• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Expje87

Detailing guru
8 jun 2020
376
128
36
Beste mede autogeeks,

Ik wil mij graag even voorstellen, ik hang al een tijdje anoniem op het forum rond om alle nuttige informatie en tips van jullie op te snuiven.
Ik ben Tim en inmiddels 32 jaar oud. Ik woon in de omgeving van het noorden van Limburg.

Ik ben in het bezit van een Kia Picanto van bouwjaar 2012 en een Ford Fiesta st-line van 2018.

Ik ben erachter gekomen dat het hele car detailing echt een virus is wat je bij de nek grijpt en niet meer loslaat. Ik heb inmiddels voor het wassen van de auto's alle benodigdheden, de volgende stap word het kleien,polijsten,glaze,wax. Ik moet uiteraard eerst aan de vrouw bewijzen dat het een blijvende hobby is voor ik er weer honderden euro's tegenaan gooi ^^.

Na het correct wassen van de Ford viel ik bijna van mijn stokje door alle swirls en krassen die beter zichtbaar werden (altijd door wasstraat gereden). De zwarte lak helpt hier ook niet echt bij. Mijn geluk is echter dat dit beestje in Augustus weer terug naar de leasemaatschappij gaat en ik er ook geen energie meer in ga steken op evt. een glaze en wax behandeling om te oefenen en te kijken naar effecten van verschillende middelen. Voor de Ford komt in augustus een nieuwe BMW 118i uit de fabriek rollen in metallic blauw. Deze gaat als een baby behandeld worden en zal elke wasstraat ontwijken. Hier ga ik ook gelijk het volledige stappenplan op los gooien exclusief polijsten.

De Kia gaat gebruikt worden als oefenproject. Hier kan ik vooral alles op oefenen om het onder de knie te krijgen.

Mijn wensenlijst is inmiddels behoorlijk gegroeid sinds het bezoeken van dit forum, dit is onder andere een mooi polijstapparaat en tevens carport zodat de auto's beter beschermd worden en ik een mooiere werkplek heb. Ik heb namelijk een zeer ruime oprit (plek voor 4 auto's). Tevens blij met een winkel als carclean waar alles te koop is en de medewerkers daadwerkelijk op de forums advies geven, blijf zo doorgaan!
 
Dat klinkt als een hele dure hobby!! ( als je speciaal daarvoor een carport wil gaan plaatsen)
Wat die wensenlijst betreft: die neemt nooit af/ vermindert niet... wel integendeel

Welkom hier.
 
  • Leuk
Reactions: Expje87
Welkom Tim op het forum,
Een ford fiesta st line:heart_eyes:was mijn vorige auto,
Een heerlijke wagen heb er veel plezier van gehad
Dit was mijn oude waggie
4F4E36BD-978E-490B-BF49-10C727742708.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Expje87 en Timm
Dat is ook een mooie! Ik heb er veel plezier aan beleefd maar door de komst van een kleine wilde ik toch een stapje groter.
 
  • Grappig
Reactions: Rémon