• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voorstellen

janb

Detailing trainee
11 sep 2011
18
47

even voorstellen:

ben sinds kort lid van dit forum. ben zeer geinteresseerd in auto's en alles wat daarmee samenhangt.
Rij zelf een Golf V R32 naar volle tevredenheid. Om deze auto te onderhouden ben ik via een tip op deze site terechtgekomen.

Gelijk wat spullen besteld en deze werken erg makkelijk en naar verwachting

janb

janb zei:
even voorstellen:

ben sinds kort lid van dit forum. ben zeer geinteresseerd in auto's en alles wat daarmee samenhangt.
Rij zelf een Golf V R32 naar volle tevredenheid. Om deze auto te onderhouden ben ik via een tip op deze site terechtgekomen.

Gelijk wat spullen besteld en deze werken erg makkelijk en naar verwachting

janb

Er is een klein probleem ontstaan met de handtekening van janb, die ik voor hem gemaakt heb .... wordt z.s.m. opgelost ...
Excuus voor het ongemak.

Beemer

Probleem verholpen ! :lol

McShine zei:
R32 ..... Dat vraagt om een foto....
bijgaand alvast een foto van een net gepoetste r32
059.webp

grandscenicman zei:
Welkom!!

wat heb je zoal besteld en uitgetest :-"

Danny

101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
100733 Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
100750 Carclean.com - EZ Detail Brush
100044 Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
101105 Microfiber Applicator
100725 Polish with 100% Carnauba wax - 473ml
101131 Mister Pink - Interior Detailing Mitt
101029 Mega Mega Plush - 40x68cm
100201 Mag & Aluminum Polish - 140gr
101367 Fog Clear Anti Fog Wipe - 15ml
100713 Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
100902 Spray and Wipe - 473ml
101124 Poly - Elastic Clay - 200gr
101027 Mega Plush - Groen - 39x39cm
101105 Microfiber Applicator
100903 Work Towel - 39x39cm (matgroen)
101024 Velvet Smooth Glass Towel - 39x39cm
101799 Supernatural Plush Microfibre Applicator Pad

ik heb de washandschoen en de drying towel al een paar keer gebruikt. Werkt ideaal. Drying towel bespaart een hoop werk ten opzichte van wat ik regulier deed met een zeem.

Daarnaast heb ik spray and rinse wheel cleaner zowel onverdund als verdund gebruikt. Ik ben voorstander om onverdund te gebruiken op vervuilde velgen. Als je daarna elke week de velgen bijhoudt is de verdunde versie (1:1) voldoende. De borstel werkt goed maar spettert wel.

De was met carnaubau (is ongeveer hetzelfde als die van Audi) smeert goed uit en is goed uit te poetsen.

Naar aanleiding van de goede ervaringen tot nu toe heb ik gelijk wat meer spullen besteld (zie boven).
Op het forum heb ik handleidingen gezien hoe bepaalde klussen aangepakt dienen te worden. Ik ga dat binnenkort uitproberen met mijn andere auto.

Ik heb het forum wel moeten uitpluizen om te achterhalen hoe je ingebrande vogelpoep dient te verwijderen. Ik had na mijn poetswerk na mijn werk op mijn motorkap al ingedroogde vogelpoep en die was bijna niet te verwijderen met de spullen die ik op dat moment had. Met veel poetswerk met commandant 5 (had ik nog staan) is het uiteindelijk gelukt. Gezien de ervaringen op het forum zal ik binnenkort tot aanschaf van een dap500 overgaan om dit werk iets te vermakkelijken. Of zijn er nog andere tips die ik op het forum heb gemist?

Hey !!

is al een hele bestelling , toch nog wat extra doekjes nemen zou ik zeggen :-"

wat die ingebrande vogelshit betreft : je hebt gewoon geluk gehad dat het er nog niet dieper in zat, want als het door je lak is kan je alleen maar laten............herspuiten!!

als je de ez-brush gebruikt op een andere manier , spettert hij minder:

natspuiten met verdunde velgenreiniger , de borstel ook , poetsen en af en toe "bijsprayen" .

afspoelen en desnoods herhalen...veel minder gespetter :-" (als het ware zoals bij de droogkuis :-b )

Danny