• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voorstellen jazz

jazzway

Detailing addict
9 feb 2016
124
63
Na een aantal maanden 'anoniem' meegelezen te hebben, werd het tijd mezelf aan te melden.
Eind oktober vorig jaar hebben we een 5 jaar jonge Honda Jazz gekocht in de kleur 'Storm Silver'. Klein van buiten, maar zo ruim van binnen. :) Onze vorige auto had ik eerlijk gezegd niet zo goed behandeld -- 2x per jaar de krasstraat, de stofzuiger en de bezem erdoor (achterin, het was een busje). En dat 15 jaar lang! Het bussie heeft ons dat echter nooit kwalijk genomen; liet ons nooit in de steek en had nergens een roestplekje... Maar de vorige eigenaar van onze 'nieuwe' Jazz had wat verstopt in de auto: een nog nieuw in de verpakking Valma washandschoen en een klein half flesje wax (Collinite 845). Vergeten of een hint? Maar toen ik dat vond heb ik beloofd beter voor een auto te zorgen en werd dit carclean forum favoriet!

Ik verwacht niet een auto-detailer in spé te worden, maar ik wil onze Jazz de beste uiterlijke verzorging geven die in mijn vermogen ligt. Plus de meest glanzende auto van de straat voor zover dat mogelijk is met zilver. o_O
Dus toen de bestelling van CC binnen was ben ik aan de slag gegaan; een beetje onzeker maar toch ook gesterkt door dit forum, de auto afgespoeld, met de hand gewassen (2 emmers), gekleid, en in de wax gezet. Niet het volledige stappenplan, maar door onzekerheid en het was al december, dit uitgesteld naar komend voorjaar. Ik heb het aanstaande stappenplan en de middelen die ik daarvoor wil gebruiken wel in mijn hoofd en uitgeschreven (met de vragen) en zal hiervoor binnenkort een nieuw topic maken.

Wat fotootjes...

Jazz na ophalen:
https://forum.Carclean.com/media/eindelijk-thuis.105/full

Twee dagen nadat ik voor het eerst van m'n leven een auto gewaxt had regende het, 's avonds toen het droog was even naar de auto gaan kijken:
https://forum.Carclean.com/media/voor-het-eerst-gewaxt.106/full

Dank jullie wel voor de reacties!
@Kees-sw De hele auto leek wel een parelketting :grinning: Ik heb het flesje Collinite 845 wat in de auto lag gebruikt, éénmaal aangebracht want het begon al te schemeren. Bij mijn volgende bestelling ga ik deze zeker bestellen!

Welkom.
En ik ben het eens met Kees-SW: zeer mooie beading op je Honda.
(Zelf zweer ik nochthans bij Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0 vloeibaar. :kissing: )
Maar als je 's avonds na de regen naar buiten gaat om naar jouw auto te gaan kijken, zou het kunnen dat er toch al sprake is van een lichte besmetting van het detailersvirus. Ik hoop dat je er nooit van verlost geraakt. :innocent:

• Leuk
Reacties: Kees-sw
Bedankt! Ennu @Vlerk ... Ik ging inderdaad speciaal naar buiten na de regenbui èn nam de telefoon mee voor een foto. Oh my... ik ben besmet. :scream:

Dan zou je ook de Collinite Marque d Elegance no.915 kunnen overwegen......

(Zelf zweer ik nochthans bij Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0 vloeibaar. :kissing: )
Die no. 915 ziet er wel heel chique uit, ik zet beide waxen in m'n lijstje erbij voor het voorjaar-stappenplan-topic. Dank jullie wel!

• Leuk
Reacties: Kees-sw
Welkom! En heerlijk inderdaad, die eerste keer zo'n kleed van dikke druppels op je wagen!