• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Omega-b2

Detailing rookie
4 jul 2010
12
0
Ik ben Dennis en ik kom uit het Zuiden des lands. Vanaf mijn rijbewijs af aan altijd hoofdzakelijk Mitsubishi gereden, maar sinds moderne modellen me enigzins teleurstellen toch overgestapt naar het merk waar ik als monteur voor werk; Opel.

Sinds een dikke 2 weken ben ik de eigenaar van een Opel Omega 2.5 V6 uit 2000. Volledige Irmscher uitvoering, en full options.

Heb er best lang naar gezocht, temeer omdat ik eentje wilde in volledige Irmscher uitvoering en niet een nageplakt spoilertje, eentje wilde met volledige onderhoudshistorie, niet afgetrapt, geen achterstallig onderhoud en altijd netjes gereden.
Werd een hele zoektocht en er moest ook iets dieper in de buidel worden getast dan voor de gemiddelde Omega, maar ik heb/had het er graag voor over. Onderhoudsboekje wat voor 95 procent is ingevuld, over de 30 rekeningen erbij, volledig dealer onderhouden(op af en toe een setje banden e.d. na), geen enkele dikke deuk of kras(enkel een paar miniscule deukjes die op 1 hand te tellen zijn en allemaal weg te halen zijn met uitdeuken zonder spuiten), niks van roest te bekennen en de onderzijde is als nieuw. Geen lekkende differentieel,nat blok of wat dan ook. Kortom; een SUPER auto. Voorzien van iedere denkbare luxe, af-fabriek bose-soundsystem, dual zone climate control, zone rolluik achter de achteruit, leer, elektrische stoelen en memory standen, automatisch dimmende achteruitkijkspiegel,traction control, abs, airbags, zij airbags, stoelverwarming, enz,enz,enz,enz. Dat alles heeft natuurlijk ook een keerzijde; Groot(5 meter lang), lomp(1600 kg), en hoge verzekering+wegenbelasting.

Maar de sublieme uitrusting met de 2.5 V6 die heerlijk de ACHTERwielen aandrijft, maakt alles goed! $$)

al2qvc.webp

157nrr9.webp

1zno4l0.webp

21dool0.webp

65sqpc.webp

2eoco43.webp

2i0os8.webp

ayx9ib.webp

11tlz82.webp

ajrpqt.webp

23u4zuv.webp

jrrac7.webp

2hf1i74.webp

30skkjm.webp

24bom7d.webp

Meteen na de aanschaf van dit juweeltje ben ik toch op zoek gegaan naar wat prof. poetsspul. Heb nooit afwasmiddel of dergelijke onzin gebruikt om mijn auto te poetsen, maar er kwam wel een spons, 1 emmer, en turtle shampoo bij te pas. Dat dat radicaal omgegooid is, moge duidelijk zijn. Ben dus wel nog echt een "beginner" wat dat betreft, maar ik leer snel ;)

echt super strak ding !,
durf het bijna niet te vragen maar je zou je eigelijk eens aan moeten melden op www.opelstylingclub.nl zn prachtwagen wordt zeker door ons gewaardeerd,

Ook hier welkom Dennis.

Leren doe je zeker snel. Komt helemaal in orde met die Omega, die is al super en wordt alleen maar beter in jou handen. Keep it up!

Dennis,
Een Opel + Irmscher is: :love
Heb zelf een Antara die volledig in een Irmscher jasje is gestoken.
Zie ookAntara linkje
Bart

haha; die toenmalige V6-en met het DUAL RAM systeem....brullen en trekken als een beest!:love
Krijg er al heimwee naar nu is het spijtig genoeg DOWNSIZEN wat de klok slaagt ]-0

bartr123 zei:
Dennis,
Een Opel + Irmscher is: :love
Heb zelf een Antara die volledig in een Irmscher jasje is gestoken.
Zie ookAntara linkje
Bart

Agree, Irmscher :love

Die Antara is ook erg mooi, helemaal goed.

Ik besef me net dat mijn 2e Omega hier nog helemaal niet staat. Binnenkort eens regelen, want meer Irmscher is altijd beter. :lol

He welkom.
Fraaie "ride" heb je.
Daar heb ik redelijk wat in gereden, heerlijke combi die V6 in combi met achterwiel aandrijving ;)
Alleen met wat gladheid (of veel water op de weg) en hoge snelheid issie zo weg....whahahahaha....wel spannend.

D-J zei:
He welkom.
Fraaie "ride" heb je.
Daar heb ik redelijk wat in gereden, heerlijke combi die V6 in combi met achterwiel aandrijving ;)
Alleen met wat gladheid (of veel water op de weg) en hoge snelheid issie zo weg....whahahahaha....wel spannend.

True, maar daarom is deze uitvoering ook extra uitgerust met Traction control. Welke overigens zijn werk ENORM goed doet:-)^ Maar het blijft natuurlijk toch een beetje je hoofd erbij houden. Je kan flink wat uithalen vóórdat hij "gaat" ,zeker met TC aan, maar áls hij gaat; mag je mooi proberen om 1600 kg weer in het gareel te krijgen....:lol

V6 is magnifiek, en achterwielaandrijving BLIJFT gewoon super.

blue-sport zei:
echt super strak ding !,
durf het bijna niet te vragen maar je zou je eigelijk eens aan moeten melden op www.opelstylingclub.nl zn prachtwagen wordt zeker door ons gewaardeerd,

Zal eens kijken. Heb sinds ik die auto heb al ENORM veel vragen gehad om op diverse fora te komen, net als mijn aanwezigheid op diverse meetings werdt gevraagd. Toch wel eventjes schrikken, wat een aandacht en interesse in 1x in die auto... 8-o

Maar nu ik Opel rijdt, zal ik zeker eens vaker op diverse Opel meetings en fora te vinden zijn!