• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstelling met de Sub & Mini

AVN

Detailing addict
8 dec 2012
61
65
Goededag iedereen,

Zal me even voorstellen , me naam is Alex uit het bouwjaar 1972 en behoorlijk autogek zeker wat sportieve auto's betreft en bijzondere.
Ben regelmatig op circuits te vinden om zelf te rijden of mee te helpen tijdens autosportevenementen.
Hier op het forum ben ik terecht gekomen doordat ik m'n velgen niet meer schoon krijg , heb ondertussen al wat besteld op Carclean.
Ook zit er een nieuwe laklaag op de auto en wil deze ook zo mooi houden , ben daar dus ook voor aan het kijken en in te lezen op het forum.

Heb 2 auto's voor de deur staan:

De Subaru WRX STI die aan de buitenkant origineel is maar onderhuids heel wat motorisch en ondersteltechninsch is aangepast , zal jullie de lijst besparen maar het motorvermogen gaat naar de 400PK.
Daar zitten ook de velgen op die niet meer schoon worden, komt ook denk ik door de Carbon remblokken waar veel gesinterde delen metaal inzitten.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Actiefoto op CPZ :

Ook nog een Mini uit 1978 staan welke ook niet echt origineel meer is..........geen extra spoilers plastic ofzo maar ouderwetse tuning zoals in de jaren 70-80 gedaan werdt.
Een motorblok van 1275cc waarvan de kop handmatig bewerkt is, nokkeasje, bak,rolkooi,onderstel etc.etc.
De mini heeft ook nieuwe delen plaatwerk gehad en is opnieuw gespoten.

mini012.webp

mini027w.webp

Hoop dat het een beetje volledig was kwa voorstelling , heb wel nog veeeeel meer foto's ed. maar wordt het zo lang verhaal....maar als er vragen zijn ,vraag maar hoor !

Groet Alex,

Welkom hier en mooie wagenpark heb je , vooral die Mini :love :-)^

Voor je velgen , eerst met ene velgenreiniger ( gyv Poorboys Spray Rinse ) en daarna met Iron-X.

Ik heb precies dezelfde velgen onder mijn subaru! Ook niet meer schoon te krijgen.

Daarnaast is de standaard lak laag van onze sub velgen volgens mij behoorlijk slecht.

Ik heb pure spray and rinse gebruikt van poorboys, en ironX. Maar nog steeds geen 100% resultaat.

Bedankt voor 't welkom ,
Heb idd. ironX besteld en een Wheel Sealant om de velgen mooi te houden.

@ erikjeeh, ha nog een subaru liefhebbert hier........de binnenzijde van de STI-velgen zijn minimaal gespoten ja , bij m'n zomervelgen die op zolder liggen had ik zelf de binnenkant gespoten maar dat is inmiddles ook alweer smerig maar miss. met ironX schoon te krijgen.
De wintervelgen (ook STI-velgen) zien er hetzelfde uit als in jouw topic...
Heb dus 8 velgen om schoon te maken....ppffff, maar ik begin met de zomervelgen als ik het product binnen heb.

@ coolcar, dank dorpsgenoot ;-) er is genoeg te lezen ja....... met heeeeeeeeeel veel middelen voor ieder 'probleem'.....

gr. Alex.

Welkom,

Leuk die Mini, ziet er strak uit. Dat is wel grappig als het ding wel lekker van z'n plek gaat terwijl dat er niet aan te zien is.

Dank voor 't welkom ,Mini komt idd. best van z'n plek , met 590 kg en volgens de vorige eigenaar 120pk....daar vergissen somige mensen zich wel eens in als ze ernaast staan bij het stoplicht.:-b
Nog maar een plaatje dan :

Gr. Alex.

Welkom!
En hoewel ik de Subaru een mooie auto vind (liever een Mitsubishi Evo ;) ), gaat mijn hart
toch sneller kloppen van de Mini! (de enige echte, die BMW mag de naam mini eigenlijk niet dragen vind ik...)
Zelf heb ik ook meerdere mini's gehad, waarbij de laatste een echt Minsport blok had, 1275cc (kleine topzuigers, Weber, enz, enz)
met 135 pk (krukas).
Samen met een bak van de 1000, en Porsche killer tot de 80!

(de #heimweemodus# komt nu om de hoek kijken ;) )

Wat een ruige mini, lijkt me echt leuk om zo een karretje voor erbij te hebben... Ook die kleur, alleen de witte strepen of een wit dak ontbreekt nog :-)^ !

AVN;308185 zei:
Dank voor 't welkom ,Mini komt idd. best van z'n plek , met 590 kg en volgens de vorige eigenaar 120pk....daar vergissen somige mensen zich wel eens in als ze ernaast staan bij het stoplicht.:-b
Nog maar een plaatje dan :

Gr. Alex.

590 kg en 120 pk. Ja, dat vindt ik dus echt briljant ! Een echte 'sleeper'

Al ben ik niet echt een liefhebber van wat oudere auto's vind ik het wel altijd prachtig hoe de metalen delen altijd glimmen. De mini lijkt echt in een goede staat te verkeren.

Hopelijk gaan we hiervan meer foto's van zien tijdens bijvoorbeeld een detail, lijkt me leuk!

@tiemen, een Evo is ook leuk 'speelgoed' , maar die roffel wat de Subaru maakt is niet te evenaren...
Er valt idd. veel uit die miniblokjes te halen !
De bak die er bij mij onder zit heeft langere verhoudingen kan dus lekker ver doortrekken als ik dat wil , maar er valt ook normaal mee te cruisen ( wat ik meestal wel doe , blijft wel een oude auto van 34 jaar oud he.;-) )

@Tim66, heb eens witte delen op de auto met fotoshop dat gedaan , maar viel toch tegen vondt ik....hou het bij de 'cleane look'.

@ erikjeeh, de Mini verkeerd idd. in een zeer goede staat , zowel technisch als het plaatwerk ( wat voor een Mini wel bijzonder is.) voor 't chroom gebruik ik Belgom , weet niet of dat hier bekent is.
Het is wel de bedoeling dat ik beide auto's (nog) meer ga 'vertroetelen' , al heb ik kwa polijsten,waxen enz. nog niet zoveel ervaring.......

Andere ook bedankt , voor het hartelijke welkom !

Gr. Alex,

@tiemen, een Evo is ook leuk 'speelgoed' , maar die roffel wat de Subaru maakt is niet te evenaren...

Klopt jaren gtt en wrx gereden, maar nu een evo VI :love
En inderdaad het subaru geluid is erg mooi,maar tegenwoordig word dit al aardig weggenomen door de equal length exhaust manifolt.
Waar er al een hoop mee rondrijden.
De wegliging van een evo is niet tevergelijken met een gtt of wrx.
Zal meer op de mini lijken.
Stuurt als een kart.:-)^