• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen en vraag.

de Poetser

Detailing addict
24 nov 2020
38
63
Hollands Kroon
Goedemorgen,

Mijn naam is Erik, was al heel lang auto’s en motorfietsen, maar voorheen met “gewone wash en shine” en relatief kort met het “betere spul”.

Bij deze wil ik graag een vraag voorleggen aan het forum:

Het gaat om een Volvo, kleur Black Sapphire, oftewel zwart metallic.

De auto is gaaf, heeft geen krassen en is denk ik nooit door de wasstraat geweest, ik ben de tweede eigenaar.

Er is wel een erfenis in de vorm van wat etsvlekjes, waarschijnlijk ingebrande vogeluitwerpselen.

Ik ben begonnen met de Meguiars Smooth Surface Clay Kit, daar werd de auto mooi glad van, maar de witte vlekjes lijken erger.

Heb ook geprobeerd de plekjes lokaal aan te pakken door middel van afplakken, met Meguiar’s ScratchX 2.0.(handmatig, lijkt wel iets te helpen)

Ben ook bij verschillende autoschade bedrijven en de dealer geweest, het antwoord is het zelfde: watergedragen lak, is niet veel aan te doen, overspuiten enige optie.

Ben nu uiteindelijk uitgekomen op het volgende:

Auto wassen met Poorboys Super Slick & Suds.

Auto poetsen met Poorboys Professional Polish.

Auto in de was met Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0. (omdat ik een bijna volle fles heb…)

Daarna een laagje Poorboys Black Hole Show Glaze.

Dit lijkt de meest bevredigende oplossing met de middelen die ik heb. (heb geen mogelijkheid om te poetsen met een machine)

Toch ben ik benieuwd wat er nog voor tips komen, ik wil ook voorkomen dat ik van alles over elkaar ga smeren.

Alvast bedankt, groet,

Erik
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom Erik,

Prima aanpak om de boel netjes te houden. Als je wat foto's kan maken van de bewuste plekken, kan er een beter oordeel en advies gegeven worden denk ik.
 
Welkom Erik,

Prima aanpak om de boel netjes te houden. Als je wat foto's kan maken van de bewuste plekken, kan er een beter oordeel en advies gegeven worden denk ik.
Geen probleem, om e.e.a wat te relativeren ook een foto van de auto, een voorbijganger ziet alleen een schone auto; ik zit er met m'n neus bovenop en zie de imperfecties, waarschijnlijk een eigenschap waar meer mensen mee behept zijn hier;)
IMG_20201124_150900.jpg
IMG_20201124_151212.jpg
IMG_20201124_151312.jpg
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Oe! Herkenbare putjes, daar zit onze C1 ook vol mee. Heeft die toevallig in het paasvuur incident gestaan; toen er zo'n vonkenregen was?
 
Geen idee, is gebeurd bij de vorige eigenaar.
Zou natuurlijk kunnen, maar denk het niet, de auto is in onderhoud geweest in Amsterdam, Paasvuren lijkt me meer iets voor de oostelijke provincies.
Maar misschien vuurwerk??
 
Welkom!

Zoals je zelf ook al aangaf, gaat het volgens mij ook inderdaad over ingebakken uitwerpselen, dit kan echt diep invreten, tot in je vernislaag. Als dit al enige tijd op/in je lak zit, dan kan je het vergeten en moet het inderdaad herspoten worden (en zelfs dan nog moet dit goed gedaan worden want je kan na herspuiting soms zelfs de tekening terug zien...)
 
Vervolgvraag: als ik in het voorjaar ga kleien om glaze (Black Hole) en was in de juiste volgorde op te zetten, is dan alles eraf?
Of blijft er na kleien was zitten? Ik heb nog Meguiars klei, maar ga wel nieuwe kopen.
Alvast bedankt weer.
Groet,
Erik
 
Als je nu waxed en in het voorjaar opnieuw wilt gaan glazen + waxen, dan is je wax al lang weg.

Stel dat het niet weg zou zijn, dan ga je met kleien + Black Hole (welke paint cleaner bevat) de oude laag verwijderen. ;)