• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen IJszenga

IJszenga

Detailing rookie
20 mrt 2016
23
15
56
Emmeloord
na veel lezen en informatie te krijgen uit het forum ook mijzelf maar even voorstellen.
Vorig jaar een Volvo 850 gekocht en had veel lol eraan om deze netjes te maken en te houden. Carclean ontdekt en wat spulletjes gekocht met het idee om volgend jaar, dit jaar dus, hier wat verder in te gaan.

Een vriend van mij kocht een Alpha om deze door te verkopen dus ik dacht, mooi proef project voor mij! Een deal gemaakt met hem dat hij wat technische dingen aan mijn auto zou doen en ik daarvoor de Alpha zou gaan polijsten en poetsen. Zo gezegd zo gedaan, gelijk een DAP900 startset besteld met Monelle producten en een aantal extra pads en daarmee aan de gang. Na de eerste dag niet helemaal tevreden over het resultaat en Carclean gebeld wat er aan de hand kon zijn. Super behulpzaam de mensen daar, complimenten! En na de tweede dag was de Alpha dus klaar.

Nu met mijn eigen auto de motorkap gedaan, kost me 4 en half uur, is dat een normale tijd voor een grote kap die slecht onderhouden is? Een hit veloce, een hit mezzo, daarna pb professional polish en als bescherming pb exp.
Onderhand ook de belettering van de achterkant verwijderd, stukje strakker. Moet alleen nog gepolijst worden nu.

Voor de pinksteren staat De Seat Leon van mijn collega zijn vrouw op het programma, word ook een leuk weekend :-)

Hieronder de foto's van de Alpha, voor een allereerste keer met de DAP niet verkeerd gegaan.

image.webp

Voor

image.webp

Na

image.webp

Voor

image.webp

Na, koste 5 uur, is dat een beetje normaal?

image.webp

Voor

image.webp

Na, nog niet helemaal tevreden

image.webp

Dit was het eind resultaat motorkap

image.webp

Helemaal klaar, weer mooie auto geworden voor een eerste project :-)

image.webp

Belettering en lijm resten verwijderen met een caramelschijf

image.webp

Nu nog polijsten, uitstraling is al een stuk beter zo

Welkom. Laat volgende keer pb prof polish achterwege.
Is nutteloos als je daarvoor gepolijst hebt.
Eventueel kan het als eerste stap om als paint cleaner te werken.

Ik denk dat je bij de wat zachtere lakken een nog beter resultaat gaat krijgen als je de Prof. Polish vervangt door Monello Finale op een witte of zwarte pad. Maar voor een eerste keer ziet het er goed uit.
En de tijd die je nodig hebt is volgens mij meer afhankelijk van hardheid van de lak, ervaring met de werkwijze en status van de lak.
Ik denk dat er voor iedere auto andere tijden gelden.

Welkom op het forum.

Ik zie zo snel niet welke pads je hebt gebruikt. Wellicht valt daar winst te halen doordat je wellicht een combi iets kunt verzwaren als je te weinig resultaat boekt

Ik heb oranje, groen, wit en ook nog een wollen pad voor het polishen. Voor de Alpha uiteindelijk zelfs veloce met wol bezig geweest.
Verder zwart en rood in de collectie voor finish.
Vind het verschil tussen oranje en groen nog wel eens lastig, wie van de twee de zwaardere is.

Na overleg met carclean kwamen er twee dingen naar voren die ik anders kon doen, minder snel en vaker de pads schoonmaken. Hiermee werd het resultaat beduidend beter. Toen alleen nog oranje en wit gebruikt.

Welkom, hier een sheet van de monello lijn standen voor de dap staan er ook bij.

fa62b2fc53bc298ea011637ef788c128.webp

De eerste keer ook geregeld naar gekeken om te verzwaren en of af re schalen naar de combinaties.

Verder ziet de alfa er netjes uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• Leuk
Reacties: IJszenga