• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Xander

Detailing trainee
24 sep 2022
1
25
Dag allemaal,

Even voorstellen, mijn naam is Xander en ik heb net een 2015 Porsche 911 gekocht (!!!). ik ben er super blij mee.... helaas moet de auto op de oprit staan dus ik wil hem goed beschermen... iedereen zegt wat anders tegen me, van nano coating, glas coating tot alleen poetsen voor afdoende bescherming....

Dus ik ben met name opzoek naar ervaringen en tips, materialen etc etc...

Ik ga eerst lekker lezen en ik meld me wel met wat specifieke vragen.

Groet!
 
Welkom op het forum, Xander. ;)

Inderdaad lekker in gaan lezen.

Wat betreft de bescherming; Zoveel opties en elk heeft zijn voor-en-nadelen. Wax is de meest voorkomende bescherming en vrij makkelijk gedaan, waar een goede glascoating hardheid/duurzaamheid geeft tegenover meer voorbereidend werk. (Er zit ook nog veel tussenin)

Have fun!
 
  • Leuk
Reactions: Jenny2
Welkom Xander. Leuke auto, ik ben benieuwd naar de foto's.

Zoals @Quantoxx al zegt, er zijn veel opties.
M.i. kun je het beste beginnen bij de auto goed schoon krijgen en houden. Daarna komt het tijdelijk beschermen, m.b.v. bijvoorbeeld een wax. Vervolgens kun je je eventueel gaan verdiepen in het verbeteren van de lak d.m.v. polijsten om daarna te kijken of een glascoating iets voor je is.

De volgorde vind ik erg belangrijk, want een glascoating op een niet-perfecte lak of een glascoating die niet goed onderhouden wordt heeft geen nut en is zonde van het geld.
 
  • Leuk
Reactions: Jenny2
Welkom hier Xander, en inderdaad wat plaatjes van de Porsche maak je mensen blij mee.
Wat de opties betreft: nanocoating is een marketing term die gebruikt wordt door mensen die echt geen idee hebben wat nanotechnologie is. Hier op het forum moet daar ook een topic over te vinden zijn.

Edit: Ik heb het topic teruggevonden dat al in 2016 is gestart, maar nog steeds veel mensen die echt geen idee hebben.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jenny2 en AndyVR
Dag allemaal,

Even voorstellen, mijn naam is Xander en ik heb net een 2015 Porsche 911 gekocht (!!!). ik ben er super blij mee.... helaas moet de auto op de oprit staan dus ik wil hem goed beschermen... iedereen zegt wat anders tegen me, van nano coating, glas coating tot alleen poetsen voor afdoende bescherming....

Dus ik ben met name opzoek naar ervaringen en tips, materialen etc etc...

Ik ga eerst lekker lezen en ik meld me wel met wat specifieke vragen.

Groet!
Ben benieuwd hoe je het hebt aangepakt en wat je ervaringen zijn. Ik sta aan het begin van een vergelijkbaar proces en denk wat van je te kunnen leren.
Alvast bedankt voor je reactie!
 
Ik denk dat je nog lang op reactie kan wachten, 1 bericht en sinds oktober 2022 niet meer op het forum gezien...
 
  • Verbluft
Reactions: Jenny2