• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen: een echte newb(ie)!

musje83

Detailing addict
16 sep 2011
18
60
Beste forumleden,

Ik wil mij even voorstellen.
Mijn naam is Marius, ben net 28 jaar jong en woon precies in 't midden van het land. En beschamend genoeg heb ik nog altijd geen rijbewijs, meer uit gemakzucht (woon naast het station en studie/werk waren altijd dichtbij) dan uit desinteresse; auto's zijn wel altijd een grote passie geweest. :love
Maar ja, op een studentenkamer in de binnenstad is een auto eerder een last dan een lust, dus heb ik het altijd voor me uitgeschoven. Momenteel al flink wat lessen achter de rug en hoop binnenkort toch mijn roze papiertje (kaartje) te hebben :rules

Mijn vriendin is dit jaar afgestudeerd en heeft meteen een baan gevonden, zo'n 30 km verderop. En ja hoor, ze had een auto nodig! Dus ik meteen uuuuren op marktplaats en autotrader gespendeerd om voor 'wéneg' een leuke auto te vinden.
Criteria vriendin: Goedkoop (

Allereerst welkom hier! :)
Ik zou om te beginnen eerst hier wat stappenplannen lezen, en zorgen dat je dmv het 2-emmer systeem kunt wassen en drogen.
Daarnaast zou je ook zelf de gehele auto kunnen detailen.

Wassen met dreft zorgt er iig wel voor dat alles van de lak verdwijnt, dus ook je waxlaag.
Als je de stappenplannen hier doorleest zul je er ook achter komen hoe je em zelf netjes kan maken.

Welkom,

Leuke wagen, mijn vriendin rijd het zelfde model sinds een maandje zoiets.
Ik vermoed dat je net als mij in het begin heeeel veeeel zal lezen!

Groet, Bob.

Welkom!

Leuke auto voor weinig, die Fiesta. Laten we hopen dat hij voor jullie zijn naam waar maakt.

T.a.v. het onderhoud zou ik zeggen: lezen, lezen en nog eens lezen:-b

Niet om je af te schrikken (=prijzig voor iemand die alleen "schildpadden" gewend is ;) ) maar toen ik de kleur van jullie nieuwe auto zag moest ik gelijk aan deze wax denken: Dodo Juice Orange Crush

Welkom!

laat die dreft maar 8rwege :|~*

ff een mailtje naar cc en plak er een budget op : ben je zo geholpen :-"

Danny

ps : en vooral veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lezen eerst :ja

Welkom Marius !

Leuke kar voor weinig zeg.:-)^

Veel lees plezier, ik ben ervan overtuigd dat je op het forum veel tips & tricks tegen zult komen.
Zoals ook al door andere forumleden is gemeld, kijk eens onder Stappenplannen op het forum.:jippie

Verder denk ik, dat je na het lezen van o.a. de stappenplannen, je vrij eenvoudig zelf kunt beginnen met detailen en niet perse een ervaren rot nodig hebt om je te helpen (al is dat wel handig natuurlijk) :lol

Succes

Bedankt voor alle leuke reacties tot dusver :)^

Ga me eens verdiepen in de stappenplan(nen) op deze site. Blijf ik echter wel met het probleem zitten dat ik geen apparatuur heb om machinaal te polijsten, en dat is wel iets wat ik écht wil gaan doen. Dus rest mij op het moment niets dan toch een detailer vinden in mijn omgeving die ofwel zijn machine wil uitlenen, ofwel bereid is zijn hobby samen met mij op mijn auto uit te oefenen :-b

Dus, wie oh wie? Of is er een aparte "wie wil mij helpen" prikbord op dit forum, want die heb ik nog niet gezien? Zo niet: idee!

Hier alvast wat foto's van 'het probleem' (klikbaar!):

De kleur die de Fiësta oorspronkelijk had, dieper en donkerder. Te zien waar ooit een NL sticker pronkte.

Hier één van de diepe(re) krassen, vermoedelijk sleutel/spijkerbroek. Schijnt grotendeels weg te werken te zijn...

Je ziet, ondanks mijn 'simpele' fotografie, toch duidelijk swirls en krasjes zitten, ze bedekken de auto van top tot teen. Waxen is dus al lang niet meer genoeg, er moet een DAP (toch??) overheen!! :ja

Ideeën?

Laatst bewerkt door een moderator: