• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorruit blijft bedruppeld na wissen

Tavern Senses

Detailing rookie
28 apr 2016
1
2
56
Antwerpen
Hallo,

Ik heb sinds vorig jaar een Volvo V50 van 2008. Bij regen hebben de ruitenwissers haast geen effect. De druppels worden gewoon een beetje verplaatst. Heb de voorruit gekuist met de meest uiteenlopende kuisproducten (handzeep, Dreft, autoshampoo, azijn, alcohol etc.). Geen resultaat. Heb de rubbers van de ruitenwissers laten vervangen bij een autoketen. Geen resultaat. Met de ruitenwissers zelf lijkt niets mis.

Het is zelfs zo erg dat het bij regen beter is om de ruitenwissers NIET (?!) aan te zetten. Het eigenaardige is dat de ruit er bij droog weer perfect uitziet. Niet het minste krasje te zien, ook niet wanneer de zon erop zit ...

Overweeg nu echt de ruit gewoon te vervangen, maar lijkt mij zo drastisch voor een ruit waar op het zicht niets aan mankeert. Dit forum is mijn enige alternatief. Alvast bedankt voor de tips.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat je kunt proberen de ruit een polish te geven met de daartoe bestemde schijven en producten?
Deze zal een evt. filmlaagje zeker verwijderen.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Gewoon harder rijden... o_O

Even serieus.

- drukken de ruitenwissers wel goed aan op de voorruit?
- de ruit een goede polijstbeurt geven, dit zal ervoor zorgen dat alle verontreiniging weg is.
- als je wilt dat de druppels goed en snel wegvloeien, dan zou je een ramencoating of sealant kunnen overwegen

Zelf gebruik ik naar alle tevredenheid de Turtle Wax Clearvue Rain Kleer of de Gyeon View

Filmpje Turtle Wax

Gyeon View
 
Het kan aan de ruitenwisser arm liggen het is namelijk zo dat als in de winter je ruitenwisser vast vriest en je zet ze op je arm vast blijft hangen en vervolgens torst tegenover je ruit en dan vervolgens los schiet.
De oplossing hiervoor is zet je ruitenwisser op en zet het contact af als de ruitenwisserarm in het midden van zijn wisser bereik staat, vervolgens kijk je of het wisserblad haaks op je ruit staat is dat niet zo dan moet je de arm terug in de juiste stand torsen ik doe dat met een klein sleuteltje.
Als uw ruitenwissers veel lawaai maken heeft dezelfde oorzaak doordat als hij de ene richting opgaat word getrokken en in de andere richting word geduwd waardoor de ruitenwisser springt op de vooral droge raam.
 
Eens met Tembaco. Ik heb wel eens rain x op onze Renault scenic gedaan.
Dit was een drama....Omdat de wissers over de ruiten klapperden, doordat de ruit te glad was.
Dan is 1500 km door de regen rijden geen feestje.
Ik was toen op vakantie en ook van alles geprobeerd: kleien, alcohol, azijn, dreft enz. Ik had alleen geen polijstmiddel bij me.
Eenmaal thuis was prof polish al genoeg om de rain x te verwijderen.