• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

BasD

Detailing rookie
21 feb 2019
1
2
Hi all!

Ik ben Bas en kom uit midden / noord Brabant, omgeving Den Bosch. Tot 2,5 jaar geleden heb ik voornamelijk lease auto's gereden en behalve regelmatig wassen en hotwax in een wasbox kwam ik voor het exterieur eigenlijk niet.
Ik hou van een schone en frisse auto, dus was en reinig met regelmaat mijn auto.

Sinds november 2018 (en inmiddels ruim 8k km) rij ik een parelmoer zwarte Volvo V50 uit 2012 met inmiddels 128k km op de teller. Deze auto is door een Volvo dealer met een poetsbeurt geleverd en sindsdien was ik mijn auto meestal met de hand en rij ik er vervolgens mee naar een wasbox voor een laagje hotwax. Soms was ik hem in zijn geheel in de wasbox.

De auto is nu nog steeds relatief schoon en dan wil ik graag zo houden en ook komen er hier en daar wat kleine plekjes in de blanke lak door.
Graag wil ik iets meer shine en behoud van mijn lak zonder daar een volle dag voor aan het poetsen te zijn en zoek dus eenvoudige on-of middelen voor.

Zelf zat ik te denken aan PB Black Hole in combinatie met iets als Black Edge Carnauba Wax.

Ik heb al wat gezocht hier op het forum. De Blackhole zou kleine imperfecties volgens mij prima moeten maskeren maar heeft daarna nog wel een beschermlaag nodig. De Black-Edge zou ook bestanddelen hebben om kleine krasjes te maskeren en vormt meteen een wax laag. Heeft beide dan voldoende toegevoegde waarde?

Van Blackhole lees ik dat je het goed moet door poetsen. Als ik dit machinaal op een rustig toerental wil doen, heb ik dan meerdere pads nodig? Bv een Dab500 zou nog een investering waard kunnen zijn (ik kan er voor nu een lenen om mee te proberen).

Bedankt alvast! Als het beter is hier een nieuw topic voor te openen in een hiervoor bedoelde categorie zal ik dat zeker nog doen, maar dacht mij eerst hier voor te stellen :)

Groet,
Bas.

Edit: ik zal natuurlijk ook nog iets aan betere shampoo moeten doen om de waslaag er bij de eerste volgende wasbeurt niet meteen weer te vernaggelen.
 
Welkom, voor dap zou ik eerder voor de 900 gaan iets sterker is altijd handig. Vergeet ook niet dat je groot verschil maakt met bijv kleien. Als je budget niet heel hoog is misschien eerst wat spullen als goede shampoo klei enz en daarna pas machine.
 
Hi Bas,

Leuk iemand uit de omgeving te treffen, ik woon in Zaltbommel
Ik heb zelf net een nieuwe V60 (wel leaseauto), ben mij ook aan het verdiepen in deze boeiende wereld.

Vandaag mijn eerste Carclean zending ontvangen.
 
Welkom op het forum! :D

Graag wil ik iets meer shine en behoud van mijn lak zonder daar een volle dag voor aan het poetsen te zijn en zoek dus eenvoudige on-of middelen

Voor niets gaat de zon op. ;) Als je niet de hele dag bezig wilt zijn, dan moet je het inderdaad gaan zoeken in producten zoals de Poorboys World - Black Hole (Glaze). Deze kan je machinaal aanbrengen als je wilt en dit kan met één pad.

Vervolgens deze glaze-laag beschermen/aftoppen met een hufterproof wax zoals de Collinite - 845 welke vloeibaar is en dus makkelijk machinaal aan te brengen is. Ook deze breng je aan met één pad. (Dus één voor glaze, een andere voor wax) De Monello - 5,5'' foampads in de kleuren zwart of rood zijn geschikt.


Een glaze bevat een lading oliën om zijn ding te kunnen doen. Hier overheen een olierijke wax leggen is in mijn opinie niet zinnig. (Dubbel)


Ik weet niet welke shampoo je nu gebruikt, maar een pH-neutrale shampoo zoals de populaire Dodo Juice - Born to be Mild is aan te raden. Sterke shampoos en dergelijke bij wasboxen/wasstraten zal je waxlaag niet leuk vinden. ;)


Als je een eigen machine wilt aanschaffen, na het proberen van de DAP500, dan zou ik je aanraden om voor een DAP900 te gaan. (Er zijn mooie voordeelsets verkrijgbaar met pads/doeken/polijstmiddelen/tape/etc) Deze versie heeft meer power en zal van pas komen wanneer je ooit gaat polijsten.
 
Welkom op het forum Bas.
Ik zou allereerst willen adviseren om te zorgen dat er straks niet steeds nieuwe waskrassen in de lak komen en te investeren in de juiste was-spullen (2 emmers met vuilroosters, goede MF washandschoen(en) en knappe droogdoek).
Verder ook hier de tip om ook eens aan een grondige "decontaminatie" d.m.v. kleien en bijvoorbeeld ijzerverwijderaar te denken.