAP900, geel met Veloce. Door de vorm en formaat van de pad werkt dit absoluut niet prettig en wil daarom graag over op een ball of cone.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij hierin advies kunnen geven?

De foto is van linksvoor.

Alvast hartelijk dank!

foto2.webp
 
Probeer eerst de binnenkant eens schoon te krijgen voordat je gaat polijsten.
Iets voor remstof/ijzerdeeltjes (bijvoorbeeld Monello Non-Ferro) en teerpuntjes (Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover).
Dat scheelt al een hoop voordat je gaat kleien.

Voor polijsten van de velg is een DAP inderdaad niet handig. Een cone (zwart of blauw) lijkt me hiervoor het handigst.
 
Ik snap je opmerking Soepergrover, maar de velg is reeds behandeld met Non-Ferro en op de juiste manier gewassen. Probleem is dat de binnenkant nooit op de juiste manier is aangepakt. Ik zal de velg nog eens insprayen met Non-Ferro en schoonmaken met een velgenborstel. Wellicht dat ik de Valet Pro Citrus bij de eerst volgende bestelling meeneem.
 
Veloce met een gele pad vindt ik nogal zwaar. Die laklaag op een velg (en zeker de binnenkant) is lang niet zo dik als op de auto. Je bent er sneller doorheen als je denkt.
 
Zolang de puntjes blijven reageren dan door blijven gaan met Non Ferro. 5-6 minuten inweken, kwasten en weer 1-2 minuten in laten weken dan pas afspoelen.
Vervolgens een teerverwijderaar als je teer erop hebt zitten, eventueel kleien en dan met een handpad en Monello Mezzo de poriën reinigen.
Vooral met de Gyeon Q² Rim is dat echt aan te raden. Daarna ontvetten en Rim aanbrengen.

Reageert het niet dan is het geen metaal en dus iets anders.
 
Dank voor alle antwoorden. Vooralsnog blijven de puntjes reageren op Non-Ferro. Het teer heb ik netjes kunnen verwijderen.

Aangezien er nog wat setjes velgen liggen te wachten, lijkt het me verstandig een grote hoeveelheid Non-Ferro in te slaan ;)

VelgLeen.webp
 
Vooralsnog haal ik goed resultaat met het insprayen van Non-Ferro en kwasten met de wheel brush van Autoglym. Als alle puntjes en teerspetters zijn verwijderd ga ik eventueel kleien en/of polijsten zoals Dibbuz het aanraadt. Vervolgens goed ontvetten en in de sealing zetten. Er komen 2 laagjes op. Om het geheel af te maken worden de banden in de Gyeon Tire gezet.

Begin volgende week ga ik verder. Hopelijk eind volgende week (i.v.m. uitharden) de foto's van het eindresultaat. Het uitharden vind plaats onder gelijke omstandigheden qua temperatuur, luchtvochtigheid etc..