• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Remmm

Detailing rookie
27 aug 2017
5
15
Hallo,

Nieuw hier en naarstig op zoek naar informatie. Vroeger waste ik mijn auto altijd met de hand, volgens de 2 emmers methode, grid guard enz. en in de wax. Polijsten heb ik eigenlijk nooit aangedurfd. Een jaar of 10 geleden kwam de 1e lease-auto en daarna kleine kinderen en ging deze zonder schroom de Krasstraat in. Na 3 jaar zijn de swirls een probleem voor een ander ;)

Ik ga morgen een 15 jaar oude Peugeot 206cc ophalen in Roland Garros-groen. Deze heeft dringend een poetsbeurt nodig en ik zit er zelfs aan te denken om een DAP 500/900 aan te schaffen.

Met deze auto durf ik het nu eindelijk wel aan denk ik. Al heb ik de aanschaf nu al meerdere keren uitgesteld. Mijn winkelmandje zit nu weer vol, maar heb nog steeds niet op afrekenen gedrukt. Toch lijkt het mij wel weer heel leuk om zo'n oud gebakje nieuw leven in te blazen. Het leer eens lekker te behandelen en de lak. Gaat de auto heel veel goeds doen denk ik en wie weet als het erg bevalt krijgt mijn lease-auto ook weer eens een make-over ;)

Groet,
Remmm
 
Thanks Mainstreet...

Waar ik wel helemaal gek van word is de hoeveelheid merken :( Ik heb mijn winkelmandje nu zo vol staan. Heb de DAP nog even verwijderd :) dit gaat hem denk ik even worden voor nu
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2017-08-31 om 14.42.45.png
    Schermafbeelding 2017-08-31 om 14.42.45.png
    264,7 KB · Weergaven: 112
Welkom op het Forum!

Zie ik nou 2x een kunststofdressing, geen clay lube, geen extra doeken, geen ontvetter?

Natural look voor het interieur, Revive voor het exterieur. Born Slilpy als voordelige clay lube, Peluche Verde's als all-round doeken, Prep of EX als ontvetter... Zo noem ik maar wat. :)
 
Ha Quantoxx... scherp kunstofdressing had er maar 1 moeten zijn. Mijn lijstje staat gelukkig nog open, want ik laat mij graag verbeteren :)))

Revive voor exterieur zegt mij niet zoveel za ik zo even induiken. Clay lube heb ik nog (is inmiddels wel een jaar of 7 jaar oud van het merk Smartwax (blauw spul, klei dat ik ooit had is in ieder geval niet goed meer :))

Ik heb ook nog doeken en een wax-doek, maar dingen zijn allemaal oud...

Wanneer gebruik je de ontvetter dan? ik ga je link wel even volgen
 
Laatst bewerkt:
Welkom, veel succes en vooral leesplezier.
Zijn in het subforum, een hoop stappenplannen met productaanbevelingen te vinden.
 
Dank allen,

Ik lees mij suf... valt mij wel op dat zoveel mensen zoveel wensen.. ik ga eerst interieur aanpakken en daarna durf ik hopelijk ooit polijsten aan.... misschien eens een keer op zoek naar een clinic
 
Dank allen,

Ik lees mij suf... valt mij wel op dat zoveel mensen zoveel wensen.. ik ga eerst interieur aanpakken en daarna durf ik hopelijk ooit polijsten aan.... misschien eens een keer op zoek naar een clinic

Ik las dat CC misschien in het najaar nog een clinic geeft. Lijkt mij ook wel wat.