• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen en een vraagje mbt polijsten

Yaris 2000

Detailing rookie
28 mei 2013
2
0
Goedenavond mensen,

Ik heb een Zwarte Metallic Toyota Yaris uit 2000. Net aangeschaft en wordt gebruikt als boodschappen auto voor moeders de vrouw.
Nu heeft deze nogal wat krasjes en 3 diepere krassen hier en daar een deukje, maar goed de auto is ook al 13 jaar oud.

Zelf heb ik 2 flessen Meguiar's (step 1 en 2) gekocht om zelf een beetje te gaan hobbyen. Resultaat vind ik tegenvallen maarja met de hand en misschien te snel/weinig tijd ervoor genomen.

Nu wil ik het toch eens een keer goed (laten) doen om de auto vervolgens zelf bij te houden.

Groeten Fran

Volgens mij is dit niet de bedoeling. Zelf detailen is veel leuker. Neem even de tijd om de topics door te lezen en schaf een DAP aan. Let wel op dat het virus je niet te pakken krijgt. Voor je het weet heb je een kast vol spullen :-)

Ik krijg het idee, dat je om te beginnen een stap hebt overgeslagen.

Je moet de auto na het wassen, eerst kleien en dan pas met de volgende stappen beginnen. Verder met welke spullen heb je de middelen aangebracht/verwerkt? Dat zou ook nog wel eens iets kunnen zijn, dat fout is gegaan.

Zoals al gezegd, lees je even goed in, en stel gewoon vragen als iets niet duidelijk is. Je kunt ook naar de Summer Detail Day komen over een aantal weken, dan zie je ook hoe het werkt (ook met de hand) en leer je een hoop, zodat je meer resultaat hebt als je zelf aan de gang gaat. Wat inlezen betreft: begin eens met 'stappenplan handmatig'.

Hoi allemaal,

Niet 1 iemand in de Regio Rijnmond die zich tegen een vergoeding wilt uitleven op de Yaris?
Ik zelf kan het niet met de hand. Het resultaat is niet het gewenste resultaat. Wie kan hem voor mij Kleien en polijsten (ff kort door de bocht hoor).

Heb 2 uurtjes staan poetsen met de hand en heb 3 dgn last van mijn rug gehad (herniaatje). Is geen doen voor mij.

Wie heeft er tijd en zin.

grt