• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voorvork suzuki gsx (1998)

padi-duiker

Detailing addict
12 sep 2009
63
55
48
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een suzuki gsx600F uit 1998
Op zch staat de fiets er heel netjes bij. alleen de voorvork heeft van die witte vlekjes op het aluminium.
Is er iemand die enig idee heeft wat ik hier aan kan doen ?
conv_2778.jpg
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Dit is corrosie van het aluminium.
Zover ik weet is zo'n vork met blanke lak afgewerkt, en zit dit dus ONDER de laklaag.
In geval dat dit niet zo is, kun je dit polijsten, maar dan zal er wel een gladde, glimmende vorkpoot achterblijven...
 
Proberen op de achterkant, ofwel minst zichtbare plek.
beetje op een doekje doen en kijken wat het doet, geeft het zwart af, op je doek, dan werkt het.
blijft het gewoon wit, en blijven de beschadigingen zichtbaar zit er waarschijnlijk blanke lak overheen.

ik gebruik altijd hoedkope MF doekjes van jysk, deze zijn wit en zo'n ruitmotief ipv haren. Hier zie je dan ook erg goed op of het zwart kleurt.
 
Blank gelakt...
Gelakt blank alu...

kjdjahdhgren...

Word dus hoe dan ook opnieuw polijsten. Ik zou ze gelijk met waterproof papier tot hoogglans polijsten, hiihi.
 
padi-duiker,kijk eerst eens met de doek/alu poets truuk of het inderdaad gelakt is.
Het zou mij niet verbazen wanneer het gewoon kaal alu is.