• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voorstellen - Terug van weggeweest ivm overspuiten van auto.

Rubenn

Detailing rookie
23 jun 2011
12
0
Ik ben Ruben, 20 jaar, woon op mijzelf in Emmen.. intussen 3 auto's gehad.. en vanaf heel jong al bezig met verschillende (redelijk sirieuze) projecten, al zeg ik het zelf:-b

begon met scooter tuning, met nadruk op tuning.. want dat was toen helemaal de bom, vandaar ook de kleur.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
verschillende setupjes gereden waaronder 70cc polini (RSB getuned), keihin carb, yasuni c21, malossi overbrenging, hpi binnenrotor ontsteking enz..

later ook nog eens een 80cc puchje op gebouwd, met later nog een inlaat op de carter

sinds een tijdje gestopt met modelbouw;
26cc op benzine..

ook nog eens een nitro-methanol blokje bewerkt, en een supercharger erop gebeunt..

Oké tijd voor auto's;
eerste auto een opel calibra, gekietelde 2 liter 16klepper (nokkenasje, filter, uitlaatsysteem en chip)

deze ingeruild voor een mega coupe, geen idee waarom.. helaas heeft deze het 5 min vol gehouden omdat de garage de motorkap niet goed dicht had gedaan..|-)zzz

dit is natuurlijk niet gelukt, en staat er momenteel zo bij;
schroefsetje, embleemloze grill, koplampen donker gemaakt, 6n2 achterlichten, en wat details..
en niet te vergeten de brock b5 wieltjes, die door mij zelf opgeknapt zijn:love

Op wat belgom op de velgrand, emmertje water + dreft voor de velgen, en was en poetsmiddel voor de lak gebruik ik (nog) niets spannends.. Omdat het een Uni kleur is, en de vorige eigenaar een vrouw deze nooit heeft gepoetst.. mag dit welleens gaan gebeuren!

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie heb ik mij hier maar aangemeld, om van mensen met ervaring dit ook op te gaan doen:party

Iemand tips?

Meteen een poetsmachine aanschaffen en machinaal beginnen, of lekker met de hand?
Ik wil geen fortuinen uitgeven aan poetsmiddelen, maar het moet wel goed zijn:o)

Welkom Ruben.
Detailspullen zijn over het algemeen niet goedkoop, maar je doet er wel erg lang mee.
Je kunt voorzichtig handmatig beginnen. Als je swirls en lakdefecten wil gaan verwijderen, zou ik wel machinaal aan de gang gaan.
Houd er dan rekening me dat je spullen uitzoekt die zowel handmatig als machinaal gebruikt kunnen worden.

mezzerin zei:
Welkom, kijk ook eens onder de topic: Handleidingen en tutorials

bedankt !

Ben al druk aan het rondkijken en twijvelen wat ik ga bestellen..

na het kleien altijd (machinaal?) poetsen/polijsten, of mag dit ook met de hand?

Welkom! En na het kleien zou ik wel polijsten ook al is het maar licht. Je hebt altijd kans op marring.

hey,
Welkom :-b

Kijk ook ff naar de show-offs ,daar staat veel meer in beschreven dan enkel mooie plaatjes hoor!

Groeten Danny

ook eindelijk de weg gevonden naar dit forum?
had je laatst nog gespot in EMmen bij de.... Karwei ofzo?

je wagentje zag er wel goed uit!:party

Dennis121 zei:
ook eindelijk de weg gevonden naar dit forum?
had je laatst nog gespot in EMmen bij de.... Karwei ofzo?

je wagentje zag er wel goed uit!:party

ojee jij ookweer haha!:-b

Heb een afstudeerstage gehad bij karwei, intussen m'n diploma(human technology) gehaald:rules

Bedankt allemaal,

Eergisteren, ja die veelte warme dag met 30+ celsius mijn stootstrips verwijderd,
auto maar even vol in de zon gezet, en de plaktroep werd al bijna een papje.. :tu:

dacht ik... vervolgens nog bijna 2 uur lopen peuteren met wasbenzine met 30+ graden, om daarna de auto nog even te wassen en te knuffelen, maar zie;

verder nog even opgemeten.. als de hulpveren ertussen weg gaan zakt hij nog 3,5 cm, wielen komen dan super uit.. en de draagarmen op een krappe 2cm ,Ach niet overna denken gewoon doen

omdat ik altijd na het wassen foei vervelende kalk/water vlekken op de lak had een oplossing gezocht, en meteen goed, delirium!

ShowProdImgLarge.ashx?id=101684&f=d.webp

heerlijk zo groot, uitwringen of andere rare dingen niet nodig.. samen met twee washandschoenen gister heerlijk de auto gewassen:love

Nu wil ik eens beginnen met handmatig poetsen...

ik denk dat ik maar eens opzoek ga naar goede klei, polish en wax. En iets om de kleur nog wat mooier te krijgen:love

Ik zie tussen de merken het poets niet meer, zou iemand mij kunnen helpen.

Mijn auto heeft een uni kleur paars, en is iets wit uitgeslagen. Deze wil ik met een (handmatige)stappen plan behandelen omdat ik niet echt geloof in een "alles in 1" poets.

ik zoek ;

-Klei (lijkt me wel zo verstandig)
-polish, als dit nodig is
-wax / Sealer (wat is het verschil?) En wat is prettiger pasta of vloeibaar?

Hoe is men te spreken over deze klei van mequiars, behalve wat eronder staat? https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Quik_Clay_Detailing_System_473_ml_met_50gr_Clay_Bar_G1116EU_100050

En een setje als dit om mee te beginnen, en kennis te krijgen van verschillende middelen lijkt me een betaalbare oplossing, of is dit simpel geldverspilling?
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Brilliant_Solutions_Paint_Restoration_Kit_G3300_101956

Zijn er nog meer producten behalve een goede was natuurlijk nodig?

Hey,
wat ik zou doen in jouw plaats:
wassen: pb's slick en .....
kleiset mothers(verdunnen 1 op 1 en blokje in 2 knippen)
pb's prof. polish
black hole
wax: reflections top coat mothers wax :suuuperwax!!superblingbling 8-)

is zeker al voldoende ,alleen haal je natuurlijk geen swirls weg ,maar is handmatig bijna niet te doen
geeft wel topresultaat

Danny