• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen Golf + Polo

DownstarNL

Detailing guru
29 okt 2022
184
115
Hi All,
Na lang lurken op het forum zonder hier ook maar iets te posten, toch maar eens een account aangemaakt.

Ik ben vrij nieuw in de detailing wereld als het gaat om ''echte' producten. Voorheen met name met goedkopere middelen (Auto shampoo van action, Microvezel washmitt van lokale super, Auto care droogdoeken en wax van AliExpress etc.
Inmiddels een hoop tips en ervaringen op kunnen doen vanuit het forum en daarom ook de nodige spullen aangeschaft voor het wassen van mijn zwarte Golf Bluemotion uit 2017.

De Golf is een leaseauto die ik tijdelijk rij totdat mijn nieuw bestelde auto geleverd wordt. Ik heb een facelift 2022 Polo Rline Business+ in Reefblue besteld (vrijwel full options en DSG) en deze is volgens de dealer momenteel op transport na Nederland. Ik kan niet wachten tot ik hem krijg! (in November '21 besteld, dus geduld wordt op de proef gesteld).
Zoals deze auto:

1667058842017.png

1667058855281.png



De golf is door zijn vorige eigenaar niet echt zo netjes behandeld, veel vreemde plekken in de lak(Zonnebrand? ingebeten vogelpoep en aardig wat flauwe deukjes en krassen.
Daar ga ik zelf nu niks meer aan doen, qua polijsten of black hole bijv. Maar de auto een beetje glans en liefde meegeven door hem goed te wassen/waxen kan natuurlijk nog wel ;).

Daarom recent de auto gewassen met mijn aangeschafte spullen(Linkjes zijn klikbaar naar de spullen):
Daar zal ik nog even een apart showroom topic voor maken, hoe mijn bevindingen waren van bovenstaande spullen.
Verder heb ik gisteren nog even gebruik gemaakt van de kortingscode van 15% en mij zelf ook nog aangeschaft:
Ik ben namelijk aangewezen op het wassen van de auto in een wasbox in de buurt. Daarom heb ik maar een goede prewash gekocht (volgens het forum) en een handfoamer. Daarna was ik de auto middels 2 emmers met de hand. Ik hoop de spullen van de week binnen te krijgen en dan de golf nog eens te prewashen met de nieuwe spullen.
Benieuwd of die Traffic Film met BH er echt makkelijker af gaat.

De IK Foam sprayer zag er wat beter uit, maar is maar 1250ml. Dat lijkt me wat klein en onhandig als ik hem niet makkelijk weer kan bijvullen als ik bij een box ben. Hopelijk doet de Kwazar zijn ding ook ;).

Verder ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen. Kan ik straks mijn nieuwe auto ook gewoon met deze spullen onder handen nemen of moet ik daar wat voorzichter mee zijn en andere spullen gebruiken?


Update 19.30: Voor de geïnteresseerden hier de fotos van before and after handwash Golf :)
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Je gaat veel plezier beleven van de goede producten die je hebt aangeschaft. Met een wasbox kun je prima uit de voeten.

Veel plezier nu en zeker straks met de nieuwe auto!
 
  • Leuk
Reactions: DownstarNL