• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voorstellen met een nestje auto's

GrG200

Detailing rookie
22 mrt 2018
2
15
Beste allen,

Ik heb me zojuist aangemeld en het leek me wel zo netjes om me even voor te stellen dus bij deze, ik ben Gerwin. leeftijd schommelt ergen tussen de 30 en 40... en heb momenteel een aantal auto's staan waar ikw at meer aandacht aan wil geven.
als dagelijks vervoer hebben we een opel astra station uit 2016 (diesel). echt een werk auto voor mij.
daarnaast heb ik een zilveren Daihatsu Sirion 2 sport uit 2006, en mijn vrouw een rode Sirion 2 sport uit 2005. En in de garage staat een Daihatsu charade DeTomaso uit 1994 welke ik aan het restaureren ben.

Momenteel ben ik nog redelijk (compleet) nieuwe in de wereld van detailing etc. de astra gaat door de wasstraat (eerste en enige auto waar ik ooit mee door een wasstraat ben geweest) de twee sirions was ik om de week, ene zaterdag de ene, andere zaterdag de ander (en some allebij tegelijk). Ik gebruik 2 emmers, maar met een gewone spons...

Daarnaast mag ik graag een dag uittrekken om de auto te poetsen, gebruik hier turtel wax voor (de groene bus) en doe dit in ieder geval 2 keer per jaar.

reden voor het aanmedelen heir si dat ik toch wat verder wil met het ondehouden van de lak, de zilveren heeft redleijk goede lak, maar er zijn toch wel wat swirls zichtbaar, en vliegenpoep die er met simpel poetsen neit afwillen.

De rode hebben we nog niet zolang en heeft veel swirls en krassen. daarnaast is het geen metailic kleur en lijkt de vaalheidsduivel de kop op te steken.

ik zie echter door de bomen eht bos neit meer, hoe meer ik lees hoe ik twijfel waar te beginnen dus vandaar de aanmeling hier.

ter afsluiting een foto
de zilveren sirion, van de rode sirion heb ik zo geen foto online staan:
tiiICpzdnlSigR6Xs4oCA9JpO0zpsb7-u4knHEnwP1hRPJ1tAj5y-6tqQzTTQnXRYAgnj8_lH5OAVUpSc=w1396-h934-no?.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Emi en A90
Welkom. Leuk wagenpark. Wat vele mensen niet weten is dat Daihatsu 1 van de zo niet DE betrouwbaarste auto's ter wereld maakten. Mijn vrouw heeft zojuist een daihatsu cuore uit 2005 op de kop getikt van de eerste eigenaar, automaat met 73.000 km op de teller. Ook nog gekocht bij het bedrijf waar de auto destijds is gekocht en altijd onderhouden, hoe leuk is dat.
Super leuk karretje. Wat zij belangrijk vond is dat hij betrouwbaar moest zijn.........dus Daihatsu.

Veel plezier met detailen.
 
bedankt voor het welkom heten!

@Stefan O , klopt, daihatsu doet het altijd goed, de zilveren sirion heb ik in 2010 gekocht met 62.000 km, en die staat nu op 220.000 km en nooit wat mee gehad.
de rode sirion hebben we nog meer een paar weken en heeft nu nogmaar 60.00 op de teller staan. daarnaast heb ik van alles gereden van daihatsu, charade's uit 1982, 1986 en 1994 en een cuore uit 2004.

@Bard , klopt velgen doen veel bij een auto. Ik meot wel bekennen dat de sirion ook iets verlaagd is. Aan de voorzijde wat meer als achter zodat hij horizontaal kwam te staan en die wielen mooier in de wielkast.
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Welkom Gerwin. Voorlopig gewoon beginnen met een goed wasplan voor de auto's, en wat de vliegenpoep betreft is kleien waarschijnlijk al voldoende. Daarnaast is de stap van het kleien nodig vóór je swirls weg gaat polijsten, dus dan ben je daar ook al een stukje op weg.