[Voorjaar prep] Seat Ibiza ST Candy White!
Afgelopen zaterdag en zondag de auto van mijn vader weer eens ff onder handen genomen.
De vorige wasbeurt was 11 maart. En de auto stond nog op zijn winterset.
Vooraf:
Eerst de auto maar eens ingefoamed.
Daarna met een kwastje alle kiertjes en naden even langsgelopen.
Motorruimte gereinigd met de stoomreiniger een een MF doek.
Daarna ingespoten met de Autoglym Vinyl and rubber care
Toen de lak gecheckt met de Monello Faro. En er was niet heel veel bijzonders aan de hand.
Omdat de lak redelijk hard is, heb ik de lak 1x gepolijst met de Monello Mezzo op de Monello Oranje pad.
Daarna Monello Finale op een witte pad.
En toen was de zaterdag alweer om....
Volgende dag om 10:30 verder gegaan, en zag je deze beading:
Omdat de zomerbanden er nog op moesten, heb ik samen met mijn vader de wielkasten voor los gehaald.
Bij elke wasbeurt kwam daar altijd modder weg... En je raadt het al, het was een modder bende! Veel zand, bladeren en naalden....
Voor:
Ja, hoe gaat je auto roesten? Nou, als je dit jaren laat zitten!
Eerst het meeste zand en vuil eraf / eruit gespoten. Daarna alles ingespoten met Meguiars Super Degreaser, en toen met een kwastje / borstel het meeste los geborsteld.
Na:
Daarna het plastic gereinigd met de super degreaser, toen laten drogen, en toen behandeld met Auto Finesse Trim Revive. (Helaas geen foto van).
Nadat de auto gewassen, gekleid, gepolijst, en ontvet is, werd het tijd voor de wax.
Het dak en motorkap zijn voorzien van Waxaddict Quartz. En de andere delen met Soft99 Fusso Coat.
Wat mij gelijk opviel, is dat de lak, waar de Fusso opzit, een stuk gladder aanvoelt dan de Quartz wax.
En nog geen 30 minuten later.....
Ruiten gereinigd, en voorzien van een nieuw laagje Turtle Wax Rain Kleer
De naafkapjes gisteravond nog in de Gyeon Trim gezet. Dus die kunnen er vanmiddag ook weer op!
Eindresultaat
Afgelopen zaterdag en zondag de auto van mijn vader weer eens ff onder handen genomen.
De vorige wasbeurt was 11 maart. En de auto stond nog op zijn winterset.
Vooraf:
Eerst de auto maar eens ingefoamed.
Daarna met een kwastje alle kiertjes en naden even langsgelopen.
Motorruimte gereinigd met de stoomreiniger een een MF doek.
Daarna ingespoten met de Autoglym Vinyl and rubber care
Toen de lak gecheckt met de Monello Faro. En er was niet heel veel bijzonders aan de hand.
Omdat de lak redelijk hard is, heb ik de lak 1x gepolijst met de Monello Mezzo op de Monello Oranje pad.
Daarna Monello Finale op een witte pad.
En toen was de zaterdag alweer om....
Volgende dag om 10:30 verder gegaan, en zag je deze beading:
Omdat de zomerbanden er nog op moesten, heb ik samen met mijn vader de wielkasten voor los gehaald.
Bij elke wasbeurt kwam daar altijd modder weg... En je raadt het al, het was een modder bende! Veel zand, bladeren en naalden....
Voor:
Ja, hoe gaat je auto roesten? Nou, als je dit jaren laat zitten!
Eerst het meeste zand en vuil eraf / eruit gespoten. Daarna alles ingespoten met Meguiars Super Degreaser, en toen met een kwastje / borstel het meeste los geborsteld.
Na:
Daarna het plastic gereinigd met de super degreaser, toen laten drogen, en toen behandeld met Auto Finesse Trim Revive. (Helaas geen foto van).
Nadat de auto gewassen, gekleid, gepolijst, en ontvet is, werd het tijd voor de wax.
Het dak en motorkap zijn voorzien van Waxaddict Quartz. En de andere delen met Soft99 Fusso Coat.
Wat mij gelijk opviel, is dat de lak, waar de Fusso opzit, een stuk gladder aanvoelt dan de Quartz wax.
En nog geen 30 minuten later.....
Ruiten gereinigd, en voorzien van een nieuw laagje Turtle Wax Rain Kleer
De naafkapjes gisteravond nog in de Gyeon Trim gezet. Dus die kunnen er vanmiddag ook weer op!
Eindresultaat