• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Andy, bedankt voor de reactie. Ik heb enkele foto’s toegevoegd (hopelijk lukt het) om een beeld te schetsen. De stickers (decals) van de 30 jaar oude Pinarello zijn in de loop van de jaren vervaagd en nu resteren alleen de contouren in de blanke lak. Het is ook goed te zien dat de kleurlak een mooi diepe glans heeft, in tegenstelling tot de blanke laklaag. Gezien de algehele staat van de blauwe lak vind ik het zonde om het kader een paintjob aan te doen, niet alleen vanwege de kosten maar ook vanwege het verlies van de originaliteit.
 

Bijlagen

  • A75B55BC-5136-4A04-A209-127D47D0753F.jpeg
    A75B55BC-5136-4A04-A209-127D47D0753F.jpeg
    200,8 KB · Weergaven: 38
  • 39CD5421-FA75-48A7-BE55-B6652D9370EF.jpeg
    39CD5421-FA75-48A7-BE55-B6652D9370EF.jpeg
    168,9 KB · Weergaven: 39
  • EF5AAB08-0556-421A-AB5D-205B05A95163.jpeg
    EF5AAB08-0556-421A-AB5D-205B05A95163.jpeg
    161,2 KB · Weergaven: 40
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
@Piet Pelle het is nét de blanke lak die de glans geeft, de lak zorgt voor effecten/schittering gezien er metallic in de lak zit.

De bestickering heeft gezorgd dat op die plekken de blanke lak onaangetast is en dus vers eruit ziet, mocht je de rest eens polijsten dan zal je zien dat je ook op die plekken een enorme toename aan glans zal krijgen.

Verder lijkt de lak in goede staat te zijn, lang niet nodig om te gaan schuren! Met een handpad en fijne polijstpasta erover, een laagje bescherming erover en genieten maar.
 
Laatst bewerkt:
Neem vooral een dunne pad, hand versie of zelfs een voor de machine
Een dunne pad kan je makkelijker om de buis vouwen en dan heb je minder kans dat je ongelijkmatig werkt.
Persoonlijk zou ik beginnen met Poorboys Professional polish. Dat kan al genoeg zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Juffer1 en AndyVR
Ok, Andy, dus polijsten kan volstaan denk jij? Met een DAP evo mini machine ( die zou ik dan moeten aanschaffen) of is dat op die buizen juist niet handig? Excuus voor alle vragen, maar ik ben echt een rookie op dat gebied …
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Best met de hand, een machine lijkt mij te geweldadig en moeilijk te hanteren op die kleine oppervlakten plus het feit dat je die nog zou moeten aanschaffen zou ik dat geld eerder gebruiken voor wat anders bv. wat handpads en polijstpasta, doeken, ontvetter/controlespray,...
 
  • Leuk
Reactions: Piet Pelle