• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voordeel velgenwax t.o.v. gewone wax

Gewone wax kan in principe ook ,ik heb welleens 845 gebruikt maar ivm bv Wheelwax vond ik dat de velgen wat langer schoon bleven. Wat mij opvalt is dat zowel PB als Wheelwax allebei papperig qua structuur zijn en ik vermoed dat het eigenlijk meer sealent/synthetische waxen zijn als dat er natuurlijke wassoorten inzitten.
Persoonlijk vind ik de standtijd van velgenwax veel te kort in relatie tot het voorbereidende werk om het erop te zetten. Ik gebruik een Sio2 spraysealent Reload (merk mag ik hier niet noemen) wat voor mij goed werkt.
Een velgencoating is eigenlijk de beste optie.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Vrije Rijder
Bedankt voor de reacties, ik zal zien hoe lang de Collinite 845 (die er nu op zit) het gaat uithouden. Over een paar weekjes zal ik hem aan een duurproef blootstellen. Ritje naar de Italiaanse Dolomieten, waarbij de remmen behoorlijk warm zullen worden op de Stelvio, Pordoi en Gardena passen.
 
Naast dat velgenwax inderdaad vaak meer een sealent is dan een wax zoals verschillende mensen hier al zeggen, is er soms ook een ander verschil. In ieder geval wordt over WheelWax het volgende geschreven:

"Na 24 uur verandert de WheelWax de polariteit van de velgen en stoot zo remstof af, zo blijven je velgen langer schoon!"

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dit dan precies zou werken maar bij een gewone wax of sealent ben ik een dergelijke claim nog nooit tegengekomen.
 
Laatst bewerkt: