• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen & verzoek

Ongewassen

Detailing addict
14 feb 2020
7
60
NL
Hierbij zal ik mij ook even voorstellen.

Tom, 40 jaar en recent een A4 avant gaan rijden. Deze wil ik het liefst met de hand gaan wassen. Geen mogelijkheid thuis dus genoodzaakt uit te wijken naar een wasbox. Om de lezers wat perspectief te geven; ik heb enkel als tiener auto's met de hand gewassen en terugkijkend vraag ik mij af hoe het in hemelsnaam kon dat mensen uit de buurt toestonden dat ik met 1 emmer, 1 spons en een zeem de auto mocht wassen tegen 5 of 10 gulden.

Terug naar 2022. Zal de komende tijd moeten inlezen en filmpjes gaan bekijken want ik ben een absolute beginner. Ben wel netjes op mijzelf en zuinig op spullen dus het is nog een drempel om "zomaar even te gaan beginnen", wil het risico op krassen zoveel mogelijk beperken. Heb momenteel enkel een ruintenreiniger (Gyeon Q²M Glass) en een velgreiniger (Non-Ferro) in bezit dus op dat gebied valt veel te winnen.

In de tussentijd; is er misschien iemand die weer iemand uit de omgeving van HHW/Alkmaar kent die het leuk vindt om een auto te poetsen (tegen betaling)? Daarnaast op zoek naar een wasbox waar ik met eigen spullen aan de gang kan gaan of waar goed spul voor handen is.

Groeten Tom

20220721-164154.jpg
 
Om de lezers wat perspectief te geven; ik heb enkel als tiener auto's met de hand gewassen en terugkijkend vraag ik mij af hoe het in hemelsnaam kon dat mensen uit de buurt toestonden dat ik met 1 emmer, 1 spons en een zeem de auto mocht wassen tegen 5 of 10 gulden.
Inderdaad heel herkenbaar met als aanvulling, na het wassen het laatste restje (vuil) water in de emmer over de auto te gooien om hem opnieuw nat te maken vóór het afspoelen…

Mooie auto. Veel plezier met dit forum, ook ik heb hier alles vandaan gehaald wat ik wilde weten. Je kan hier makkelijk wat uurtjes stuk slaan. Veel mensen met veel kennis hier.
 
  • Leuk
Reactions: Ongewassen
Is dat trouwens je eigen garage? :heart_eyes:
Nee helaas, de foto is gemaakt voor het overhandigen van de sleutel bij de Audi dealer. Ik heb geen garage of eigen oprit, vandaar dat ik genoodzaakt ben tot de wasbox.

Welkm op het forum Tom.

Welkom op het forum, Tom.

Welkom en veel leesplezier.
Bedankt iedereen!
Inderdaad heel herkenbaar met als aanvulling, na het wassen het laatste restje (vuil) water in de emmer over de auto te gooien om hem opnieuw nat te maken vóór het afspoelen…
Idd. :eyes: Of de ramen doen in de brandende zon :innocent:
 
Welkom Tom. Het belangrijkste is dat je voorlopig leert om netjes te wassen, zodat je zo min mogelijk nieuwe swirls maakt. (Volledig swirls-vrij wassen bestaat alleen in de ideale wereld, maar geen idee waar je die wereld vindt) Als je het wassen onder de knie hebt, gewoon in je eigen tempo uitbouwen naar meer zaken.