• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen sham27

sham27

Detailing rookie
30 mrt 2014
23
0
Goedenavond allen!

Ik ben Steven, 29 jaar uit Alphen aan den Rijn en lees hier al een tijdje mee en maar besloten me eens voor te stellen en ook eens te reageren af en toe. En natuurlijk om advies te vragen! Ik heb het eigenlijk altijd al wel leuk gevonden om mijn auto (of vroeger mijn vaders auto) te wassen, maar ben pas sinds halverwege 2013 serieuzer aan het poetsen geslagen.

Toendertijd met forumlid van het Audiforum mijn A4 gepoetst en het echte poetswerk meer gaan waarderen. De A4 in november verkocht, dus daar valt weinig meer aan te poetsen.

Wat hou ik dan wel bij? Allereerst mijn eigen leasert (VW Golf), maar vooral de Fiesta van mijn vriendin die we in december nieuw hebben gekocht. Die heeft ook een veel lekkerdere poetskleur dan de Golf. Fiesta is afgeleverd met waxoyl (ongevraagd), maar staat voor Hemelvaartsdag op de planning voor rondje polijsten en waxen. Tot op heden slechts bijgehouden met wassen en nalopen met QD+.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom hier! mooie velgen onder de fiesta. Ook goed om te zien dat je zo zuinig ben op je lease wagen, daar kunnen een hoop mensen nog wat van leren!

Suzuki;395187 zei:
Welkom en inderdaad is de blauwe Fiesta een dankbare kleur om te poetsen.
Is het zeker! Maar Ford lak lijkt wel stuk minder hard dan de Audi en VW lak. Altijd netjes met de hand gewassen, maar zie er toch wel wat lichte swirlz in ontstaan inmiddels. Voor m'n gevoel sneller dan bij de Golf, terwijl ik juist voorzichtiger ben. Daarnaast x geraakt door een vliegende koe en dat heeft ook al licht in de lak gevreten. Kan niet wachten om hem keer goed te DAP'en.

Dank allen! Voor aankomende donderdag staat de Fiesta op het programma voor een full detail. Heb er al zin in :D

Vraagje.. Donderdag wil ik de Fiesta een full detail geven. Aangezien de lak nog redelijk swirl vrij is wil ik 1x polijsten met Finale. Heeft dit toegevoegde waarde als je Mezzo overslaat? Volgens mij is Ford lak best zacht, dus durf ook nog niet teveel eigenlijk.

Mezzo op wit moet altijd wel kunnen hoor! Zo zacht is de lak echt niet.. De fiesta lijkt trouwens aardig hoog op de pootjes te staan! Zit er een hogere bandenmaat om

bart0ving;396444 zei:
Mezzo op wit moet altijd wel kunnen hoor! Zo zacht is de lak echt niet.. De fiesta lijkt trouwens aardig hoog op de pootjes te staan! Zit er een hogere bandenmaat om
Klopt, hij staat iets hoog, net 1-2 cm lager zou mooier staan. Bandenmaat is gewoon de officiële maat voor 17", maar valt nu meer op door verhouding velg/band. Zit nog steeds over een Eibach setje te denken, dan komt ie echt mooi uit. Maar m'n meissie ziet dat niet zo zitten en het is haar auto. Kan altijd nog ;)

Welkom hier! Schitterende blauwe kleur, erg gaaf! Ter indicatie; op mijn Ford Ka haal ik enkel met Finale niet zo veel uit. Rondje mezzo op een witte kompressor pad en een rondje finale op groen doen al behoorlijk veel. Succes en veel plezier vandaag!

Welkom Steven!
Mooie auto's heb je daar, vooral die Fiesta moet een feest zijn om te wassen. Wat een lekkere kleur!
Finale op de witte pad heeft op mijn (ook blauwe) Cee'd wel een mooi verschil gemaakt, dus zeker proberen! Ik ga er dan wel vanuit dat je de auto eerst kleidt (?) (met klei en lubricant dus).
Veel plezier ermee!

De Fiesta is inderdaad een lekkere kleur om te wassen en poetsen! Afgelopen donderdag helaas niets van gekomen, het was toch slechter weer dan gedacht (niet droog). Misschien vanavond en morgen dan maar aan de slag.

@BrunoV ik ga wel eerst kleien inderdaad.

De lak is verder nog in goede staat, dus ik hoef ook niet veel correctie te halen. Zit een plekje op als gevolg van vogelpoep, dus misschien dat ik dat wat zwaarder moet aanpakken.

In hoeverre is het een probleem om op een dag als vandaag (niet te warm, wel veel zon) in de volle zon te kleien en polijsten en dergelijke?