• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen: Nieuwe Ibiza FR

morex

Detailing trainee
18 sep 2015
6
32
Hallo allemaal,
Sinds een week ben ik in het bezit van een nieuwe ibiza fr in de kleur metallic wit.
Ik merk dat na een week mijn auto/lak al vuil is. Daarom ben ik naar een wasbox gereden om mijn auto te wassen met de hogedrukreinigers. Hierbij heb ik de auto eerst afgespoeld, gewassen met schuim uit een spuit en vervolgens weer afgespoten met de spuit. Na hem 2 x gewassen te hebben op dezelfde dag (dankzij vogelpoep) haalde ik mijn vinger over de lak. Wat ik zag was dat de lak waar mijn vinger over was gegaan veel witter was. Er zat dus nog vuil op mijn auto. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen (mede dankzij dit forum) dat het wassen met de hand beter is.
Dit is allemaal nieuw voor mij dus wil ik jullie om advies vragen. Wat heb ik allemaal nodig om mijn lak goed te kunnen wassen en onderhouden? Ik dacht zelf aan, wassen, kleinen en vervolgens waxen of sealant gebruiken.

Welke producten raden jullie mij aan voor mijn soort lak?

Ik dacht zelf aan het volgende:
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash

Dodo Juice - Supernatural
Poorboys World - Spray and Wipe

Dodo Juice - Diamond White hard wax

Uiteraard heb ik nog microvezel doekjes nodig en emmers.
Heb ik fine or medium detailing clay nodig?

Hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven, daarom heb ik nog wat foto's van mijn auto toegevoegd zodat jullie een idee krijgen van mijn lak.

20150918_145526.jpg


20150918_145532.jpg


20150918_145544.jpg


20150918_145652.jpg




 
Hey Morex,

Afspuiten met een Hogedrukreiniger, infoamen en weer afspuiten is ook geen wassen. En een auto kan binnen een paar uur al weer vies zijn.

Ik kan je niet anders aanraden om het forum even door te zoeken want er zijn de laatste tijd een heleboel beginner/topics geopend. Hier kan je enorm veel info uit halen van de ervaren poetsers en ook andere beginners. Recent zijn er 1-2 nieuwe topics bijgekomen.Een beetje in verdiepen en je kan zelf een lijstje samenstellen.

Er zal nog een hoop bij je huidige lijstje kunnen komen.

''Stappenplannen en Combinatiekits''
 
Dat is zo'n klei die iemand mij aanraad. Dit gebruik je samen met spray en wipe als glijmiddel.
 
Ik denk dat ik voor het grootste gedeelte wel weet welke producten ik ga aanschaffen. Alleen de klei vind ik lastig. Welke klei is veilig in gebruik? Met andere woorden, dat ik geen krassen / marring veroorzaak.
 
Welkom!

Als ik jou was zou ik de Fine Clay nemen. Je auto is nieuw, dus zoveel viezigheid kan er niet opzitten.

Omdat ik toch niet zoveel te doen heb (ik ben maar een economiestudent), zal ik mijn meestgebruikte stappenplan, voordat ik ga waxen, hier even neerzetten. Al deze artikelen, behalve de HD reiniger, zijn verkrijgbaar bij CarClean.

Wassen

-
Banden schoonmaken met:
  • Tuf Shine Tire Cleaner
  • Tuf Shine tire brush
  • Meguiar's Endurance Tire gel (deze dressing aanbrengen doe ik als allerallerlaatste stap)
  • Dressing Applicator rond 10 cm
- Velgen schoonmaken met:
  • Emmer met Auto Finesse Revolution Wheel Soap (het is niet nodig om aparte shampoo voor je wielen te gebruiken, maar ik vind het gewoon leuk)
  • Bilberry Wheel Cleaner 1:10
  • EZ Detail Brush Mini
  • Medium Wheel Woolie (deze past niet over tussen de rem(klauw) en velgbed, daarom gebruik ik ook de EZ Detail Mini)
  • Four Finger Wool Mitt
  • Kwast
- Foamen met:
  • HD reiniger
  • Monello Lancia Foam Kit
  • ValetPro Snow Foam Combo 1:5 (Wederom kan je ook gewoon een andere foam of shampoo gebruiken. Deze foam is vrij agressief, dus voor een normale wasbeurt gebruik ik PH neutrale foam)
- Wassen met:
  • 2 Grit Guard emmers met, uiteraard, twee Grit Guards
  • Dodo Juice Born to be Mild
  • Microfiber Madness Incredimitt voor de schoonste delen
  • Monello Thick mitt voor de viezere gedeeltes
  • Goedkope mitt van de Halfords voor het hele vieze werk
- Kleien met:
  • DodoJuice Supernatural Fine Clay
  • DodoJuice Born Slippy 1:10
- Drogen met:
  • Gyeon Silk Dryer
  • 1 of 2 Monello Senza Aqua (de kleintjes)
  • Een paar pufjes Spray&Wipe 1:1 (met demiwater)
Polijsten:
  • DAP 900 V3
  • Witte 5,5" Monello pad
  • Monello Finale polijstmiddel
Waxen
  • Auto ontvetten met Prep
  • 2 lagen Collinite 845
  • Foampad (maakt niet zoveel uit welke)
Hopelijk heb je er wat aan!

Jan
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Als je de auto wilt kleien en niet daarna wilt polijsten zou ik een zo fijn/zacht mogelijke klei gebruiken.